4 543 läst ·
12 svar
5k läst
12 svar
Billigt Makita-set på Tradera
Hejsan, är på jakt efter lite nya verktyg och har kikat runt en del, har funderat på B&D osv men då hittade jag detta http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=67043914
har klämt på lite Makita-verktyg hos min lokala handlare, men har alltid ansett de alldeles för dyra, detta verkar ju snorbilligt, vilka nackdelar finns? Förutom garanti och 110V?
har klämt på lite Makita-verktyg hos min lokala handlare, men har alltid ansett de alldeles för dyra, detta verkar ju snorbilligt, vilka nackdelar finns? Förutom garanti och 110V?
Varför inte bara importera från USA? Du får det billigare och det är mer säkert än från en Traderare med 5 pos. och 1 neg omdömen. Det kostar runt 4500 i USA inkl. frakt (som säkert blir lite billigare när de själva räknar ut frakten). OM du åker på momsen får du betala runt 5800 istället. Det på Tradera kostar iaf. 8000 plus 2-300 i frakt.
Kolla på www.tools-plus.com och den klistrade tråden längst uppe i detta forum.
Kolla på www.tools-plus.com och den klistrade tråden längst uppe i detta forum.
Oj! Där ser man. Visste inte att det var så billigt i Amerika!
Kolla tråden "Att handla utanför EU" Den är högst upp och där finns bla länkar till ställen du kan handla på. Har själv bestält lite saker och det går jättelätt.
En 220 laddare kan du köpa i sverige efteråt så slipper du trafo. En laddare till detta kit vill jag minnas kostar ca 450:- +moms
En 220 laddare kan du köpa i sverige efteråt så slipper du trafo. En laddare till detta kit vill jag minnas kostar ca 450:- +moms
En trafo kostar ca 350:- en ny laddare kostar iaf. 1000:-Tjacko skrev:
På tradera kan du köpa laddaren för 249:-screamin-daemon skrev:
http://www.tradera.com/Helt_ny_Makita_laddare_DC18RA_7_2_18_volt-auktion-67355389
Fast det var nog fel laddare
Redigerat:
akta bara så att du inte åker på tull och moms om du tar det från staterna, det är den risken man får ta i beaktande också...
sen är saker som tex blocket eller tradera för billiga, då brukar det oftast vara skumt
sen är saker som tex blocket eller tradera för billiga, då brukar det oftast vara skumt
jo de tär klart man kan, men man ska vara eredd att ta den kostnaden... annars kanske man håller sig till innanför eu...FredrikR skrev:
har handlat en del fast mest kläder osv, utanför eu... fungerar bra
Klicka här för att svara