Har läst mycket på forumet om spikpistoler och att en massa personer beställer dessa från staterna.
Är det nån som har planerat att göra sambeställning på detta, eller lönar det sig inte med frakter?
Har aldrig tidigare beställt därifrån och känns lite oerfaret att skicka iväg en beställning.

Det är inga konstigeheter (lätt för mig att säga kanske som beställt rc-hobbysaker från jorden runt i snart 8års tid). :)

Vanligtvis betalar du med PayPal eller kort (Visa, Mastercard osv).

Normalt sett får man välja vilken frakttyp man vill ha, 'express' brukar vara någon krona dyrare men sällan så pass att det inte är värt att välja.
Paketen är försäkrade (ev. beroende på fraktsätt) till det värde som står skriver på adresslappen/innehållsdeklarationen.
Spårbarheten brukar vara mycket god, iaf tills det kommer till Sverige och vår egen stolthet Posten tar över.......

Jag har dock aldrig blivit av med ett paket på vägen, och får intrycket att servicegraden utomlands är inte på något vis sämre än här i Sverige, snarare tvärtom, vad det gäller svar via epost och liknande.

Hoppas du du fick någon lite nyttig info, annars får du väl hojta till så ska jag och alla andra göra vårt bästa att svara på dina funderingar.

PS. Du har PM. :)

Jo, verkar som det funkar för alla som beställer från staterna, är väl bara jag som är lite "nervös" innan man gjort det första gången :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.