Verktyg & Maskiner
Snorunge: Förstod dig nog lite fel. Trodde du skulle ha en stark 18 volts dragare. Räcker det med en 12 eller 14,4 voltare skulle jag nog välja en grön Bosch i pris 1000-1500:-. Har själv 7 år gammal med orginalbatteriet i som är kanon. Nu är tyvärr batteriet ganska slut, och ett nytt kostar 1100:-. Då kan man lika gärna köpa en ny maskin för samma peng trots att maskinen förövrigt är i
johanfa: Tack för tips! Den nuvarande packningen var av biltema-material men det höll inte, den small.... Jag har nu skaffat en original men självklart inte frågan om några tior utan drygt 100 kr... den var dock i något metallaktigt material som torde hålla... tack o hej
jac: Jag hittade nedanstående länk via en länk i tråden "Manualen till TS-55" Här visas hur man sågar kanter som är tillräckligt raka och fina för att kunna limmas direkt. Jag har dock inte hunnit prova denna teknik själv ännu. Som nybliven ägare till en TS 55:a jublar jag över alla tips som ytterligare bekräftar det vettiga i investeringen. ;) Jag tyckte den verkade tillräckligt
Daniel_N: [citat] Byggde gokart med min pappa när jag va 8-9. Den var byggd av fyrkantsrör och med hög markfrigång för att kunna köra i stybb o liknande. Det som kommer att vara svårast är att få till en är bra styrning. Jag rekommenderar dig mycket starkt att inte försöka dig på att bygga detta själv. Istället är en flakmoped ett utmärkt sätt att få tag på en fungerande styrning. Sen
Öhman ST: Säljaren vart avstängd från tradera iaf. Några andra köpare som var ytterst missnöjda och inte hade fått sina varor.
mattiasp: [citat] Jo, jag har Festool och läser manualer, så nåt är det som inte stämmer! Jag kan ju å andra sidan inte ta ansvar för hur tyskar resonerar... ...Dessutom kan jag redigera bort era kommentarer om jag inte gillar dem!
DJ: Köpte i fredag en 8,8 meter stege på byggmax och kompleterade med en 130CM bred stegfot. Var uppe och målade i nock och tvättade vidskivorna. Tyckte det kändes stabilt med visst det är ju högt! Emil
Yamma: [citat] Tack för infon. 10L på en dag låter väl hanterbart. Yamma
Kalle..: Tack för mer tips. Det har inte blivit någon klippare än, Stiga parken rullar fortfarande sedan 22 år tillbaka. Men om det blir vinst på lotto så är det till att köpa en ny:D Fast nu är jag lite mer sugen på en Stiga par prestige 4WD:rolleyes:
MathiasS: [citat] Hmm.....jag vet inte längre vad jag menade.... det kanske är öl-timer på datorn också. (det har jag faktiskt haft, rensade just fläkten på damm så nu slipper man starta om i tid och otid och bränna sig på fingarna på tangenterna qweasd1234 som ligger ovanför cpun). :rolleyes:
Anonymiserad 48587: Nu vet jag inte hur just Kellen-bänken ser ut men jag köpte själv Clas Ohlsons universalsågbänk till min såg för några år sedan och ångrar mig idag. Kvaliteten är i linje med priset vilket innebär ganska låg kvalité. Nu har den iofs fått en del stryk genom åren med grovt virke, stått ute, transporterats hit och dit osv, och det har gjort att bordet blivit rackligt, rattar har
v-g: Rekommenderar samma verktyg som Jan-L det fungerarde och fungerar fortfarande perfekt till alla sorters kopplingar.
Mohha: Jag letade oxå efter någon näthandlare som ville skicka sågen till ett bra pris, lönlöst... fick gå och handla på Beijers..:rolleyes:
Apprentice: Jag är också ute efter en sladdmaskin så jag lånar tråden. Är ute efter något som klarar 35mm-borr i trä och samtidigt går att köra på en högre växel för borrning i kakel. Har någon erfarenhet av någon av dessa maskiner? Bosch GSB 18-2 RE Professional Dewalt DW233K Makita DP4011 Milwaukee HD2E 13 R Milwaukee T-TEC 201 / AEG Ergomax (verkar vara samma maskin)
Binesh: http://www.blocket.se/vi/17464512.htm?ca=11_s Värt och kolla upp...? Om du inte ska ha den så kanske jag köper den :D
Hopplunda: Jo det får bli det, hade hoppas på någon sida så man kunde sitta i lugn och ro med priser och allt.
gwyrlim: [citat] Ska lägga modellen på minnet. Kanske dyker det upp något närmare Ume trakten. Vilka Scheppach och DW är lika? Jag har aldrig sett något annat märke som liknar Sheppach. Kan ju ha missat på dom äldre modellerna eller är dom kanske lika på insidan. Den DW jag har nu verkar däremot vara/komma ifrån någon ELU modell.
chali: tja hittade gas till paslodern på dessa två ställen: http://www.verktygsladan.nu/index.php/manufacturers_id/11 http://www.verktygsimporten.se/index.php?location=swedish&page=6 måste bara säga att ett jätte bra ställe att köpa från är:http://coastaltool.com/cgi-bin/SoftCart.exe/main.htm?E+coastest jag beställde i förgår natt och fick pickorna i morse + vad jag hittat var dom
Majgårdarna: Är säkert många som köper .Kan folk köpa vatten på flaska så köper dom säkert sånt här oxå!
ster: hallå igen, lutar nog mot att jag köper en Bosch GCM8S och avvaktar med en bordssåg, kvalitet vinner alltså över kvantitet denna gången =) / Stefan
mijaon: Hittade ett sågbord som en Bosch PCM8S kan sitta på, ett som hette Ferex för 850:- Någon som känner till detta och vet om det är nåt att ha ?
sentinel: Köpte en sån för 10 min sedan. Fick mitt paket från USA igår och resonerade precis som du ang. omvandlare. Har även 2 äldre 12v hitachi maskiner och den nya laddaren ska tydligen ge de äldre batterierna lite extra skjuts. Återstår att se :) Laddaren fixar dock inte DB10DL (fjuttdragaren på 10,8v) fast det står den ska ta från 7,2V till 18V. Den har andra kontakter på sitt batteri
geschwint: Låter för mig som ett rätt normalt pris för en precisionsslipad hylsa i mycket bra stål. Liknande pris för extra hylsor till min Makita 3620 från England. Köpte hylsorna för två år sedan.
Mr Handyman: Tack för infon förresten Snickarboden. Problemet känns igen... Ska räkna lite på det där.
frohike: Lägger dom på backen.. sen slipar jag, fram å tillbaka :) Det är framförallt skallarna och den nedre "lim"remsan som slipas av..
Lobo69: Kolla harald nyborg. De brukar alltid ha någon vettig proffsmaskin till hyfsat pris.
ppalm: jag kapade då mina två översta rader regel med vinkelslip och diamantklinga, ca 60 pannor. Gick fin som bara den. Gör en mall och på med skyddsglasögon, hörsel & munskydd och kör. Kostnad ca 50:- för en diamant klinga //Patrik
UppsalaGalning: HAHA! Jag frågade säljaren hur kåken var konstruerad..."är den i moduler?"..."nej, block", svarade han. Bortsett terminologibryderierna så föreställer jag mig att arbetat borde bli enklare då?! Jag har allt utom tigersåg, ska skaffa en sådan. Fortsätt gärna med input.
tompas11: När klipparen lägger av så kolla om du har gnista på tändstiftet. Om gnista finns så gå vidare med att rengöra förgasaren.