Rikard Ågren
Rikard Ågren: Kände på AEGn här om dagen, men jag gillar min Bosch 10,8 bättre :) AEGn kändes lite klumpigare. Och någon chuck har jag inte behov av. Boschen används uteslutande för skruvning. Dock kanske lampan på AEGn är lite bättre? Boschens placering är väl sisådär...
10 svar · 6,8k läst
·
R
Roundup: Har du möjlighet att svetsa inomhus (vindskyddat) är gasflaska att föredra, utomhus får du inget bra resultat utan rörtråd och en hyfsad mig/magmaskin.
14 svar · 3,5k läst
tompas11
tompas11: [citat] Man kan sätta en vanlig dammsugarpåse över veckfiltret så blir det betydligt billigare eftersom man bara byter dammsugarpåsen när sugkraften avtar.
17 svar · 9,2k läst
L
Lobo69: Se länk: http://www.metabo-porschedesign.com Undrar om det är någon här på forumet som har använt denna någon gång. Har själv aldrig gjort detta men har stått och hållit i den. Blev bara konfunderad och den kändes helt bakvänd. Hade varit intressant att få lite synpunkter på denna maskin. Känns som flopp i mina ögon.
0 svar · 995 läst
P
PappaG: Jag har en arbetsbänk gjord helt i plåt, det är en 2 gånger 1,5m plåtskiva som är bockad dels i framkant samt 30 cm upp i bakkant. Denna kant skruvas sedan i väggen. Fyrkantsrör som stomme med fyra ben, alltihop ihopsvetsat av en lokal förmåga, vädligt enkelt och hållbart.
14 svar · 7,6k läst
·
D
Drogen: Tack för tipset. Jag har tillgång till "riktiga" maskinvinklar på jobbet. Ska låna hem en i helgen och trimma in sågen ordentligt.
5 svar · 3,6k läst
snickarboden
snickarboden: Testa med att ta bort styrklackarna, funkar det då så lägg an dem mycket lätt. Hur går det att följa en linje? Drar sågen iväg åt något håll? Kan vara värt att byta styrrulle, klackar etc. Det är slitdelar. /Kent
1 svar · 1,6k läst
rascalsrule
rascalsrule: hmmm köpte samma krysslaser för cirka halvår sen, för 450 spänn (de reade ut för halva priset på COOP) den har varit OVÄRDELIG jag dubbelkollar alltid alla kritiska moment med ett vanligt pass och det har alltid stämt på öret . med tanke på att en ny kostar ca 800 på Bauhaus (samma märke/modell) så hade jag nog övervägt att köpa en ny (garantier etc). Nivelleringsfunktionen är
2 svar · 1,7k läst
Mr Handyman
Mr Handyman: Ok, kul att veta. Jag har förstått att Bosch är något slags stiftelse, av vilket värde det nu kan vara att veta.
39 svar · 12,6k läst
L
Logiman: Kjøpte en kompressor på 50L og 2HK av merket Gebe på tilbud til 1300kr. Den gikk i retur da sveiseskjøter osv ikke ligna grisen.... Så er det derfor noen som kan anbefale meg en av bedre kvalitet? Vil egentlig ikke ha mer enn 2HK (1500W) da det fort ender med sikringer som går da det er mest 10A kurset i huset her, og man bruker den et sted det også går noe annet. 3HK med 2 syl. vblokk
0 svar · 1,2k läst
S
se38005: Jag skulle inte tveka, utan köpa på Elfa.
1 svar · 2,1k läst
Springare
Springare: Man dömer andra efter hur man är själv :)
16 svar · 5,9k läst
Springare
Springare: Ska vara försiktig. Tack för tipsen :)
90 svar · 14,9k läst
·
phl
phl: Grattis till en otroligt trevlig dragare! Min sliter typ dagligen utan protest ;)
1 svar · 2,0k läst
W
Watchmen: Min stackars blandare 25481m3 sen 2005 http://www.haarup.dk/b1125_uk.htm :)
11 svar · 10,0k läst
Z
Zago: [citat] Från hultafors hemsida. "Mästarstegen är vårt kraftigaste och känsligaste vattenpass."
7 svar · 14,5k läst
V
Videoten: Har länge gått och tittat på Classes maskinbord för cirkelsåg och handöverfräs men tyckt det varit för dyrt: http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=38119826 Nu iom. nya katalogen så har det sjunkigt 400:- i pris så det känns som ett vettigare köp nu. Bordet ser stabilt ut men undrar om någon har testat det. Kör i dagsläget med ett hemmagjort bord för handöverfräs och
0 svar · 2,3k läst
M
ma: Grävaren; Det lutar åt alternativ 3. Jag får ha kedjor om det visar sig att det slirar. Jag vill ju ha kompromissen så att säga och för under 10´ får man nog inget bättre.
19 svar · 19,3k läst
·
pellefant
pellefant: nu har jag ju lämnat igen biltemapistolen och köpt en senco. men om man flyttar ner nosen så den blir "längre" så kommer väl spiken att slås in ännu kortare? och att göra nosen "kortare" gick inte eftersom slitsen inte gick att justera något mer, på powercraften gick det att justera den mera. eller menar du med flytta ner nosen att totala längden blir kortare?
18 svar · 21,5k läst
CCPusher
CCPusher: 48-tänders klingan duger alldeles utmärkt, har själv sågat en hög med 26mm ekskivor på semestern och det blir kanonsnitt även på högsta varvtalet.
13 svar · 5,8k läst
L
Lobo69: Kemankare borde ju funka bra
3 svar · 4,0k läst
M
marcem: Har du en ph260? Är du nöjd med den?
2 svar · 2,4k läst
mattiasp
mattiasp: [citat] Jag har provat CMT-produkten. Den är bra
7 svar · 5,1k läst
B
Benny_P: själv har jag beställt en del delar på K-Rauta, det tar någon dag eller 2. Det finns bra sprängskisser på Bosch hemsida. https://etli.bosch-pt.com/(mvpbtp55yccvzi45nmhsq155)/index.aspx?ID_GROUP_COUNTRY=44
8 svar · 8,7k läst
U
unigas: Det där med reklamationsrätt beror ju till stor del på om det är konsument eller företag som köpt varan, är det till privatperson så gäller konsumentköplagen och den går inte (såvitt jag vet) att förhandla bort, dvs. oavsett vad som står i annonser osv så gäller konsumentköplagen... Är det däremot företag som står som köpare gäller helt andra regler... //Unigas
8 svar · 4,9k läst
U
unigas: Har också Biltemas version som är avbildad här ovan, den fungerar men jag tycker nog faktiskt bättre om den Wisent eller vad den heter som är i plast som jag också har (trodde man väl aldrig att man skulle föredra någåt i plast framför en rejäl plåtgrej...) En grej gick dock sönder omedelbart på Biltemavarianten och det är håltagaren som man kan montera också, där
26 svar · 23,4k läst
phl
phl: Precis, du knipsar hankontakten, sedan beställer du även några sådana CEE-hanar som sitter på trafon och sätter antingen direkt på sladden på den amerikanska sågen eller så tar du en ordentlig amerikansk grendosa och byter på den mot CEE-hane.
18 svar · 3,5k läst
N
Nonkan: [citat] På sprängskissen ser det ut som att motorn driver klippcylindern men inte hjulen. Däremot verkar det gå att driva klippcylindern manuellt, samma lösning som Gardenas batteriklippare alltså. Sista varianten slutade tillverkas -94, så den är nog svår att få tag i om man skulle vilja ha en.
14 svar · 14,6k läst
N
Noman: Var kan man hitta celler. Jag är sugen på att "renovera" några 14,4v NI Mh batterier men behöver hitta någon som säljer celler. Jag har tidigare hittat mindre celler till elektronisk utrustning (i UK) men inte till denna typ av kraftigare batterier.
5 svar · 2,1k läst
gwyrlim
gwyrlim: Här är något att träna på http://www.youtube.com/watch?v=3dXSTF36Q_w&feature=related för att imponera på grannarna.
0 svar · 1,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.