N
Nonkan: Nu är ju egentligen tråden avslutad, men ett tips iaf: Har man artikelnumret på instruktionsboken så är det bara att höra med närmaste ÅF så beställer dom hem den som reservdel. Nu vet jag inte riktigt hur Stiga gör, men på Husqvarna och Stihl så kostar inte böckerna något. Jag tycker det är lättare att ha I-bok tryckt, lite jobbigt att släpa med sig datorn till maskinen.
11 svar · 18,7k läst
·
Cheesus
Cheesus: [citat] Det gick ju erbarmeligt sakta att såga virke med den där. Han borde monterat en stor fet V8- motor så det hände lite mer. Snyggt jobbat med skrotgrejer.
6 svar · 6,8k läst
L
laz: Den såg misstänkt lik en "kinatraktor". Det går säkert att göra mindre planeringsjobb med en sådan och liknande "kinatraktorer" om man inte kör alltför hårt in i jordhögarna. Annars skulle jag satsa på en grävare med planeringsskopa, antingen en 3,5 tonnare på band eller en något större hjulare. Det går att göra mycket med en sån. Alternativt en traktorgrävare men tänk på att
22 svar · 12,4k läst
Mikael_L
Mikael_L: Jaja, det där vet ni bättre än mig ... :) :D :D :cool:
7 svar · 1,9k läst
Daniel_N
Daniel_N: [citat] sänkt till 500
12 svar · 7,3k läst
F
Frisyren: Bladet är inget skär utan möjligen ett djupstopp som Handyman är inne på. Fram- och bakände ser lika ut
3 svar · 1,7k läst
·
meriks
meriks: Har du bytt rem nån gång på en Stiga Villa? Är det krångligt?
2 svar · 11,5k läst
H
Havsutsikt: Har kollat runt lite jag med, att föredra är givetvis fillskivelängd samt att den ska vara svetsad inte nitad som de billigare är. Mitt val blev en beg. för 6000:- med lite fix. (Min pappa fick lite terapi jobb)
1 svar · 6,7k läst
T
TommyJ: Har inga som helst problem med min. Fast jag har bara skjutit sisådär 1000 spik än... Kör med orginalgas.
4 svar · 3,8k läst
motorerik
motorerik: ok tack för tipset har fixat det nu tack åter igen för alla tips!!! :)
17 svar · 17,1k läst
M
Marive: Jag skulle nog skriva ner ett offertunderlag på vad du vill köpa, sedan maila samtliga ÅF i regionen tala även om att du vill ha svar inom säg 5 dagar, även dom som endast säljer till företag är säkert sugna på en lite större affär. Invänta svar, ta det lägsta budet och skicka ut igen till samtliga sedan är det bara gå till den som ger bäst pris, ska du i framtiden köpa mer
12 svar · 1,9k läst
Nimajneb
Nimajneb: [citat] Nu har jag inget tillgängligt men tittar man på deras tillbehörskatalog: http://www.bosch-pt.se/accboptocs2-se/Category.jsp;jsessionid=B6DF4A2EF6D38FCD921A28D1F2D502A1?ccat_id=97248&lang=sv så står det sågning 5-135mm, tandningslängd 154mm. Du rörde inte till det med någon siffra? Iaf så kändes bladen lååååååånga när jag sågade och man måste se till att komma igång
9 svar · 2,5k läst
Nimajneb
Nimajneb: Blir det inte 10A från väggen och 20A ut från spänningsomvandlaren.
4 svar · 1,4k läst
pgo_jim
pgo_jim: Jo det är en mculloch med honda motor
7 svar · 9,5k läst
Pingler
Pingler: Ett riktigt bra ställe med trevliga butiker och bra priser är Woodcraft. De säljer både från butik och på Internet. Kolla in var deras butiker ligger här http://www.woodcraft.com/stores/
6 svar · 2,3k läst
M
MrQ: Jag har nu beställt en Metabo KGS 255 från "http://www.lawson-his.co.uk. " Jag hoppas på att det är med lite extra-grejs iallafall. Oavsett tror jag det var ett bra pris (£202 inkl. frakt). Nu har de dock tatt bort den från REA avdelningen (Clearence). Beställde jag den sista eller missade jag den sista? Har iaf fått orderbekräftelse.....
3 svar · 3,5k läst
mattiasp
mattiasp: Nej, jag ändrade mig. Nu stänger vi.
52 svar · 10,2k läst
·
C
Cliff2: Är det någon som har tips på företag som hyr ut och monterar byggnadsställningar för villor i Stockholmsområdet?
0 svar · 1,4k läst
F
frohike: Får säga att en palmnailer är helt underbar. visst den är kanske inte helt jättebra för finsnickerier men att dra i en 4tum så är den smidig. Körde med en vid läktspikning. sparade armar en hel del och snabbade upp spikandet avsevärt. samt att den va smidigare än att springa runt med en stor spikpistol. Den kräver dock lite träning innan man får in rätta knycken. Köpte min från
22 svar · 2,4k läst
H
H: Denna har varit uppe i annan tråd och verkar enkel och bra. Ska tillverka en sån när jag får tid. http://www.youtube.com/watch?v=CH5dW-QcgeI&feature=related
1 svar · 2,0k läst
A
adde: Precis, kombinations hyvel för matchande not och spont är vad det är.
3 svar · 2,1k läst
·
A
adde: Simsgroda brukar de kallas. Var en rätt vanlig hyvel hos snickare förr om jag förstått det rätt. Tror att den mest användes för småjusteringar av falsar och så. Utformningen är som sagt för att komma åt in i hörnen så gott det går. För större arbeten borde man haft bättre hyvlar. Sist jag hörde någon prata om dem var det en sedan länge pensionerad snickare som skulle fixa
2 svar · 3,8k läst
·
Mr Handyman
Mr Handyman: För att sprutning ska ge en tidsvinst ska det vara mycket att måla, och det får man väl säga att du har, så rimligen borde det ju göra rätt stor skillnad.
3 svar · 1,7k läst
mattiaswahlberg
mattiaswahlberg: [citat] Eller med en kopierring (så liten som möjligt) och en pinnfräs. Festool har väl en ring på 10 mm tror jag...
11 svar · 9,7k läst
B
Binesh: Jag var där och kände på den idag. Den jag har från Clas Ohlson är mycket bättre enligt mig. Möjligen innehåller de samma elektronik men mekaniken och finnishen hos själva skjutmåttet var det ljusår mellan dessa två. Nä jag kör vidare med min från Clas Ohlson...
6 svar · 6,2k läst
H
Haagbard: Är det inte en modell av papegojtång?
15 svar · 4,0k läst
·
F
Frisyren: Coolt. Tack. Nu jävlar ska jag trimma fogsvansarna.
3 svar · 1,6k läst
·
J
johan_ben: Lyckliga Roundup som har TVÅ Klippo.
12 svar · 17,7k läst
L
Logiman: Hm, ser ingen info om de to på de norske Bosch sidene enda. Så da må jeg til Sverige en tur igjen :D
8 svar · 4,7k läst
pernitta
pernitta: För gängskärning. Du skall också ha en tapp. per
1 svar · 1,5k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.