Jag skulle vilja ha tips på nåt hållbart packningsmaterial som kan användas för att klippa till en topplockspackning till gräsklipparmotor....

tacksam för svar!

Jag har inget direkt tips på material, men jag skulle kontakta Swedol, de brukar ha såna saker, och de vet säkert vad man ska ha.

Det finns flera sätt. Om där finns plats så kan du bara slipa ytorna plana och dra i lite packningsmassa. Det brukar funka ganska bra. Annars finns där ju alltid packningsmaterial att köpa på de flästa ställen även biltema. Det krävs inte så kraftiga grejor i en gräsklippare. Till och med mjölk kartong funkar en sesång om man har tur :)

Lycka till

Om du har en briggs&stratton-motor rekommenderar jag att du kontaktar din närmsta briggs-åf, en packning kostar ett par tior och levereras på en dag. Jag var mycket imponerad av deras service. Alla reservdelslistor finns dessutom på nätet.

En bit kopparplåt i rätt tjocklek.
Klipp till,
glödga den och skruva ihop!

Per

Klingerit är lämpligt

per

Tack för tips! Den nuvarande packningen var av biltema-material men det höll inte, den small....
Jag har nu skaffat en original men självklart inte frågan om några tior utan drygt 100 kr... den var dock i något metallaktigt material som torde hålla... tack o hej

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.