Hej,

Jag har kommit över en begagnad cirkelsåg från Hitachi, C6BU2. Nu vill jag investera i en styrskena inkl. adapter till sågen. Sågen kommer göra stor nytta i vårt husbygge med mycket kapning av skivor.

Fråga: Vilken längd bör jag välja på skenan? Har sett 800 resp. 1400 mm. Att skarva två 800 mm är det ett alternativ?
 
Du vill ha 1400n, skvarva två skenor går bra, men är sladdrigt och risk för att dom inte linjerar om man flyttar dessa mellan skivor.

Egentligen vill du ha 3000mm skena, om man ska såga skivor på längden.
Men oftast går det lika bra att köra med en rätskiva då istället.
Jag gör så iaf, 1400 till sänksågen och en rätskiva för de få långa delningarna man gör.
 
Är inte adaptern snordyr? Vill minnas att det var det när jag kollade.
 
Värt att notera att priserna du tog fram från Proffsmagasinet är exkl. moms.
 
När jag kollade så kostade Hitachi cirkelsågen + adapter nästan lika mycket som en Bosch blå som passar direkt i sågskena, så för mig blev det Bosch.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.