Tja. Det är som så att jag har problem med min nilfisk e145.3 högtryckstvätt. Problemet är att pumpen inte går igång direkt jag trycker in handtaget på lansen. Till en början är det en fördröjning på några sekunder. När jag sedan släpper ut handtaget och sedan trycker in den igen så kan fördröjningen vara upp emot 1-2min innan pumpen går igång. När pumpen väl går igång är det inga problem. vad som kommer ut under tiden är en svag stråle, utan högtryck. Kan med detta problem inte heller tömma maskinen på vatten. Vad ska jag göra? Kassera den? Laga den? Hur?

edit: Hittade denna reservdel, https://www.centralservice.se/startstop-valve-d295-p-2395.html?cPath=25_466_650_567_568

Kan det vara något som behövs?

Redigerat:
Mekanisk del med en svart box lossad från en vit pinne mot en maskindel som bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Edit: hittade problemet. Den lilla ”boxen” som ska sitta fast på den lilla vita pinnen. Den satt fast hårt som fan. Drog loss den, och knäppte fast den igen, betydligt lättare. Och nu funkar den som den ska igen.

• Gilla
Byggaren 1
  • Laddar…
Fint, jag hade samma problem på min men jag åkte på att byta den där tryckpinnen då den kärvade rejält.

(Två gånger fick jag byta den då jag drog sönder plastgängorna på den första)

• Gilla
JLyck
  • Laddar…
Tack för tipset. Köpte denna högtryckstvätt för några år sedan. Använde första gången idag. Skiten startade inte. Plockade itu den delen med den vite pinnen. (Mjuk ömtålig plast). Smörjde lite och skruvade in den igen men inte ända in. Sedan funkade den. Tack igen.

alm82 Andreas La Motte skrev:
Fint, jag hade samma problem på min men jag åkte på att byta den där tryckpinnen då den kärvade rejält.

(Två gånger fick jag byta den då jag drog sönder plastgängorna på den första)
Hej!
Jag undrar var du fick dag på delen? Jag har samma problem och behöver köpa den delen. Tacksam för svar!

M Mitt Bygge skrev:
Hej!
Jag undrar var du fick dag på delen? Jag har samma problem och behöver köpa den delen. Tacksam för svar!

Här beställde jag ifrån.

https://www.centralservice.se/

Fått byta start/stop valve två gånger. Så konstruktionen är något kass.

Denna är det närmare bestämt:

Start/stop ventil modell D.2.95 svart med vitbricka och mässingsdetalj.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Tegelväggen
  • Laddar…
JLyck JLyck skrev:
Denna är det närmare bestämt:

[bild]
Tack snälla för ditt snabba svar!
Ha det fint!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.