Funderar på att köpa en Roterande gipssåg DCS551N. Har ni bra erfarenhet av denna typ av såg? Verkar vara Dewalt och Makita som är vanligast. men jag behöever Dewalt om jag inte skall starta ett nytt batterirace. Jag misstänker att de klarar Gips bra det är det alla demos visar. Men hur funkar de mot en OSB klädd vägg?
Kan man köra Gips och OSB/Plyfa i ett snitt med samma blad? Är de värda pengarna. Eller skall jag bara karva vidare med Fein Multimastern??

Jag skaffade RotoZip- bits till min Bosch GOP och en Dremel frästillsats som passade rakt på GOP:en. Köpte tillbehören i USA. Det fungerar jättebra när man monterar gips, men är i stort sett värdelös till annat än gips. När man monterar gips sätter man bara plattan över dörr- och fönsteröppningar och skär bort överskottet med öppningen som styrande kant. Hur smidigt som helst och det går fort och blir oväntat lite luftburet damm. Så om man har mycket gips att montera är det en bra lösning. Till att skära annat än gips är det en dålig lösning.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.