B
Bastarn: Pumpen - inox 3500- för trädgårdsbrunnen slår av och till konstant och troligen behövs det fyllas på luft. Har dock försökt med kompressor och "bilpump" men ventilen tar inte in, trots att piggen fjädrar som den ska. Ngn som haft samma problem? Hur kan man göra? Har försökt mäta med annan tryckmätare - ingen reaktion alls, har även försökt med manuell pump med bilventil. Verkar
0 svar · 531 läst
I
Inge Juliusson: Såg frågan och hänger på med en liknande även om tråden började för några år sedan… Hoppas någon kan råda mig. Har ett massagebadkar som läcker i en av slangkopplingarna. Förstått att man kan limma med pvc-lim om jag får loss slangen ur kopplingen. Men jag förstår inte hur jag kan få loss slangen utan att förstöra kopplingen. Någon som vet? Se bifogade bilder på
4 svar · 3,4k läst
·
J
jakobmagnusson: [citat] Tack för svar! Så här blev det med bladskruv:
2 svar · 1,2k läst
·
K
Kalle Johansson4: Hej är de någon i område Fjälkinge eller ute i vanneberga som slagit ner en rörspets undrar lite djup ni ligger på ? Har tryckt ner min på 7meter men får ej upp något vatten men kan trycka ner 700liter där på 15 min . Vad tror ni jag behöver göra ?
0 svar · 630 läst
L
Lars Andersson8023: Hej löste exakt samma problem med cykelslang och skruv slangklämmor. Letar nu efter lämplig starkare muff, rädd att slangklkämmorna skär slönder cykelslangen. Reservdel lyckas jag ej uppbringa. HUsqvarna Cardinal 5160
2 svar · 2,4k läst
·
M
Murkla1949: Ja, i det här fallet var det backventilen som ställde till det. Eller rättare sagt den var i alla fall orsaken. Den har ju gjort att vi sparat pumpen tills vi nu hittat läckan. Läckan var alldeles utanför dörren och i allafall innan vi satte in backventilen så måste det ha läckt ut ofantliga mängder vatten utan att det märktes ett smack på markytan. Otroligt skönt att det är fixat
21 svar · 2,5k läst
M
Murkla1949: Tack! Problemet löst.
4 svar · 2,9k läst
·
Mac_attack
Mac_attack: Var nere i grunden och tog lite bilder på hur det ser ut utifrån:
11 svar · 3,2k läst
·
Krilleman
Krilleman: [citat] Det ska finnas med en planpackning som passar invändigt i Biltemas övergångskoppling. Fick du med den? Utöver den behövs inget, det ska finnas en gummipackning i muttern från diskmaskinen.
3 svar · 4,7k läst
·
T
Todpop: Tack för återkoppling! Blir till att hitta annan aktör.
3 svar · 1,6k läst
L
Lars Lindqvist1: [citat] Varning för JMS Stockholm! Oseriösa och försöker bluffa folk. När de sålde på oss vattenfilter var allt bra, trevliga, hjälpsamma och lovade massor. Efter installationen som strulade otroligt mycket blev de väldigt otrevliga. Nu har vi väntat fyra månader på återkoppling om en service de utförde som inte blev bra. De svarar inte på mejl eller telefon. Använd INTE JMS!
172 svar · 47,0k läst
·
L
Lars Lindqvist1: [citat] Varning för JMS Stockholm! Oseriösa och försöker bluffa folk. När de sålde på oss vattenfilter var allt bra, trevliga, hjälpsamma och lovade massor. Efter installationen som strulade otroligt mycket blev de väldigt otrevliga. Nu har vi väntat fyra månader på återkoppling om en service de utförde som inte blev bra. De svarar inte på mejl eller telefon. Använd INTE JMS!
13 svar · 9,2k läst
·
L
Lars Lindqvist1: [citat] Varning för JMS Stockholm! Oseriösa och försöker bluffa folk. När de sålde på oss vattenfilter var allt bra, trevliga, hjälpsamma och lovade massor. Efter installationen som strulade otroligt mycket blev de väldigt otrevliga. Nu har vi väntat fyra månader på återkoppling om en service de utförde som inte blev bra. De svarar inte på mejl eller telefon. Använd INTE JMS!
21 svar · 9,9k läst
L
Lars Lindqvist1: Varning för JMS Stockholm! Oseriösa och försöker bluffa folk. När de sålde på oss vattenfilter var allt bra, trevliga, hjälpsamma och lovade massor. Efter installationen som strulade otroligt mycket blev de väldigt otrevliga. Nu har vi väntat fyra månader på återkoppling om en service de utförde som inte blev bra. De svarar inte på mejl eller telefon. Använd INTE JMS!
8 svar · 2,2k läst
L
Lars Lindqvist1: [citat] Varning för JMS Stockholm! Oseriösa och försöker bluffa folk. När de sålde på oss vattenfilter var allt bra, trevliga, hjälpsamma och lovade massor. Efter installationen som strulade otroligt mycket blev de väldigt otrevliga. Nu har vi väntat fyra månader på återkoppling om en service de utförde som inte blev bra. De svarar inte på mejl eller telefon. Använd INTE JMS!
1 svar · 3,8k läst
P
phimat: [citat] Hur har det gått med det här? Har liknande problem.
1 svar · 3,2k läst
O
Oldfart: [citat] Installationen är i källaren och rördragningen är knappt 3 meter från luftvärmepumpen till golvvärmecentralen på våningen över. Så det handlar om två 90-gradersböjar, en vid pannan och en där det skall upp till fördelaren. Där i mellan är det rak dragning varav 1 meter i pannrummet och knappat 2 meter utanför. Allra trevligast hade varit att dra det dolt rör-i-rör men
2 svar · 2,7k läst
T
tummenmittihanden61: Hej! Vi har en köksblandare från Tapwell (evo) som är nästan två år gammal. För någon månad sen blev vattentrycket sämre så vi har avkalkat det med ättika utan framgång. Idag använde min man The Pink stuff för att försöka avkalka lite till men då slutade kranen fungera helt och hållet. Nu kommer det inget vatten från kranen! Det verkar omöjligt att få av filtert. Hur fasen
0 svar · 1,1k läst
F
fredand44: Hej Intressant tråd. Jag har också ett filter från JMS, som jag är mycket nöjd med. Min installatör sa också att jag helst inte borde köra med Biltemas salttabletter (men inte varför). Vid leverans av filtret tror jag han hällde i en säck av samma fabrikat som på Bauhaus. Minns att han var tydlig med att absolut bara köra salttabletter och inget annat salt som var mer fingranulerat.
15 svar · 21,2k läst
C
cpalm: [citat] För frostskyddets skull spelar det nog ingen roll. Är inte mer isolering där nu och det har aldrig frusit där. Däremot för temperaturfallets skull vill jag nog isolera varmvattnet betydligt mer. Skulle dock vara trevligt om rören var tåliga mot frysning om olyckan skulle vara framme och huset blir kallställt med vatten i ledningarna. Därav tanken att använda RiR.
24 svar · 7,3k läst
·
Demmpa
Demmpa: [citat] Om du tittar på bilden i följande inlägg så visar den var luftventilen sitter, det är oftast någon typ av ventilhatt på ventilen, ibland i samma färg som kärlet samt utformad för att dölja ventilen. https://www.byggahus.se/forum/threads/behoever-hjaelp-med-vattenpump-alla-rad-och-tips-vaelkomnas.469114/post-4927262
28 svar · 6,3k läst
·
J
JRMKJRM: Också intresserad. Ingen som har nån erfarenhet?
2 svar · 2,5k läst
MekPappa
MekPappa: [citat] Hur löste du det? Mvh
7 svar · 1,6k läst
·
ådal
ådal: Skulle kunna vara ett äldre mått från väggen, 180cc med excenter till 160cc. Vad har blandaren för cc mått? Ifall det är 160cc, låt excenterkopplingen sitta kvar, så kan du köpa en övergång från m26x1.5 till G15. Sen sätta på ett lock med packning. https://www.hornbach.se/p/overgangsnippel-970536-8182496/5139802/
3 svar · 1,2k läst
·
H
Håbbe01: Jo i ditt fall är det nog trycket in som är högt. Säkerhetsventil skall ju bara öppna om termostaten i vvb hakar upp sig och den börjar koka
7 svar · 1,3k läst
A
A-Man_08: En rörfirma kom på ett jobb för en trög tvättställsblandare samt en Mora term badkarsblandare som det endast kom kallvatten ut. För tvättställsblandaren har man tagit betalt för del. MA 851353.AE ÖVERDEL 010 ESS 1 ST 998kr Blandaren som satt innan https://www.moraarmatur.com/sv/duschblandare/moraterm/150200 byttes ut mot en. FMM BK-BL 9000E TERM 150CC FKR 2799kr. Ställer mig lite
0 svar · 895 läst
Violina
Violina: Finns ju Ikea lådor som inte är så långa också.. tar man lådor för smalare skåp så blir det kanon Jag gjorde så i mitt kök i skåpet där jag har golvvärmepumpen
3 svar · 2,1k läst
·
K
KR74: [citat] Menar du 0,5 meter med sand?
24 svar · 30,8k läst
·
B
BSOD: [citat] Tråden är 5år gammal.
37 svar · 23,6k läst
·
Claes Sörmland
Claes Sörmland: [citat] Inte minst så gäller det för stora kommunala installationer. Tänk själv en 500 m lång jättekulvert med för högt fall. Avloppsvattnet får för hög hastighet börjar spruta och stänka och slita på betongen där kulverten kröker sig eller går in i en annan kulvert. Avloppsvatten i sådana installationer vill man ska röra sig lugnt och fint så att det inte skapar problem med
11 svar · 3,9k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.