M
mrkjellman: Har vi nån här som jobbar som besiktningsman för golv o mattor?
0 svar · 1,2k läst
S
Anonymiserad 137805: Då kan det ju ara vara fel på pumpen
3 svar · 1,0k läst
P
Phastey: Det är nog kanske lite överkurs ja.. Men alltid skönt att vara säker. Avseende fukt så får man anta att plattan är oisolerad och därmed mer eller mindre fuktig, oavsett betongens ålder. Nu var det några år sedan jag läste byggingenjörsprogrammet, men jag vill minnas att man i alla lägen där det är oisolerat räknar med en RF i plattan på 100%. Inte för att det nödvändigtvis
12 svar · 8,4k läst
·
O
Anonymiserad 137805: blir det så på alla program? vad är det för maskin?
2 svar · 1,6k läst
·
Löjtnantkapten
Löjtnantkapten: SANT ska kolla till helgen Tack att du faktiskt poängterar detta Då jag faktiskt gjort likadant sedan jag fick den ...
5 svar · 2,1k läst
·
Bernieberg
Bernieberg: [citat] Helt riktigt tejp men det var för att jag hade lagt dessa två slingor när jag fräste de andra spåren och ville inte fylla upp med spån runt slangarna. Jag minns det som att det inte var några svårigheter att få slangen att ligga kvar men det var som sagt korta raksträckor.
31 svar · 23,7k läst
·
S
Sargen: [citat] Visst ja, det var det också. Vi har dörr ut i tvättstugan så på så sätt borde det vara rätt lugnt. Tusen tack för svar (y)
2 svar · 3,9k läst
T
tanaris: [citat] Justja, det här var också drygt 5 kvadratmeter. Den faktiska arbetstiden landade på kanske 20-22 timmar totalt, för en person.
20 svar · 20,9k läst
M
Murris: Tack för din hjälp!
4 svar · 5,1k läst
·
J
Jagheterinteolof: [citat] Mja, "instängt" är det ju i det avseendet att asfaboarden faktiskt sitter inuti väggen, men det luftas väl på nåt sätt även där inne antar jag. Jag ska sätta ett provisoriskt "extra" fönsterbleck på fönstren där det läckte in och sedan byta ut dem så fort det går. Tack för alla bra tips och tankar. Nu kan jag sova bättre om natten!
6 svar · 6,7k läst
·
B
byggarätt: Bra svar... ta en handduk och håll över öppningen det kan komma rätt mycket vatten och vi vill inte att ventilen stannar i öppet läge så kolla var huvudavstängningen av inkommande vatten finns och kontrollera att den fungerar först! Den ska vara öppen för testen av övertrycksventilen Sedan 1/4 varv på övertrycksventilen och låt lite vatten komma ut i hand duken så ska du se att
6 svar · 3,3k läst
·
prototypen
prototypen: Efter att läst många trådar på BH så brukar det visa sig att det är ett begynnande stopp lite längre ut i avloppet. Protte
6 svar · 2,4k läst
golvlaggaren
golvlaggaren: 100% smaksak :)
4 svar · 1,2k läst
P
Phastey: Det går absolut utmärkt att lägga klinker direkt på betong, det kanske inte blir helt jämt (om inte betongplattan är perfekt) men det fastnar bra. Har gjort det själv. Rengöring, primer och fix, precis som vanligt.
9 svar · 3,0k läst
BirgitS
BirgitS: Några tecken på att dagens kakel inte sitter bra eller att väven har lossnat i något hörn? Men ingen kan ju garantera att din väv är limmad med ett lim som fortfarande har tillräckligt bra vidhäftningsförmåga. Risken för att glasfiberväven går sönder är nog väldigt liten för den går ju knappt att få bort från väggar vanligen.
7 svar · 2,4k läst
·
arneri68
arneri68: [citat] Jag flyttade ut golvbrunnen någon meter för att ha den lättillgänglig och inte under bänkar och ställningar. Golvbrunnen har en anslutning från sidan som får vatten från tvätthon, tvättmaskin och torktumlare. Inget skvätt, ingen vattenånga under skåp och golvbrunnen är enkel att hålla ren och serva. Brunnslocket är modell mindre, men tillräckligt stor för att lyfta ur
13 svar · 11,8k läst
·
E
Emmet: [citat] Tack för rekommendationen! Speciellt eftersom den bekräftar min magkänsla! ;) /E
5 svar · 2,8k läst
M
Anonymiserad 137805: lutar framåt? dåligt drag på fläkten?
3 svar · 1,2k läst
T
tanaris: Enda risken är väl röret genom golvet som bryter tätskiktet, men det ska vara ok i tvättstuga enligt branchreglerna om det görs på rätt sätt.
5 svar · 3,8k läst
·
Anna_H
Anna_H: En tvättstuga är vanligtvis inte ett våtutrymme på samma sätt som badrum. Det är vanligt att man inte har tätskikt på väggarna. Om du ändå har plastmatta på väggarna kan du enkelt täta borrhålen med lämplig våtrumsfog innan du sätter dit skruvarna, så lagar du tätskiktet.
5 svar · 3,7k läst
K
KriHer: Är det godkänt att från vattenledning med ballofix använda ”anslutningsslang” till blandare i tvättstuga?
0 svar · 1,4k läst
·
I
InsidersUnited: Stäng huvudvattnet, dra plastvredet rakt ut, skruva av krankäglan, rengör gängor från kalk etc med stålborste eller smärgelduk exvis, dra på lite locher eller vvsfett, återmontera. sätt på vatten. Ser du att det läcker i spindeln och inte från gängan så byt krankäglan direkt, denna är standard och finns på vilken butik som helst.
1 svar · 2,3k läst
·
A
Anonymiserad 137805: Det är troligen lagerfel som vanligt med dessa
1 svar · 3,9k läst
·
S
skogstomten: Har du kollat så inte tex en BH-bygel lossnat och spärrar trumman i något hål? De kan vara ganska små och lirka sig in på nästan osynliga ställen.
6 svar · 2,6k läst
H
Anonymiserad 137805: Byt den delen dom sitter i maskinen med de två skruvarna på bilden. Säljs komplett på Electrolux. se till en lägre penning en delarna var för sig. 150.- https://shop.electrolux.se/tvatt/torktumlare/behallare/vattenbehallarflans-till-torktumlare/p/56471210700
3 svar · 2,8k läst
·
Demmpa
Demmpa: Hur blir det om man vrider badkaret 90° så att pipen kommer på långsidan? Går det då att ha en tvättmaskin under befintlig anslutningsdosa?
2 svar · 2,0k läst
·
M
magnu: Om man ska tänja lite på elinstallationsreglerna, man bör kunna gå med en förlängningskabel uppe under taket, så långt bort från badkaret som det bara går. Däremot, så är väl vatteninstallationen lite utmanande.
37 svar · 12,0k läst
·
Harju
Harju: Tack för snabbt svar!
2 svar · 2,1k läst
·
T
tanaris: [citat] Nej, det var ett annat case. Jag har också spikat ihop en friggebod med en medhjälpare, exakt samma modell fast storleken mindre, det tog en dag för grunden, en för huset och en för takpappen. Sen återstod lite foder och sånt som skulle sättas upp efter målning. Ett trädäck lägger man ju på en helg eller möjligen två. Så hur snickarna i det här fallet (oklart hur många)
15 svar · 3,1k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.