Jag använde forumet och hittade en kunnig Holländare som lagade vårt trasiga kretskort.
För över en vecka sedan lade vår Electrolux EDH97951 W helt av och var okontaktbar, inga ljus i displayen eller lampor som lös, strömlös.
Torktumlaren var en dyrare variant med värmepump, serien kallas ”energysaver” av Electrolux tror jag. Har svårt för slit&slängsamhället och öppnade den för att se vad jag kunde hitta. Såg inget mer än damm så jag Googlade och hittade en tråd på detta forumet med tips om en Holländare som fixade trasiga kretskort. Mejlade fram och tillbaka samma kväll tumlaren gav upp och bestämde mig för att skicka kretskortet på lagning.
När han fått kortet kontaktade han mig och sade att det gick att laga. Först då gjorde en internationell överföring på 69€ och fick kortet tillbaka några dagar senare.
Det var strömförsörjningen som var kass på kortet skrev han, ingen aning, jag är inte elektriker utan bara en händig hemmapulare.
Ville mest tipsa om att inte ge upp på era vitvaror om de strular och att
https://www.smallrepairs.nl/en/
är en pålitlig firma.
Jag råkade paketera för många gram och hamnade över gränsen Postnord har (250g) och fick betala över 100kr för frakten dit, hade jag legat under 250g hade det kostat under hundralappen (ej spårbart dock).
Man skickar kretskortet i sin plasthållare så den är rätt trygg i sig själv, då vägde den 100g lite drygt. Skulle jag skickat igen skulle jag haft det i åtanke.
Jag har ingen detaljerad berättelse hur man tar ut kretskortet, det hittade jag själv på Youtube.