Fredran
Fredran: På budget, en Bosch. Kan man tänka sig att lägga lite pengar på vitvaror så är det miele imho
30 svar · 7,7k läst
arneri68
arneri68: [citat] Vänta till hösten. Under vinter och vår är luftfuktigheten inomhus som lägst.
15 svar · 6,7k läst
·
H
Anonymiserad 137805: dessa maskiner... var aldrig bra om man tillåter sig ett understatment det kan vara trumlager som glappar så mycket att remmen hoppat inte helt ovanligt bästa åtgärden är kortast möjliga transport till ÅVC
4 svar · 2,5k läst
N
nikgri: Hej, Våra källarväggar såg precis likadana ut (också 20-talshus). Väldigt lite fuktgenomträngning men ändock lite i ett hörn. Blåste av väggarna med högtryckstvätten så att allt löst och nästan löst lossnade. Därefter fick det torka ordentligt (typ en vecka) och sedan målade jag med vit Keim silikatfärg utan några andra förarbeten. Nu har det gått lite drygt ett år och man
2 svar · 24,8k läst
·
P
Pernillacarlstrom: Tack, lyckades få upp den genom att lirka lite, ena sida först och sedan andra!
2 svar · 6,2k läst
·
Jonatan79
Jonatan79: Om du hittar, testa, kommer bli lite skillnad med fogfärg men spelar ingen roll i tvättstugan väl ?
2 svar · 2,3k läst
·
Ludwig Björkman
Ludwig Björkman: [citat] Efter allt mekande har maskinen slutat läcka vatten. Jag har gjort en rad olika ingrepp och kan inte riktigt säga vilket som var lösningen. 1. Rensa pumpen ordentligt inte bara luddfiltret. I slangen som går mellan pump och trumma gömde sig ett gem och ett par skruvar som jag lyckades trycka ut genom facket till luddfiltret. Givetvis måste man ju också kolla så att denna slangen
6 svar · 8,6k läst
·
T
tergo: ev https://www.hornbach.se/shop/Slangnippel-FALUPLAST-15-22mm-xG25/5110427/artikel-detaljer.html
2 svar · 2,6k läst
·
Jonatan79
Jonatan79: Fläktar/frånluft i badrum/wc och tvättstuga. Tilluft med uteluft i sovrum och v-rum.
1 svar · 2,2k läst
·
Krilleman
Krilleman: Är forumet helt säkra på att det är 110mm muff som sticker upp ur golv?? :thinking:
3 svar · 5,7k läst
S
Anonymiserad 137805: [citat] Grundmuren mot marken Isolering Dränering Källargolvet Mm Kolla med en byggmästare
5 svar · 3,4k läst
·
P
Anonymiserad 137805: kolla manualen detta är ingen aquastop som alla andra då denna inte är elektrisk utan mekanisk påminner mer om en slangbrottsventil, dvs om flödet blir för stort så stänger den
5 svar · 2,1k läst
·
G
gullegrizen: Hej Har en fundering gällande hur långt uppvik man ska ha på tätskikt i tvättstuga, får inte riktigt kläm på varför det skiljer sig mellan de olika branschreglerna. - GVK säger 10 cm uppvik i "Frågor och svar" på sin hemsida. När man läser branschreglerna (Säkra våtrum 2016:1) i sin helhet står det dock minst 5 cm. Lite längre ner på i samma kapitel står det dock 10 cm, men
0 svar · 3,6k läst
B
Bilaren: Tack för ditt svar Jag har nu bilat upp, men jag har då en Pemslang jag inte riktigt vet vad den går till. Jag vill dock koppla den till avloppet på ett snyggt sätt ändå. Den kommer ut från vänster som syns på bild. Har köpt brunn med extra uttag på 45mm. Finns det någon övergångs koppling från 25mm Pem till 45mm avloppsrör.?
2 svar · 3,3k läst
·
S
Sudden2016: Nä inget vattenlås där och ingen konstig lukt heller. Misstänker att vattenlåset kanske sitter i andra änden av tvättstugan under hon, typ 180 cm bort. Körde med avloppsrensaren som det tipsades om längre upp och just nu verkar det funka utan problem.
7 svar · 8,0k läst
·
D
Daniel 109: Jag gissar på att kondensatorerna börjar tröttna. Sannolikt behövs det byte av elektroniken. Vad det kostar har jag ingen aning om. Jag har liknade beteende på en maskin. Men den är 10år äldre och inte mile. Så den går till tippen.
2 svar · 5,4k läst
N
NorrlandsNorrlänning: Nu har den blivit installerad av farsan! :D Fungerar prima och det är en fantastisk känsla att ha egen tvättmaskin efter 30 år utan egen och ha behövat dela tvättmaskin då istället i lägenhetsbyggnad. Sista jag undrar är huruvida brummande ljudet som jag hör genom väggen + genom 10 cm tjock absorptionselement som jag byggt själv för att ljuddämpa mitt arbetsrum kommer att även
23 svar · 4,6k läst
·
arneri68
arneri68: Jag har anslutit avloppsslangen till tvätthons ”diskmaskinanslutning”. Slangen är 2 meter lång och är upphängd i tvättmaskinens ena hörn. Har en extra diskmaskinanslutning för torktumlarens kondensslang.
16 svar · 4,2k läst
·
Sommarstuga 2017
Sommarstuga 2017: Vilka delar saknar jag för att kunna koppla in snabbkopplingen för tvättmaskinen i stugan? Tack!
0 svar · 747 läst
·
T
Truebigswede: Jag använde forumet och hittade en kunnig Holländare som lagade vårt trasiga kretskort. För över en vecka sedan lade vår Electrolux EDH97951 W helt av och var okontaktbar, inga ljus i displayen eller lampor som lös, strömlös. Torktumlaren var en dyrare variant med värmepump, serien kallas ”energysaver” av Electrolux tror jag. Har svårt för slit&slängsamhället och öppnade den
0 svar · 2,4k läst
·
E
Anonymiserad 137805: understa bilden visar ena kolet med hållare ta bord denna svarta L-formade plastbit underifrån den sitter med två skruv flatrstiftskontakten böjer du ut ur hållare innan du tar isär den och med tanke på att din maskin är många år så är kolborstarna en stark kandidat
5 svar · 1,8k läst
·
Staffans2000
Staffans2000: [citat] Vanligt. Nej.
4 svar · 1,1k läst
Y
Yeeson: Tack för snabba och utförliga svar Jag byter!
6 svar · 2,4k läst
MathiasS
MathiasS: Ska vi gissa på att det leder till något utvändigt tappställe?
1 svar · 1,2k läst
·
H
hempularen: Grejen är att ett uttag som är gjort för att sitta i en enkel dosa, inte kan ha hålen så som du vill ha dem, den skulle inte få plats i dosan. Detta stod det om i en tråd här för några veckor sedan, Det låter rimligt. Om du istället ordnar ytterligare en dosa bredvid (en ROT dosa kan monteras utan att riva hela väggen), så kan du ha två enkeluttag med gemensam ram. Det ser ut
9 svar · 1,8k läst
·
J
Journey: Jag tänkte måla min våtrumstapet i min tvättstuga. Jag har gjort rent 2 ggr med målartvätt, dragit med scotchsvamp och sedan torkat med T-röd. Funkar det att måla direkt med typ Beckers Våtrumsfärg? :)
0 svar · 1,3k läst
Krilleman
Krilleman: (y)
4 svar · 1,6k läst
·
BirgitS
BirgitS: Finns det något i deras specifikationer där det framgår något minimiavstånd till det som finns omkring? Slår tvättmaskinen i torktumlaren när den centrifugerar? Dubbelkollat att maskinerna står helt vågrätt?
12 svar · 6,7k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.