H huggan skrev:
500:- för golvmattan per kvm inklusive uppvik, blir 6000:-. Flytspackling 250:- per kvm ger 3000:-. Bila bort två golvbrunnar, montera dit nya och gjuta tar max 8 timmar a 550:-, blir 4400:- plus 1500:- material. Riva bort limmad plastmatta har jag för mig att vi betalar 100:- per kvm vilket blir 1200:-.
16.100:- totalt.
Finns nog ingen seriös firma som flyter för 250kr/m2 :)

golvlaggaren golvlaggaren skrev:
Finns nog ingen seriös firma som flyter för 250kr/m2 :)
Detta är priser från ett ramavtal på ett bostadsbolag jag jobbade där vi är en stor kund, givetvis är det bra priser men det ger en fingervisning vad man kan få ner priserna till. Hoppas du noterade att det endast gällde om det var ett bra fall innan för om det överstiger 5 mm skillnad på golvet så blir det dyrare.

H huggan skrev:
Detta är priser från ett ramavtal på ett bostadsbolag jag jobbade där vi är en stor kund, givetvis är det bra priser men det ger en fingervisning vad man kan få ner priserna till. Hoppas du noterade att det endast gällde om det var ett bra fall innan för om det överstiger 5 mm skillnad på golvet så blir det dyrare.
Ofta ger man priser som man tappar på för att få kontraktet. För att sedan hoppas på att tjäna igen det på extra arbeten. Vi gjorde så när vi hade avtal med försäkringsbolag

Tex, ett bad på 4kvm. 500kr m2 är då en förlust affär

T
Nu är tråden inte jättefärsk, men här är aktuella prisuppgifter från ett liknande jobb i Stockholm:

Rivning av gammal matta, bilning av gammalt flytspackel, byte av golvbrunn (en), gjutning, flytspackling, flexning och spackling (gick inte att skrapa av tidsskäl) samt läggning av matta kostade 25000 efter rot inkl material.

S
T tanaris skrev:
Nu är tråden inte jättefärsk, men här är aktuella prisuppgifter från ett liknande jobb i Stockholm:

Rivning av gammal matta, bilning av gammalt flytspackel, byte av golvbrunn (en), gjutning, flytspackling, flexning och spackling (gick inte att skrapa av tidsskäl) samt läggning av matta kostade 25000 efter rot inkl material.
Jag betalade i princip samma för ett par månader sedan. Ett ca 5 kvm stort badrum

T
S Stadsfiskalen skrev:
Jag betalade i princip samma för ett par månader sedan. Ett ca 5 kvm stort badrum
Justja, det här var också drygt 5 kvadratmeter. Den faktiska arbetstiden landade på kanske 20-22 timmar totalt, för en person.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.