Tvättstuga
TildaV: [citat] Haha jaa jag tror det, dubbelkommando hela dagarna kan gör en ganska så trött :D Stort tack för svar, jag ska göra det i helgen!
Anonymiserad 137805: Bara skruva motsols och dra Man brukar byta hela pumpen för de är rätt dåliga
Anonymiserad 137805: Jo det finns vissa vars affärsidé är att åka ut och drömma ut alltför att inkassera en besöksavgift utan att göra något jobbigt
AndersS: [citat] Det är viktigare att det finns brandvarnare utifrån att det då varnar oberoende av orsak. Och utifrån hur ofta det händer samt ett samhälle där allt du köper och gör är spårbart i register, det var därför GDPR kom.
Rabbithole: Det finns belagd masonit på många byggvaruhus som man kan skära till. Om man nu tvunget ska ha baksida alls, det luftas bättre utan och det skulle nog inte skada när det ser ut sådär
Interista88: Hej Har en kulventil som verkar släppa igenom pyttelite vatten, kommer nån droppe då och då med jämna mellanrum ur änden av röret. Strunta i vad röret används till. Undrar bara om nån vet felet när ventilen inte håller helt tätt eller om de e rörmokare som gäller. mvh Dennis
DFYD123: Siemensmodellen görs av, tillverkas av smeg. Sorry
BirgitS: [citat] Ingen tilluft i tvättstugan utan frånluft som drar in luft från andra rum med tilluft.
tensiden: Utrymning fixar ni ju genom dörr så där är inga problem. Dagsljus kan ni få genom dörr eller sidofönster. Inga problem där heller. Sen kommer alltid någon och hävdar att man "måste" kunna öppna ett fönster för att vädra, men jag har själv aldrig behövt göra det. Ventilation och drägligt klimat fixar du med ventiler vid behov, och måste du vädra har du dörren. Så summa
Skånepöjk: [citat] Jadu... bra fråga! Vet faktiskt inte
tippz: [citat] Rostfria brunnen blir ju ganska mycket dyrare än en vanlig i plast... Tänker att det inte borde bli sämre än vad det varit innan i varje fall, innan är det gjutet mot kanten på brunnen, dvs yttersta kanten. Med ringen borde det bli avsevärt bättre
Johanbirger: Frågan var om det inte fanns material som inte tålde vatten
Kolle64: Tack det är en blücher golvbrunn men andra märken på klinkerram fungerar väl också antar jag. Tack för alla tips
MimmiB: [citat] Jag gillar att hängtorka, så vi skaffade en avfuktare från Jula för en tusenlapp till tvättstugan, just för att slippa sura kläder. Kan säga att den gör sitt jobb! Det i kombination med ättiksvatten i sköljfacket har helt och hållet fått slut på surlukten i kläderna.
WhatIF: [citat] [citat] Tusen tack min vän, uppskattar det väldigt mycket :)
Gårdsboende: Här har du tom en beskrivning om hur jag gjorde i detalj då jag precis då kände som jag uppfunnit hjulet eller precis lärt mänskligheten göra eld: https://www.byggahus.se/forum/threads/ansluta-tvaettm-och-torkt-till-avlopp.311552/
kristofer12345: [citat] Ja nu är den på 85 cm ca .. så det borde ju funka
john68: Jag har passat på när elgiganten eller Elon haft 5 årsgarantier. Kör gärna tunga skitiga hästtäcken i 9 kg maskiner men faktiskt så har de alltid fixat minst 5 år. Bosch båda gångerna för ca 5-5500. Tvättar rent gör de flesta och energiåtgången är inget jag prioriterar.
tuxer: Väcker liv i denna tråden igen. Är det någon som lagt playwoodskiva som uppställning till sin tvättmaskin och i så fall blev det bättre under centrifugeringen.
ImseVimse: Hej, Jag bygger om i vår tvättstuga och har kommit till hur jag ska göra med avloppet från vask/ho, tvättmaskin och torktumlare ner i golvbrunnen. Bänkskåp med vask tänker jag köpa från IKEA. Min idé är att göra enligt skiss nedan, dvs köpa IKEA Lillviken vattenlås/bottenventil och efter dess vattenlås använda solida vita avloppsrör ner till golvbrunnen. På den lodräta vägen
XWD: Vi funderar på att flytta upp vår tvättmaskin till övervåningen, där vi tyvärr också har alla sovrum, i samband med renovering. Nu står den på betong på bottenvåningen. Golvet till övervåningen har C-C 60 med (ca) 235-reglar och huset är byggt 1983. Min oro är att tvättmaskinen vid centrifugering kommer skapa vibrationer som fortplantar sig i trägolvet, eller helt enkelt blir
Nyfniken: Du får väl väga dem före och efter så du vet hur mycket vatten det var från första början
Anonymiserad 137805: golvmaterialet hör kanske inte hit men klinker kräver dubbelgolvspån om du kör 60CC maskinen skall inte höras på armerat betonggolv vad har du för maskin egentligen? oavsett vilket golvmaterial du väljer kommer det att bli resonans i hela huset pga träreglarnas mellanrum det är bara betong som gör de tysta
Gnarp48: Uppdatering: jag beställde service via cylindas hemsida. Fick snabbt ett autosvar om att jag skulle få en servicetid. Efter 1 vecka inget ytterligare svar från cylinda. Ringde igen och fick tala med en ung dam som gått callserviceskolan (mycket vänlig och förstående), men inte visste något om tvättmaskiner. Allt kan ursäktas med corona. Det är bara att sitta still och vänta. som av en
hempularen: Det är nog inte en vanlig trädgårdsslangkopling. Det fanns iallafall förr anslutningsslangar till bänkdiskmaskiner som hade en sådan koppling. Altså inte en trädgårdsslang, utan en "tryckslang". Men enklast är nog att skruva bort lämplig del av kombinationen av nipplar och muffar vi ser på bilden. En standard anslutningsslang brukar ha en "lekande mutter" med planpackning. Den skall
GoC: Inte en aning, men maskinen är väl närmare 25 år gammal, jag har en likadan, och även en miele kan gå sönder. Troligen något i kretskortet om jag skall gissa. Min var knäpp ett tag och körde vattenpumpen, konstaterade att ett relä var ”segt”, knackade på det med en skruvmejsel, beställde nytt för en 50-lapp. Men efter att jag haft loss kretskortet, för att hitta modellnumret
mister555: Hej, Jag ska bygga tvättstuga/klädkammare i mitt garage och har några funderingar 1: Jag har rivit ner det gamla gipset och ser att de gamla reglarna är 100 cc emellan så jag ska bygga ny vägg emot den gamla. Kan man ha cc 60 med regel 45*45 eller måste man köra med 75*45? Vet att i våtrum så rekommenderar dom 75*45 med cc 45 fär hållbarhet för tunga möbler etc.. 2: Behöver man
Bo.Siltberg: Vad är det som sitter löst och förhindrar montering av ett uttag? Men, ett uttag kräver att dosan befinner sig i oklassat område, plus att det skyddas av en JFB. Regler för elinstallationer i badrum