Bernieberg Bernieberg skrev:
Vid närmare eftertanke hade jag även några transportstråk utan plåt men körde med samma 19 mm stål då. Inte så långa sträckor och många kurvor men upplevde att slangen låg kvar i spåret även om den inte ligger tight. Den är ju ändå hyfsat styv så den hölls på plats där den klämdes i svängarna.

[bild]
Kan ha fel men tycker de ser glansigt ut just över dessa transportstråk... de är inte så att du limmade dit dessa eller möjligen tejpad över dem för att stanna kvar i sitt läge?
Jag bara spekulerar och försöker friska upp minnet
 
  • Glansiga kablar löper längs golvspår, eventuellt fastlimmade eller tejpade, för byggprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
H holgersson skrev:
Kan ha fel men tycker de ser glansigt ut just över dessa transportstråk... de är inte så att du limmade dit dessa eller möjligen tejpad över dem för att stanna kvar i sitt läge?
Jag bara spekulerar och försöker friska upp minnet
Helt riktigt tejp men det var för att jag hade lagt dessa två slingor när jag fräste de andra spåren och ville inte fylla upp med spån runt slangarna. Jag minns det som att det inte var några svårigheter att få slangen att ligga kvar men det var som sagt korta raksträckor.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.