Vid närmare eftertanke hade jag även några transportstråk utan plåt men körde med samma 19 mm stål då. Inte så långa sträckor och många kurvor men upplevde att slangen låg kvar i spåret även om den inte ligger tight. Den är ju ändå hyfsat styv så den hölls på plats där den klämdes i svängarna.
[bild]