E
egge80: Du menar förmodligen ångbroms men säger ångspärr! Ångspärr är iaf för mig plast......
8 svar · 3,9k läst
·
K
Kajsa16: Så får det nog bli,finns nämligen ingen annan lösning på problemet. Vad är minavståndet till väggen , har läst både 40 och 60mm. Hur gör man med radiatorrören då dom finns ju redan på plats igenom golvet idag.
5 svar · 1,4k läst
S
Stuff: Är det garanterat torrt underifrån så kan du köra på ett "vanligt" tätskikt, oavsett om det är rollat eller duk. Du verkar ju ha goda förutsättningar iom att du har isolerad platta. Har man däremot risk för viss fuktgenomträning underifrån (som vid oisolerad platta) så finns det ju rollade system som är diffusionsöppna så det ändå släpper igenom fukt underifrån så att
2 svar · 1,2k läst
S
Snabelhund: Hej, håller på och renoverar tvättstugan och turen har kommit till att sätta tätskikt. Har kikat runt lite och förstått att det i vissa fall räcker med ett rollat system. Massivkonstruktion och betonggolv och även lättbetongväggar. Dock två innerväggar av gips, men ska väl inte spela någon roll då det är endast golv det rör sig om? Funderar ändå på att sätta folie, för att
0 svar · 1,6k läst
X
Xious: [citat] Nej Siemens iq700
44 svar · 30,9k läst
·
J
Jönas: Tänk på att tappvattnet kanske försvinner om ni bara plockar bort den utan att göra någon tillfällig habarvinkel
5 svar · 4,7k läst
K
Anonymiserad 137805: [citat] Du kan börja med en tio liters hink och se hur mycket tvätten duger upp
48 svar · 10,4k läst
·
S
Anonymiserad 137805: [citat] Nä men nu är det så med nya grejer-inte riktigt färdigutvecklade
35 svar · 4,6k läst
·
K
Keld: O jag tänkte på en sån här: [bild] Men så är jag oxå mer mekaniker än rörmokare!:cool:
6 svar · 1,4k läst
·
F
Freelin: Jag kikade efter diffusionsöppen färg till min källare för ett tag sedan (äldre källare) och då hade biltema en sk mur&putsfärg, det stod på deras sida att denna färg är mycket diffusionsöppen, jag skickade ändå ett mail till deras kundservice då det inte framgick vad det var för färgtyp, fick svaret styrenakrylat...så jag är tveksam till om deras sk diffusionsöppna färger
7 svar · 4,4k läst
Andreas_kalmar
Andreas_kalmar: Inte alls man avslutar i linje med dörr om man ska ha den lösningen personligen hade jag släppt duken ca 10 cm utanför duschen och överlappat med målat tätskikt mot duschvägg
8 svar · 3,1k läst
C
Chriskay: [citat] Ingen fara, bara att det låg nära, alla andra anslutningar är flexibla.
6 svar · 1,7k läst
·
W
wallen83: Ja för det känns som att den stannar motorn fast den inte ska stanna, tex den börjar inte rotera andra hållet efter den stannar. [citat]
10 svar · 2,3k läst
·
A
Anonymiserad 137805: el måste oxå fram på rätt sida väggen och ev jfb lär ju inte bli lätt att torka sig när man skityit då man nästan har benen i tvättmaskinen
2 svar · 1,8k läst
·
D
DeGeBe: Hej! Vi planerar att renovera tvättstugan och jag undrar om det är rimligt med en kostnad på 3500kr/kvm för en plastmatta(finspackling+arbete+material). rent spontant känns det väldigt dyrt eller har jag fel? Mvh Dennis
0 svar · 1,0k läst
S
Stuff: Diffussionsöppen färg, t.ex sillikatfärg på väggarna är bra. Helt rätt att slipa bort färg från väggarna men det kommer att bli jäkligt dammigt. Se till att ha bra utrustning för att suga upp dammet under tiden du arbetar. Och bra mask till dig själv så klart. Börja lite försiktig med vanligt slippapper först och öka sen våldet vid behov beroende på hur hårt färgen sitter.
2 svar · 4,1k läst
·
K
Krxxd: [citat] Tack för svaret!
2 svar · 4,1k läst
·
Stefan N
Stefan N: [citat] Ja, har man fysiska problem blir det ju såklart en utmaning. Men det skadar ändå inte att lära sig saker för även om man tar in hjälp blir det lättare om man vet vad man pratar om.
11 svar · 2,1k läst
Z
Zacke34: Missade visst en bild.här kommer den.
1 svar · 1,3k läst
·
H
huggan: Gör ett avsteg istället.
1 svar · 831 läst
A
Anonymiserad 137805: lägg platon direkt så vet du att det funkar
6 svar · 3,2k läst
MultiMan
MultiMan: Vad är "rätt mycket handdukar och lakan" (plural)? En sådan pyttemaskin kan inte rymma många handddukar eller lakan innan den blir överfull och särskilt inte med kortprogram som brukar ha hälften av mängden tvätt mot normalt. Det i kombination med för mycket tvättmedel (särskilt flytande) brukar ge sådana problem.
4 svar · 4,8k läst
J
JohanLun: [citat] Svarar på en gammal tråd med en fråga; @Krilleman, du verkar ha många bra råd i trådarna... Jag ska göra en liknande manöver. En röris var hemma i höstas och vi bollade lite hur man kan göra men jag känner att jag inte riktigt landat hur jag vill än. Har fortfarande inte kommit till skott att få hit rörisen, både tanke och handling är inte helt klart än. Jag kan dra rör
7 svar · 7,6k läst
·
BirgitS
BirgitS: [citat] Golvvärmefördelare?
2 svar · 1,8k läst
·
H
HittePå: [citat] Ahh, smart! (y). Tack för tipset!
4 svar · 4,1k läst
·
garsten
garsten: Hej! Har haft en hantverkare och en lärling som lagt en våtrumsmatta (förberedelse till tvättstuga) i min gamla farstu på 5 kvm. Först drog jag bort gamla golvet fram till spångolvet. sedan fixade jag tillsammans med rörmokaren golvbrunnen klart och la ut golvvärmeslingor som jag tror stack upp ca 7 mm. Innan dess primade jag färdigt. Rummet är 2x2,5 meter. Mattan är till utseendet
0 svar · 1,2k läst
S
Anonymiserad 137805: [citat] nej enkelt job på denna en mutter i var ände
10 svar · 6,1k läst
·
Z
Zharz: Efter att ha kört ett helt program så verkar.maskinen nu fungera. Ta i trä
4 svar · 5,4k läst
·
H
HennyBrittaTilly: Nej, ingen golvbrunn, bara toalett och tvättställ.
2 svar · 1,7k läst
Christian645
Christian645: Ja den lösningen funderade jag oxå på. Att ta bort solen helt känns riskabelt. Har två småttingar hemma plus katt. Alla tre är mer än nyfikna . [citat]
14 svar · 2,8k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.