Har bara en golvbrunn i ett badrum där tvättmaskin ska stå. Golvbrunnen är lite svårtillgänglig under en duschkabin så sätter tvättmaskinsludd igen den blir det jobbigt.
Går det att ha något att leda ner tvättmaskinsvattnet i med luddfilter och sedan leda det rena till golvbrunnen?
Går det att ha något att leda ner tvättmaskinsvattnet i med luddfilter och sedan leda det rena till golvbrunnen?
Tack. Hittade denna. Här skulle jag kunna ha en slang och leda till golvbrunnen bara.Centano skrev:
https://www.ahlsell.se/10/varme--sa...attenlas-purus/tvattmaskinsutlopp-1/8077175/#
Känns som att den där kan rinna över om det skulle komma mycket ludd i den nån gång. Luddlåda/avloppskar med luddfilter känns som det bästa. Till en vanlig tvättmaskin så behövs inte så stor, det går att få plats bakom maskinen. Om jag inte är helt ute å seglar så tror jag att Bofo Tvätt kan specialtillverka anpassade luddlådor. Annars kan man ju bygga själv, jag har en 30l Biltema plastback som jag borrat ett 32mm hål i å satt dit en 32mm rörkoppling å så en konisk sil typ tesil på det. Jag har ställt min bredvid maskinen
Smart. Handlade grejer för att bygga något liknandeD Djävulssnickarn skrev:Känns som att den där kan rinna över om det skulle komma mycket ludd i den nån gång. Luddlåda/avloppskar med luddfilter känns som det bästa. Till en vanlig tvättmaskin så behövs inte så stor, det går att få plats bakom maskinen. Om jag inte är helt ute å seglar så tror jag att Bofo Tvätt kan specialtillverka anpassade luddlådor. Annars kan man ju bygga själv, jag har en 30l Biltema plastback som jag borrat ett 32mm hål i å satt dit en 32mm rörkoppling å så en konisk sil typ tesil på det. Jag har ställt min bredvid maskinen
Har en gammal gjutjärnsbrunn i tvättstugan så den är lite problematisk att rensa. Så har ena maskinen störtavlopp å brunnen klarar inte heller att svälja den mängden vatten som kommer
Klicka här för att svara