Har bara en golvbrunn i ett badrum där tvättmaskin ska stå. Golvbrunnen är lite svårtillgänglig under en duschkabin så sätter tvättmaskinsludd igen den blir det jobbigt.

Går det att ha något att leda ner tvättmaskinsvattnet i med luddfilter och sedan leda det rena till golvbrunnen?

Ja, det heter luddlåda. Men den tar lite plats.

Jag tror det finns luddfilter till spilltrattar med, borde gå att få till på ett sätt som inte tar lika mycket plats som en luddlåda.

Känns som att den där kan rinna över om det skulle komma mycket ludd i den nån gång. Luddlåda/avloppskar med luddfilter känns som det bästa. Till en vanlig tvättmaskin så behövs inte så stor, det går att få plats bakom maskinen. Om jag inte är helt ute å seglar så tror jag att Bofo Tvätt kan specialtillverka anpassade luddlådor. Annars kan man ju bygga själv, jag har en 30l Biltema plastback som jag borrat ett 32mm hål i å satt dit en 32mm rörkoppling å så en konisk sil typ tesil på det. Jag har ställt min bredvid maskinen

D Djävulssnickarn skrev:
Känns som att den där kan rinna över om det skulle komma mycket ludd i den nån gång. Luddlåda/avloppskar med luddfilter känns som det bästa. Till en vanlig tvättmaskin så behövs inte så stor, det går att få plats bakom maskinen. Om jag inte är helt ute å seglar så tror jag att Bofo Tvätt kan specialtillverka anpassade luddlådor. Annars kan man ju bygga själv, jag har en 30l Biltema plastback som jag borrat ett 32mm hål i å satt dit en 32mm rörkoppling å så en konisk sil typ tesil på det. Jag har ställt min bredvid maskinen
Smart. Handlade grejer för att bygga något liknande

Vatteninstallation i källare utan filter, inkluderar rörledningar, tvättmaskin och transparent behållare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så här ser det ut, filtret är dock bortplockat.

• Gilla
Jameson och 1 till
  • Laddar…
Har en gammal gjutjärnsbrunn i tvättstugan så den är lite problematisk att rensa. Så har ena maskinen störtavlopp å brunnen klarar inte heller att svälja den mängden vatten som kommer

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.