Jag har köpt en tvättmaskin men anslutningen är för stor för kranen så jag behöver något att sätta emellan. Finns det någon som vet vad jag behöver? Själva fästet på sladden är ca 30mm i omkrets på utsidan och invändigt 22mm. Och kranen är 20mm utvändigt och 15 invändigt på ett ungefär.

• Avkopplad duschslang och kranventil nära en kakelvägg, möjligen under reparation eller installation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kika i påsarna med alla grejer som kom med maskinen, nånstans ska det finnas en adapter, den brukar bara i grå plast, gänga på in- och utsida, diameter som passar i slanganslutningen och 20-25 mm lång.

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Nån lagom stor bussning.
Metallisk rördel med gängor, sexkantig yttermantel, för tätning och anslutning i rörsystem.
Skapa konto

Fotografen Fotografen skrev:
Kika i påsarna med alla grejer som kom med maskinen, nånstans ska det finnas en adapter, den brukar bara i grå plast, gänga på in- och utsida, diameter som passar i slanganslutningen och 20-25 mm lång.
Tack, men jag fick tyvärr inte med någon sån. Vet inte om de missat eller om de inte skickar med det till den här maskinen. Det är en Samsung, om det spelar någon roll. Ska det vara standard att man får med en sån? Tänker om jag ska kontakta mediamarkt som jag köpte den från då..

Stefan N Stefan N skrev:
Nån lagom stor bussning.
[bild]
Det ser rätt ut, men det finns ju tusen olika varianter, vilken av dem ska jag ha?

Fairlane
@Krilleman brukar kunna sådant där helt otroligt bra.

• Gilla
qamilla
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Denna: [länk]
Heter tydligen "strypringsmutter"...Elektroluskx, men dimensionerna är samma, VVS-standard.

[bild]
Spelar det ingen roll att det står att det är till diskmaskin? Vill verkligen att det ska bli rätt vid första försöket.

P
Q qamilla skrev:
Tack, men jag fick tyvärr inte med någon sån. Vet inte om de missat eller om de inte skickar med det till den här maskinen. Det är en Samsung, om det spelar någon roll. Ska det vara standard att man får med en sån? Tänker om jag ska kontakta mediamarkt som jag köpte den från då..
Nej Samsung skickar inte med något

• Ledsen
Fotografen
  • Laddar…
Q qamilla skrev:
Det ser rätt ut, men det finns ju tusen olika varianter, vilken av dem ska jag ha?
Gå in på Rinkaby Rörs Hemsida och kika i deras papperskatalog, där i början längst ner på sidan finns en tabell för de olika dimensionerna på gängorna. Om du har ett skjutmått och mäta med så kan du se vilken dimension på bussningen du skall ha. Troligen 15 inv. Till 20 utv.

electroluxaren skrev:
Nej Samsung skickar inte med något
Okej, då ska jag inte börja bråka med dem om det då, hehe.. men jag hade verkligen önskat att de skickat med en sån

L L A Axelsson skrev:
Gå in på Rinkaby Rörs Hemsida och kika i deras papperskatalog, där i början längst ner på sidan finns en tabell för de olika dimensionerna på gängorna. Om du har ett skjutmått och mäta med så kan du se vilken dimension på bussningen du skall ha. Troligen 15 inv. Till 20 utv.
Jag ska kolla det, tack!

Det duger med en gardenadel som den här, som har en bussning, den gula delen är 15 invändigt, passar på kranen och 20 utvändigt och på den passar slangen. Glöm inte gummipackningarna, dom följer med.

• Gardin slangenippel, plast, svart och gul, med gängad anslutning och texturerad vridbar överdel.
    Skapa konto
  • Wow
Fairlane
  • Laddar…

Bästa svaret

Krilleman
Fairlane Fairlane skrev:
@Krilleman brukar kunna sådant där helt otroligt bra.
Köp givetvis kvalitet i förkromad mässing istället för plast!
Inte är det dyrt heller.

Trio Perfekta tillverkar bussning med planpackning på den invändiga 15-gängan.
Saluförs bland annat faktiskt av Biltema av alla butiker!!! (Faluplast säljs även där numera btw)

87-225
54,90:-

Metallisk övergångsnippel, R20/R15, på vit bakgrund, till salu på webbsida, byggvaruhus.
Skapa konto

• Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
Och där fick du svaret. Jag visste det, Krillemab fixar det

• Gilla
qamilla
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.