raveper
raveper: Det blir nog bäst om du river bort den gamla och allt som sitter löst först.
2 svar · 1,6k läst
MultiMan
MultiMan: Framförallt låt bli att gnugga touchpaneler med maskinerna igång, särskilt med blöt trasa. Likaså dammsuger man aldrig sitt tangentbord på datorn med deklarationen och bankens sida öppen mm, då mycket roligt kan hända likaså. Likaså med mobiltelefonen. Jag tror också på barnlås eller annan funktion som ofrivilligt aktiverats.
6 svar · 3,1k läst
·
J
Anonymiserad 137805: Till de proffisionella produkterna finns tillbehör för golv och ånga. Annars finns ju pussy i två storlekar vilken jag använder till möbler Har du en våtsug så kan man skaffa ett möbelmunstycke och blöta med sprayflaska och borsta. En ren ångtvätt är rätt bra att ha oxå
1 svar · 1,2k läst
To66e
To66e: [citat] Jag ber om ursäkt. Var inte meningen att attackera dig. Jag har vaknat på fel sida tror jag. Tack :) Förlåt!
12 svar · 4,8k läst
·
A
AnnaIMO: [citat] Alltså, tack, tack, tack för tipset! :love::love::love: Mitt bekymmer är nu löst! Jag skulle aldrig kommit på det själv! Nyss hemkommen från Hornbach i Sundbyberg - de löste hela vårt problem, inom loppet av 10 minuter! Vi lämnade in vår felaktiga skiva - de sågade rätt den OCH fixade snygga lister som vi kan limma på spånskivekanten (vi hade nämligen fått, uppenbarligen
7 svar · 2,6k läst
K
Kalasfrulle: [citat] Extrema närbilden va bara för att visa vars de läcker från ifall att de skulle bli enklare för den som kan.
2 svar · 1,2k läst
·
Wolfpaw
Wolfpaw: Liknande plattor som denna
1 svar · 1,2k läst
·
Huddingebo
Huddingebo: Behåll det! Är ju väldigt praktiskt att ha att tvätta större saker i. Mattor, utedynor, stövlar och annat.
9 svar · 2,2k läst
·
F
Fixararne: [citat] Stort tack för din info Går igenom även motor
4 svar · 2,3k läst
KnockOnWood
KnockOnWood: Så här gjorde vi i lilla toa/duschrummet som vi byggde för 12 år sedan. Det blev huvud-våtrummet för herrn i huset: [bild] [bild] Du ser väl ungefär hur högt fönstret sitter. Handfatet sitter på 800 över golv. Och det fungerade väldigt bra! Gött att titta ut över ängarna och en glimt av havet när man borstade tänderna!
2 svar · 1,8k läst
·
Eklanda6
Eklanda6: Googla på "luddlåda" så får du upp sådana som används i större tvättstugor. Går ju kopiera principen om man inte vill köpa en.
5 svar · 1,7k läst
·
I
ikeo: och om du är orolig investera i en vattenvarnare så får du ett larm om att det läcker
3 svar · 2,4k läst
·
useless
useless: [citat] Vad jag vet ser inte alla manglar likadan ut och så länge du inte bistår med bilder så blir det bara gissningar.
4 svar · 2,8k läst
Huddingebo
Huddingebo: [citat] Ajj då.. :lying:
18 svar · 13,2k läst
·
H
Anonymiserad 137805: [citat] Gör som du vill!
3 svar · 2,1k läst
Makkan123
Makkan123: Kolla LGs torkskåp. steamskåp men som funkar som tork också!
1 svar · 3,2k läst
B
Birgitta Albertson: Hej! Vi har precis köpt en lägenhet där det står tvättmaskiner i ett runt rum ( troligen gamla trapphuset till köksingången) Hur mäter man ut en bänkskiva som skall passa till den böjda väggen??
0 svar · 1,6k läst
U
Utsliten och utdömd: [citat] Vi har det, ca 7kvm. Vi har en radiator (vattenburen fläktkonvektor) och en avfuktare i tvättstugan och det funkar bra. Hänger även tvätten där på vintern och regniga dagar när det inte går att hänga tvätt ute. Klinkers sitter fint på golvet, på väggarna hade de släppt en del plattor kakel när vi köpte så vi putsade om och målade med silikatfärg.
1 svar · 2,3k läst
J
JohanDenLarsson: [citat] Skönt att det inte var något värre! Starkt jobbat :strong:
7 svar · 2,9k läst
·
M
Maledictus: Var väggen helt ren från färg innan ni målade eller har ni bara strukit ett lager (eller flera) över befintlig färg?
5 svar · 1,2k läst
A
Anonymiserad 137805: [citat] Vandrar maskinen så är det fallet på golvet som gör det. det kan bli omöjligt att fixa denna typen av förflyttningar. det blir ju mer viktigt i dessa fall att alla fyra fötterna står lika fast på golvet, en förhöjningssockel motsvarande kan gör detta svårare, Bulta fast sockeln i våg är en framgångsfaktor finns eller fanns maskiner med automatiskt justerbar fot förr dock
6 svar · 1,7k läst
N
Anonymiserad 137805: [citat] Jag undviker gärna de med plast i nipplarna, de behöver inte mycket för att gå av, samt att det känns lite B när resten av slangen hör metallstrumpa
15 svar · 2,2k läst
·
K
Anonymiserad 137805: [citat] undras om den har hålkortsläsare?
2 svar · 2,2k läst
C
ChristianN: Nu går mangeln som en klocka, tack för hjälpen ! Det var ny kondensator som var tricket. Jag köpte en sådan här: https://www.electrokit.com/produkt/motorkondensator-16uf-475vac/ (tog ett drygt dygn att få hem den från Tyskland) och bytte ut den gamla från 60/70-talet.
37 svar · 10,8k läst
·
J
jelg: Tac för ideerna! [citat]
2 svar · 3,6k läst
Alfredo
Alfredo: [citat] PU lim är lite speciella och skummar nästan som fogskum när de torkar. Jag skulle inte använda PU lim här. Dels skulle jag inte lita på att det suger in och förseglar tillräckligt bra och dels är skumytan inte så hård som jag skulle önska.
12 svar · 5,1k läst
·
useless
useless: Det är en termostat som mäter lufttemperaturen i rummet. Exakt vad den styr är svårt att säga, men det borde vara nåt som har med värmen i just det rummet att göra.
1 svar · 1,4k läst
·
N
nisse1233: Ok tack för svar. Jag kör på lite silikon!
3 svar · 2,2k läst
·
Jonatan79
Jonatan79: Dörr behövs endast om ljudet blir störande, annars smaksak.
3 svar · 2,8k läst
·
PNO
PNO: Ett 1" stålrör ( en sorts vattenrör) håller bra för 2m spännvidd. [bild] Det här är på en kattvind, men jag har ett liknande i tvättstugan just för att hänga tvätt som torkar bäst på galgar. Stålrör kan du beställa från exempelvis Rinkaby rör. Ta ett galvat om du inte vill behöva måla det.
3 svar · 2,8k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.