T
Tompafix: [citat] Tänk förkorta längden på golvbjälkarna och få dem att sammverka. T.ex. en regel tvärs tre reglar på halva dess längd och en plint under den.
11 svar · 6,3k läst
·
T
Trafikverket1: [citat] Nej tyvärr inte, vi sålde lägenheten.
19 svar · 6,2k läst
·
M
Micke_Göteborg: [citat] Tack för svaret! [citat]
6 svar · 2,4k läst
T
Tompafix: :rofl:
4 svar · 1,9k läst
·
T
M
Mseli: [citat] Japp, vi har 6 st Samla 65 liters plastbackar från Ikea, 40 och 60 grader kulör och vit, plus en för ull och andra konstiga tyger och en för ren tvätt som ska hängas. Funkar precis som du beskriver, när lådan börjar bli full är det dags att tvätta. (y) Beror väl på storleken på maskinen, vår är ganska standard frontmatad.
4 svar · 1,1k läst
Demmpa
Demmpa: Slangen kan du ta bort, där slangen sitter fast så kan du behöva sätta dit något frånluftsdon.
1 svar · 1,3k läst
·
S
Anonymiserad 137805: [citat] Klart som korvspad
8 svar · 3,0k läst
·
Mats-S
Mats-S: Dubbelt inlägg, svara i orginaltråden: https://www.byggahus.se/forum/threads/ny-tvaettmaskin-oljud.468992/#post-4925423
1 svar · 1,0k läst
·
Sa2022
Sa2022: [citat] [citat] Tack så hemskt mycket för era svar och råd!
5 svar · 1,5k läst
Skatthult
Skatthult: Hej! Vi har byggt ut och fått en fantastisk tvättstuga / groventré. Valt att använda IKEAS köksskåp som inredning till tvättstugedelen och även till städskåp. Två av högskåpen kommer att bli garderober, har för mig att jag läst att Elfas backar passar i dessa? Någon som vet om IKEAS serie HJÄLPA funkar? Tack! /Anna
0 svar · 1,9k läst
·
P
Pelle333: [citat] Intressant det du skrev. Det är en tanke jag haft. Har i ärlighetens namn har jag inte rensat avloppet någon gång...
16 svar · 2,1k läst
·
C
*Christina*: I tvättstugan kommer vi också ha groventre med barnens leriga stövlar
19 svar · 6,7k läst
·
J
JohnHenry: Tack för svar!
2 svar · 2,0k läst
Stoffe69
Stoffe69: Stäng av vattnet fram till utkastaren innan du börjar skruva. Själv skulle jag ta bort själva ventilen ovanpå och se om den helt enkelt kan göras ren från kalk och annat. Enklast och billigast
8 svar · 2,2k läst
·
Patrik440
Patrik440: [citat] Det tycker de är normalt i en del länder. /P
4 svar · 935 läst
·
J
JCJ: Rensade alla golvbrunnar 3 st med rensband men det blev aldrig riktigt bra. Ledningar och brunnar nu spolade med högtryck. Löste problemen. Rekommenderas.
4 svar · 1,9k läst
F
famBlom: [citat] Ja, precis, det var den 5,5 mm hylsan jag inte fick tag i... Men kunde låna en till slut.
13 svar · 4,1k läst
·
kaked08
kaked08: [citat] Ja, husfix, slipning och målning. Med allt utrivet fick jag chans att komma åt överallt. Syntes tydligare då att sprickan nog kom ifrån ett materialskifte efter att man bilat ur och murat om. Jag lade en klinkerrad som list, i botten runt rummet. Hittade två mystiska öppningar i väggmaterialet där det nog bott/bor råttor, så nu är de definitivt utstängda.
8 svar · 1,9k läst
·
J
Jacob H: Hej! Har ett tvåplanshus med ett litet förråd under trappan. Helt oventilerat utrymme men heller inte 100% tätt. Funderar nu på om det är en bra (eller kanske värdelös) idé att göra om det till ett torkrum. Tänkte isåfall köra med vanlig luftavfuktare. Testat lite och torkar snabbt och blir inte någon högre luftfuktighet i rummet (dock varmt förstås). Men är detta smart eller
0 svar · 916 läst
·
A
TM
Ashur: Tack, för alla svar
4 svar · 1,0k läst
A
TM
4 svar · 1,0k läst
A
TM
Anonymiserad 137805: [citat] JA det är det normala
2 svar · 702 läst
raveper
raveper: Ta vanligt skåp och plocka av dörren.
3 svar · 1,5k läst
·
A
AG A: [citat] I ditt fall skulle jag se det så här. Om det legat plastmatta i många år utan att det syns några fuktskador, så skulle jag satt fuktspärr under klinkern. Om det däremot finns fuktskador/mögel under mattan du river ut, så skulle jag köra utan fuktspärr.
7 svar · 5,3k läst
·
B
backstromj: [citat] [citat] Japp du har rätt. Så blir det nog att vi gör. Tack.
4 svar · 4,2k läst
T
Anonymiserad 137805: [citat] rätt läge för att köpa sig en TIG och lite rostfritt!
1 svar · 1,7k läst
R
Rishlish: Kapa den så att den går igenom gumminippel nån centimeter eller två! Men du ska inte smörja nippeln innan du trycker dit vattenlåset, då riskerar låset att hoppa ur! :)
24 svar · 5,8k läst
·
Roga1337
Roga1337: [citat] Precis så fungerar vår Mitsubishi
26 svar · 11,7k läst
T
timmerhuset_78: Tänkte jag kan visa vad jag gjorde ändå. Blev hål med genomföring. Kanske onödigt men jag vet då att jag enkelt kan ta ur maskinen vid behov. 60mm hål och Schneiders kabelgenomföring
3 svar · 3,2k läst
·
BirgitS
BirgitS: Ja, det är ett sätt. Det kan ju också tänkas att fönstren är så otäta att det inte behövs något extra.
3 svar · 2,3k läst
·
Fairlane
Fairlane: Förr hade man ibland tvättmaskiner på 380V (idag 400V). Idag är det inga maskiner till vanlig t folk som använder 400V utan alla kör 230V. Sen kan 230V anslutas med en vanlig kontakt i uttag eller fast monterat beroende på förutsättningarna på platsen. Har man en äldre kopplingsdosa så kan man klippa sladden och använda denna kopplingsdosa. Ett alternativ är att sätt ett uttag
3 svar · 2,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.