S Sernando skrev:
Förstår inte riktigt, men varför inte bara lister längs väggarna och skivan på tvättmaskinen?
Tillverkarna brukar rekommendera att man har avstånd mellan maskin och bänkskiva, t ex i LG:s instruktion står det:
• När apparaten är installerad ska de fyra fötterna justeras med hjälp av en skruvnyckel för att se till att apparaten står stabilt och att ett mellanrum om cirka 5mm lämnas mellan apparatens översida och undersidan på eventuell bänkskiva

Tvättmaskiner vibrerar ju vid centrifugering så jag antar att det är anledningen.

Ossian K Olsson
N novon skrev:
Skulle gärna ha det så men avloppet är precis där den vertikala skivan skulle vara, så det behöver vara ett ganska stort "glapp" mellan skivan och väggen vilket jag inte tror blir så snyggt.

Köpte en grund kombimaskin som inte ens är 50 cm djup då jag inte ville att maskinen skulle komma ut så långt. Som denna: [länk]

Har ni någon vibrationsdämpare mellan tvättmaskin och bänkskiva?
I och med att den inte är djupare går det nog bra!

Provisorisk trähylla på tvättmaskin med kläder och glödlampa, bredvid inställningsratt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det ser ut såhär. Det är egentligen en ”provisorisk” lösning men vi får se hur länge den får vara där. Fungerar bra iaf tycker jag!

Men. Det finns ju ben att köpa och jag undrar om inte till och med Ikea har en egen lösning.

• Gilla
novon
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.