R
rubenmadsen: Jag tog svärdet till motorsågen och borrade 3 hål och satte en M4 i varje hål. Sen höll jag svärdet så varje bult låg mot ett "ben" på kopplingen. Sen stoppade jag in en tandborste i utblåset och vred som en idiot.
16 svar · 10,3k läst
H
Hermes: Jag tror nog inte att stiga parks bättre modeller är så mkt lättare än jonsered/HQ, och är det fallet får man väl hänga på en vikt. Börjar bli mkt intresserad av en avant i 200 serien, tillbehören har inget av det leksaksaktiga som stigan har - är det någon som har en avant i 200 serien och är nöjd med gräsklippning, lastning, släp? finns några typiska problem med dessa
10 svar · 3,5k läst
Milkshaken
Milkshaken: Låyter som reläet... Metallen i reläet (Kontaktblecket som ska gå emot ett annat kontaktbleck.) kan gå varm. Om det uppträder efter ett antal timmars körning så verkar det som antingen materialutmattning eller matthet på annat skäl... Byt relä.
1 svar · 8,9k läst
O
Orthafix: Kåpans utforming brukar ju skilja sig markant också. Multiclipmaskiner brukar ju vara utformade så att det klippta gräset åker upp från knivtoppen och in mot mitten för att pressas ner genom kniven igen, för att sen sugas upp igen osv. osv. Tills det bara är någon milimeter kvar av det avklippta kvar. Så funkade det på stigan jag hade i alla fall. Knivarna var som propellrar för att
2 svar · 5,2k läst
MathiasS
MathiasS: [citat] Tja, somliga hinner med mycket medan andra sitter i soffan och kollar TV.....d^_^b
5 svar · 2,2k läst
S
sagan1: Tack nu ska jag försöka!
5 svar · 36,1k läst
A
Avemo: Gräsklipparmotorer är ytterst primitiva saker. De äldre Briggs & Stratton-motorerna brukar ha en skruv på förgasaren som man kan justera blandningen med. När den slopats vet jag inte, men den saknas på nyare. Man kan rengöra luftfiltret i bensin eller fotogen och eventuellt även skruva isär och rengöra förgasaren. Är tändstiftet sotigt kan man byta det. Om gräsklipparen startar
3 svar · 4,8k läst
S
skoning: Har en Stiga (modell som ovan) gräsklippare som startar direkt men efter bara några sekunder lägger den av. Om jag trycker in flödaren (heter det så?, en knapp jag trycker in 3 gånger innan jag startar klipparen) så går maskinen i några sekunder till. Men jag kan inte springa och trycka på flödaren hela tiden, den sitter i fronten på klipparen och det är "dödmansgrepp"... Någon
0 svar · 1,8k läst
Milkshaken
Milkshaken: men det bästa är väl att testa.. varför tror du att den sitter fel för? Sen, om äldre modellerna är inte så vanliga längre, folk kanske inte har såna här... Men kolla annars hos en maskinfirma som säljer och lagar åkklippare. Där får du säkert kolla om du har en dialog med dom först.
2 svar · 4,4k läst
Ludwig
Ludwig: Lustigt, samma sak har hänt mig, inga problem att fixa, se bara till att bubblan till primern verkligen sitter rätt när du sätter i hop den igen. Jag körde nog en säsong med hål i bubblan, stack in fingret som tätning och pumpade. FUnkade bra. Slangen vet jag inte hur länge den varit trasig, lite vanlig svart bensintålig slang löste den också.
4 svar · 7,1k läst
·
T
Tatimas: Byte av membran och rengöring av bränslefilter gjorde susen, nu går den fint igen. Tack för hjälpen!
2 svar · 2,6k läst
A
Andreaz: Typiskt reläfel, så länge knappen hålls in får magneten till klippbordet ström men relät som ska slå till för att hålla strömmen när man släpper knappen drar inte som det ska.
8 svar · 5,9k läst
Milkshaken
Milkshaken: Ahh ok... Nonkan du är en "klippa" Precis som du säger så är det snöslungor och jordfräsar i huvudsak jag sysslat med i förgasaren. Har inte behövt re med min klippares förgasare än.
5 svar · 20,3k läst
B
broman: MTD LG 175 H är det någon som har någon erfarenhet av en sån klippare Länk med bild http://www.blocket.se/orebro/Grasklippartraktor_MTD_LG_175_H_26668652.htm?ca=9&w=1 Ska köpa en ny klippare om funderar på en sån här Mvh Broman
0 svar · 6,8k läst
Milkshaken
Milkshaken: hehe. trodde klipparen hette Silvan, så jag sökte, det är tydligen en byggmarknad eller likn. Men frågan Chaplin är, vad är det för klippare, det underlättare oerhört mycket om du talar om det. Du skriver längre upp att du har "Öppnat motorn"...... ??? Är det en åkbar, och du har öppnat chassiet för att komma åt motorn? Eller? Många frågor men underlättar som sagt om du
7 svar · 6,9k läst
Milkshaken
Milkshaken: Här kan du hitta sprängskisser och art, nr på din stiga... http://estore.servicecentralen.se/ Slå in modellnumret och sök.
1 svar · 4,0k läst
janwide
janwide: Tack för ett utförligt svar. Hade nog trott att pendlandet var grejen, men det kanske är smidigheten man ska sikta in sig på istället.
2 svar · 24,2k läst
tallmilan
tallmilan: När man slår sönder/delar på mossan så tar den sig mera, så mossrivning är inte en bra idé. Sälj den och köp en spridarvagn till park'en och göd gräsmattan istället, gräs konkurerar lätt ut mossa om den bara får en ärlig chans (näring)
1 svar · 4,8k läst
O
OlaF: Inget av det är ensam lösning mot mossa. Mossrivaren river helt enkelt bort mossan så att man kan samla upp den - men det kommer bli litet kvar och det kan gärna sprida sig när det rivs upp. Vertikalskäraren skär ner i jorden, och river bort mossa också. Skårorna i marken triggar (tydligen) gräsrötterna att jobba mer och hjälper även för att få ner näring och syre i marken. Men,
5 svar · 16,6k läst
joflopp
joflopp: Gjorde misstaget att utgå från OKQ8:s karta. :) Dock är det endast 12 (tolv) marinor i hela landet som fortfarande erbjuder alkylat på tapp. Trist utveckling, men den kanske går att vända.
9 svar · 5,1k läst
BiFuel
BiFuel: Har en Bosch Rotak 43 Li sedan förra sommaren och är grymt nöjd! Det är en fröjd att klippa jämfört med gamla rykande åkgräsklipparen :D Om vi klarar 2400 m2 med en sådan så borde du klara 5-600 kvadrat! Visserligen går det åt 4-5 batterier men det är ju 2 batterier med och den laddar snabbt så det är inget problem.
7 svar · 2,0k läst
D
dusthall: Om du inte har träd som är större än 80 cm diameter som du skall kapa så räcker ett 13tums svärd. Det blir både lättare, säkrare och roligare med att 13 tums svärd, än ett 15 tums. Har haft bägge längderna på min nuvarande såg (Stihl MS260), och det är en fröjd att jobba med 13 tums svärdet, i jämnförelse med 15 tums svärdet -speciellt vid kvistning. Sedan skall man
10 svar · 13,7k läst
BillyBragg
BillyBragg: [citat] Nä ja har tyvärr inte hunnit testa den än! Nu står den så fin, ren och orörd i köket så jag är bara framme och klämmer lite på den då och då :) Men nu äre ju snart långhelg så då får jag ta mitt förnuft till fånga och gå ut och testköra den! Ja kan återkomma med en recension när jag har kört in sågen lite :)
49 svar · 24,5k läst
Z
zoom: [citat] Jag har hittat felet ! Det var jordkabeln från tändningslåset som hade lossnat :) Tack för tipset
5 svar · 7,5k läst
A
A
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.