Trädgårdsmaskiner
Bygglarge: Hej Allihopa! Är det ngn av er som har erfarenhet av Tvåhjulstraktorer? Själv har jag just blivit ägare till en BCS m fräs, som jag håller på att renovera. Tankar finns att bygga kupare och en vagn till den. Ev också en djupbäddsläggare. Tips och åsikter tas gärna emot.
Milkshaken: så var adressen ja... Hade den tidigare, men efter en PCkrasch så förlorade jag mycket... tack för länken Nonkan.....
Nonkan: Yard-Man är MTD:s mellansegmentsmärke. MTD är enklast, Yard-Man lite finare och Cub Cadet premium. Nackdelen med det märket är väl främst att det är litet i Sverige. Husqvarna är så dominant att det är svårt för andra märken att hävda sig. Det gör det lite svårare med reservdelar bl.a. men har du en ÅF i närheten så är det ju lugnt. Maskinen är i samma liga som LTH171, eller
Nalleboda: en plåt på sidan av rambalken någonstans mitt på vid motorn ungefär, har jag för mig... Har sålt min, så jag kan tyvärr inte titta..:S
Carl-Henrik: Det blev en John Deere trädgårdstraktor 22hp och en John Deere 1950 som småningom ska utrustas med slåtterbalk.. Mvh,
Old KnotVillage: Några micrometer stora korn i flottörhuset kan ge stora driftstörningar. Därför ska man aldrig ha soppa i t.ex jeepdunkar eller andra gamla metalldunkar. Har lagat flera gräsklippare, röjsågar samt motorsågar med liknanade symptom. Startar, går 5 sek eller startar inte alls.
Old KnotVillage: det är nog bara att bita i det sura, man får tänka på att det håller ganska länge ändå.
Old KnotVillage: Finns det inga fler här som plogar med sina rider awd? tycker det spinner ganska lätt om det är lite motstånd. vad händer om man har snökedjor på och den inte orkar. öppnar en bypasventil eller skjuter man packningar?
Roundup: Det finns ett forum på nätet som heter "Maskinisten" där riktiga grävmaskinsnördar håller till. Om du inte får respons här kan du ju prova där.
M_Persson: Tusan så fel man kan ha. Det var inte alls där det läcker utan längre ned.. Som en skarv i motorn, måste vara där blocket är delat vid veven. Ser ur som att vintern är räddad..
JonaBlom: Hej du som trodde att det kanske var batteriet som inte var intryckt i kontakten: Så enkelt var det inte, jag tog ju klipparen till Bauhaus och de kunde heller ine få liv i den. Så 3 min klipptid, en massa besvär och -5000 kronor är facit för mig med Rotak 43 Li och Bauhaus.
Old KnotVillage: Har reklamerat maskinen nu, får se hur dom ställer sig till nyttjanderätten.
El Gringo: Jag köpte en universalsits på jula, kostade 500 kr, dyrt eller billigt får var o en tycka som de vill. Den passade inte direkt, men var inte så svårt o få till.
Kröll: Hej där alla motor intresserade Jag e på väg köpa en Stiga Villa åkgräs Klippare ( Års model okänd ) .Dom säger det enda problemet med med den är att det ryker lite vid start . Vad kan det va ?? E det något större fel ??. E det något att Köpa ??. E det Dyrt att reparera ?? Mvh Kröll Hbg
StefanBe: Tianchen har en billigare variant på robotklippare på marknaden. Är det någon som har provat den? Fungerar den tillfredsställande? Finns det någon annat märke som är billigt och bra?
danielr112: Jula säljer en del helt ok kläder :) De har bla Blåkläder faktiskt
Andersai: läste inte så noga trodde du menade drivhjulen....sorry
pette: kollade lite snabbt hittade inget men i pincip skulle det funka o knacka av en kantsten hugga till lite.. har ni någon stenfirma typ stenmagasinet i närhet, ta med bild förklara o visa så kan han garanterat fixa fram något....
LilleNo: Jag har inte den sladdlösa modellen, utan har haft en Rotak 37 och har nu en Rotak 43 (bytte då den större passar vår tomt bättre). Jag har bara kört med den över sommaren men har bara positivt att säga om dem: lätt, smidig (37:an i synnerhet), stark samt klipper bra och är lätt att handha. Så jag antar att en sladdlös Rotak Li med dubbla batterier är toppen, de sägs väl ha en 20
Micke_vb: "Vanliga" remmar klarar inte att ryggspännas. Ofta har gräsklippare och slungor sina egna längder som inte finns i standardsortiment det förekommer även egna profiler...
Nonkan: [citat] Illa att inte få någon hjälp där. De borde veta. Är det en större stad? En etablerad ÅF med Prosortiment i lager går nog åt, alla ÅF får inte sälja hela Stigas sortiment. Aja, i vilket fall, Husqvarna kör också med Kanzaki, modellerna K46 och K66 är vanligast. Sprängskisser hittar man via en sökning på Husqvarnas USA-sida då de inte läggs ut för åtkomst av
Snubert: Hej! Jag hade en park 1985 för några år sedan. På den skulle spännrullen ligga an mot utsidan av remmen om jag inte minns fel. Har för mig att spänrullen tryckte mot remmen och sedan drogs fjädern över remmen och fästes i chassit. Svårt att förklara men kanske kan vare ledtråd iaf. Edit: Hittade detta, scrolla ner i tråden så finns det en skiss.
Mats: kör med den stjärnformade nyliumtråden på kvarnan och den är jag klart nöjd med. Tar riktigt bra och då matar jag ned halonsnår och liknande utan minsta problem
erdah: Hej, Jag försöker hitta ett ställe som hyr ut vertikalskärare i Jönköping, utan att lyckas. Är det någon som kan tipsa? Mvh, Erik