2 809 läst ·
1 svar
3k läst
1 svar
Stiga Villa 9 E Ägare 90 Talare
a ha då blev det en Stiga Villa 9 E, 90 Talare till utan Klippdäck,skall bara montera över bordet som jag hade till den gamle Stiga Villa maskinen.Men nu bara lite frågor till er ??? Hur man skall fixa till den
1.Startar inte
E det batteriet som e slut eller ??? ( Måste sätta nyckeln på start,Och sen ha startkablar då startar den )
2.Bytta Olja ( Mängd liter )
3.Tvätta Luft Filtret ( Insatsfilter ) Tvätta med vad och Hur ???
4.Bytta Tändstift ( Vad för märke , sort går bäst ??? )
5.Läcker lite Olja droppar , den har stått stilla ganska länge, kan det va det eller ??? ( Var kan det komma ifrån Tips ???
Tacksam för svar från er kunniga och duktiga och om där finns någon som vill vara snäll och sätta siffrorna framför vad jag skall göra på var Punkt/Grej
1.Startar inte
E det batteriet som e slut eller ??? ( Måste sätta nyckeln på start,Och sen ha startkablar då startar den )
2.Bytta Olja ( Mängd liter )
3.Tvätta Luft Filtret ( Insatsfilter ) Tvätta med vad och Hur ???
4.Bytta Tändstift ( Vad för märke , sort går bäst ??? )
5.Läcker lite Olja droppar , den har stått stilla ganska länge, kan det va det eller ??? ( Var kan det komma ifrån Tips ???
Tacksam för svar från er kunniga och duktiga och om där finns någon som vill vara snäll och sätta siffrorna framför vad jag skall göra på var Punkt/Grej
Hehe, jasså, du har skrivit detta i fel forumsdel..
Moderator kanske kan flytta den dit där den ska vara....
Nåväl, jag ska ge dig ett riktigt bra tips. Det sitter väl en Briggs i den?
Gå in på http://www5.briggsandstratton.com/e...aspx?type=Illustrated Parts Lists&cat=Engines
Skriv in motorns nummer så kommer du få istort sett alla fakta....
2.Motoroljan brukar vara SAE 30... men kan ev vara 10w-30 till din modell...
Mängden ca, 0,9-1,4 l.... Börja med 0,9 kör med startmotorn UTAN TÄNDSTIFT I.... Låt den sen stå nån halvtimme, torka av stickan och läs av nivån, justera till rätt nivå, starta klipparen och låt den gå på lågt varv ett tag...
4.Tändstift är det Champion 8 som brukar vara bra.... CJ 8 tror jag den heter... Brukar vara kort gängning...
3.Insatsfilter skriver du... Skumgummi filter ala jordfräs eller pappersfilter med förfilter i skumgummi?
Skumgummina rengöres först med typ lacknafta, krama riktigt ordentligt,,,, sen när det är rent så häller du på lite bensin eller olja, kramar in det ordentligt och sätter tillbaka.... Pappersfilter bytes...
5.Oljedropp kan vara precis vad som helst, var kommer det ifrån?
Nåväl, jag ska ge dig ett riktigt bra tips. Det sitter väl en Briggs i den?
Gå in på http://www5.briggsandstratton.com/e...aspx?type=Illustrated Parts Lists&cat=Engines
Skriv in motorns nummer så kommer du få istort sett alla fakta....
2.Motoroljan brukar vara SAE 30... men kan ev vara 10w-30 till din modell...
Mängden ca, 0,9-1,4 l.... Börja med 0,9 kör med startmotorn UTAN TÄNDSTIFT I.... Låt den sen stå nån halvtimme, torka av stickan och läs av nivån, justera till rätt nivå, starta klipparen och låt den gå på lågt varv ett tag...
4.Tändstift är det Champion 8 som brukar vara bra.... CJ 8 tror jag den heter... Brukar vara kort gängning...
3.Insatsfilter skriver du... Skumgummi filter ala jordfräs eller pappersfilter med förfilter i skumgummi?
Skumgummina rengöres först med typ lacknafta, krama riktigt ordentligt,,,, sen när det är rent så häller du på lite bensin eller olja, kramar in det ordentligt och sätter tillbaka.... Pappersfilter bytes...
5.Oljedropp kan vara precis vad som helst, var kommer det ifrån?
Klicka här för att svara