Har lånat en jordfräs som jag skulle fräsa med på gården. Till att börja med så
startade den inte så jag bytte bränsle och tog isär förgasaren för att rengöra denna.
Då startade den med ett kick och den går bra på låga varv, men när man belastar den
så tappar den orken. Vad kan vara fel? Stiftet ser bra ut, bra gnista, ny soppa....
//
M:D
 
Har fräsen en högfartsnål? Kanske behöver den lite mer soppa när den ska gå upp i varv?
 
Rengjorde du med tryckluft?
 
jo tvättade den och blåste rent med tryckluft....har gjort det 3ggr nu:)...verkar som omden inte får soppa riktigt som den ska...har provat köra utan bränslefiltret men ingen skillnad...det enda jag inte har haft löst helt är nålventilen...ska ta lös den idag...
Bälgen i det minimala "flottörhuset" kan den tänkas åldras?...eller kan packningen och membranet i pumpen sitta i fel ordning?
/
M
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.