Hej!
På min Stiga Park 2000E, c:a årsmodell 1980, så stannar inte klippaggregatet när man kopplar ur det. Jag har kollat remmen som går från remskivan på motorn fram till midjan och det är den remmen som inte "släpper taget" om främre remskivan där de 2 remmarna till klippaggregatet går ifrån.

Vad kan det bero på? Jag tycker mig kunna se att remmen inte riktigt linjerar med bakre remskivan, men det kanske skall vara så? En annan sak jag tänkte på är om remmen är för gammal, kan den då blir för styv så den inte släpper greppet?

MVH
Markus
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.