M
Mats: 4,76 mm grovgängad ska det vara på skruvarna i alla fall :)
10 svar · 7,2k läst
·
hsd
hsd: hur gick det...
10 svar · 5,5k läst
nikasp
nikasp: Jag skulle köra på bensin på 500 m², vår Ryobi räcker ca 30 minuter och det klarar vi oss precis på. Har nog inte mer än 300 m² men lång skaftväg som är lite pysslig.
6 svar · 5,2k läst
L
Lillmalen: [citat] Svarar själv några år senare, man flyttar stora koniska kugghjulet till andra sidan kedjedrevet, som man i sin tur vänder på, (det koniska kugghjulet byter plats med en distans). Man får skaffa några shims så man får rätt spel mellan ingående axel och det koniska kugghjulet och så det inte skrapar mot första kugghjulet.
1 svar · 7,2k läst
N
Nonkan: Kan även vara vettigt att ta med artikelnumret på klippaggregatet, sitter i bakkant normalt. Likadan silvrig dekal som den under sätet.
3 svar · 5,2k läst
·
MathiasS
MathiasS: Det borde gå att köpa Stihl-batterierna från eftermarknaden istället. Här är en svensk site, men var köper man alternativ till originalbatterierna utrikes? http://www.voltpower.se/fi/verktygsbatterier/stihl/
24 svar · 6,1k läst
A
A-Man_08: Att köra slut på bensinen är något som nästan alla tillverkar rekommenderar vid vinterförvaring. Och då blir även resultatet att man tömmer förgasaren vilket inte ska innebära några problem.
101 svar · 73,6k läst
·
N
Niq: Det verkar vara med någon form av kuggstångsdrivning vilket ju gör den snabbare än hydrauliska klyvar även om det finns snabba sådana också. Den är ju inte billig men inte jättedyr heller. Kan säkert vara en bra modell för vanligt husbehov. Tyckte dock att det var väldigt många kubbar som den inte klöv hela vägen. Det var många han fick dra isär det sista på för hand.
2 svar · 3,9k läst
hahalj
hahalj: Det är som vanligt, när man börjar fundera på vad man egentligen behöver så går det mot allt mer kraftfulla och dyrare maskiner. Jag lägger ner Ryobi-funderingarna och fortsätter istället i en ny tråd här med mer relevant rubrik.
4 svar · 4,5k läst
R
Roland112: [citat] ja att batterierna håller får man ju hoppas, annars blir de dyr gräsklippning.
38 svar · 25,5k läst
·
galento
galento: [citat] Kanon,man kommer långt med lite uppfinningsrikedom :thumbup:
9 svar · 9,4k läst
·
P
Anonymiserad 48587: En 200-hundring styck cirka på Södermalms trädgårdsmaskineri Sätra. Finns säkert billigare på andra ställen men var ändå i krokarna på andra ärenden. Jag sågade bort de gamla med bågfil. Körde de nya 1:45 min i micron på max effekt. Sen var det enkelt att kränga på dem.
9 svar · 24,5k läst
elektronikfreak
elektronikfreak: Jag har två stycken Klippo-maskiner, båda med B&S motorer och jag kör båda ENBART med alkylatbensin och jag har aldrig märkt att klipparna varken skulle bli svårtstartade eller andra problem. Alkylatbensin är ju bara en renare variant av "vanlig" bensin så jag förstår egentligen inte frågeställningen/problemet. Kör även med 2T alkylatbensin i min röjsåg med perfekt resultat.
12 svar · 41,6k läst
H
HeloBE: Jag är på jakt efter en elektrisk gräsklippare. Jag vill helst ha batteridriftrift, då jag förstått att sladden kan vara krånglig, och funktion för att klippa ner gräset så smått att det inte behövs samlas upp. Finns någon bra med den kombinationen?
0 svar · 4,6k läst
V
VET: Hej igen. Tak for det. Jeg synes det lyder meget sanoligt. Jeg vender tilbage, når jeg har fået kigget på det. Jens.
9 svar · 6,1k läst
S
scooter: Ingen som kan hjälpa mig?
3 svar · 4,8k läst
Larsa
Larsa: Jag får testa klingan. Är för varmt nu, och ogräset bara växer 😁
8 svar · 9,5k läst
·
Bo.Siltberg
Bo.Siltberg: Om du redan köpt den får du väl prova. Jag har en 335FR som jag helt klart är nöjd med. Här i Värmland är det Värmdal som som har support och reservdelar. Kanske kan de skicka de delar du behöver om du inte hittar ett annat inköpsställe. http://varmdal.com/Reservdelar/John-Deere/Graesklippning/Reservdelar-traedgaardsmaskiner Ett artikelnummer är då väldigt bra för att få rätt
2 svar · 6,6k läst
DennisCA
DennisCA: Jag vill ha något bättre till min Biltema BC-43 röjsåg (1,6HK). Sågen är väl helt OK för pengarna men det medföljande trimmertråden var inget att skriva hem om... Jag googlat och kollat och två modeller stack ut. Roach skrevs det mycket bra om i denna tråd: https://www.byggahus.se/forum/trad-buskar-hackar-grasmattor/92273-valja-trimmertrad.html Annars verkar jag inte hitta någon info
0 svar · 3,1k läst
galento
galento: [citat] Vi har också använt en Partner 14,5hk och 107 cm klippbredd i 10 år utan problem,hydrostaten med pedaler för fram/back var helt underbart och det fanns även "farthållare" som vore kanon för dej med öppna ytor.Vi hade också en HQ rider 850 tidigare.Vi hade uppsamlare och dubbla knivar på varje axel på Partnern men uppsamlaren gick lätt att ta bort om man ville köra med
10 svar · 8,9k läst
H
hanna395922: Hej, jag letar också efter ett mindre mudderverk att hyra, typen muddra.se skulle säkert fungera. Vet någon om det finns i Skåne för uthyrning?
2 svar · 6,1k läst
B
bm36: Är det någon som vet hur man får bort fögasaren på en Primo?
0 svar · 3,6k läst
Z
zzelma: Det låter som en väldigt rimlig förklaring. ☺ Nu håller jag noga koll på oljan kan jag säga! Och igår var det klippdax igen och maskinen fungerade utmärkt! 😊
11 svar · 16,6k läst
Q
qvintus4: Blir nog att lägga en slant på en ny hos den lokala handlaren , då jag ej vill mecka och han meckar inte alla märken
4 svar · 3,4k läst
J
Jessnet: Hej, Har en nyinköpt Jonsered FR 2216 MA 4X4 som det nu efter 8 timmars körning ska bytas transmissionsolja i. Manualen hänvisar till serviceverkstad för detta men dom har inte tid förrän om 4-5 veckor vilket är ohållbart då gräsmattan vid det laget blivit vildvuxen. Tänker därför göra det själv men blev lite osäker om det är den svarta plastpluggen baktill med fyrkantshål som
0 svar · 2,6k läst
Norrhyttan
Norrhyttan: Ingen aning. Tänkte bara flika in att om den är från sent 1980-tal så är det jag som lackat karossdetaljerna. :)
1 svar · 4,2k läst
PeterStrandberg
PeterStrandberg: Den där parentesen utan framgång var inte så förtroendeingivande ;) Men här är en simpel guide för andra utan garanti https://www.youtube.com/watch?v=KFcAiHxGFHY
9 svar · 5,3k läst
Norrhyttan
Norrhyttan: Jag förstår vilken tråd du syftar på, men det vore nog ändå bra om du höll dig till en och samma tråd. De som inte läst din förra tråd blir nog bara förvirrade av denna. :)
1 svar · 1,8k läst
L
Lewdis: Skall köpa en Automover 315 idag då jag bytt upp mig från en annan modell. Eftersom den förra modellen hade stationen stående längs med gräsmattan fungerade det att den stod bakom garaget. Min fråga är om jag kan placera min laddstation enligt bilden nedan. Det går en stenkant längs huset som sedan fortsätter efter den plats där jag skulle vilja placera laddstationen. Funkar det att
0 svar · 2,9k läst
·
A
Andreas117: [bild] [bild] Första omgången grundfärg
1 svar · 1,8k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.