Bo.Siltberg
Bo.Siltberg: Sa jag att BUR364 var brutalt stark? Röjde idag sedvanligt diket vid vägen, halvmeter högt och tjockt gräs. Inga problem, den orkar på den lägre effekten, men det går fortare på den högre. Batterierna räcker för ca 30 meter dike, inte så dåligt ändå. Har lusläst bruxet men det står ingenting om hur man ska använda maskinen för att undvika överhettning av motorn. Frågan är om
46 svar · 30,7k läst
·
K
KungAnka: Det blev en begagnad bensindriven Stihl hl 100. Mycket prisvärd investering för alla som har en häck högre än midjehöjd, spar massor av tid och kraft jämfört med vanlig liten sax.
2 svar · 5,6k läst
M
memike: Går i köparfunderingar på en Worx 796E då jag insett att själva klippningen är inte så kul efter att ha klippt mor och fars matta i ca 10år och även morfar och mormors i 10år och nu även min egen några år. Och även blivit förälder och en till är på G. Samt att det är en massa andra renoveringar som ska göras som kök, källare, badrum osv. Då känns själva gräsklippningen
0 svar · 1,3k läst
G
Great: Nån dom provat rtl 1825 som k-rauta har för 999 tillsammans med nån skruvdragare? Jag ska endast(eller frun) ha den som komplement just runt rabatter o liknande. Tror man den duger då eller vad ska man ha? Gullar ju ryobi tänk med samma batterier till allt. Kan man ju uppdatera sig på mer saker i framtiden :)
33 svar · 16,3k läst
I
ion: Nu går de grant båda två. Hittade den troliga orsaken till att klippon jäklades, kabeln till brytaren hade släppt från sitt fäste vilket torde ge dålig jordning. Avståndet var också för litet. Nu, efter nya brytare, kil och balanserad /slipad kniv går den som en klocka, börjar fatta varför så många hyllar denna maskin, förutom handlare då, de vill väl sälja en klippare varje
12 svar · 3,1k läst
·
N
Nonkan: Lägg den inte på sidan om det är motorolja i motorn. Det finns olika styrvajrar, ta med maskinens artikelnummer, sitter oftast på stolpen som sätet sitter fast på och är 8 siffror på de äldre: xx-xxxx-xx så får du rätt grejer.
3 svar · 1,3k läst
Östlund
Östlund: Tack då vet jag.. "kollar genast Ebay :)" Såg nått liknande på blocket, men inte samma märke. Soffolk http://www.blocket.se/stockholm/Grasklippare_60985363.htm?ca=11&w=3
12 svar · 19,2k läst
V
villla 2015: det finns bara ....grass hopper
5 svar · 2,2k läst
Chaly
Chaly: Rotera brukar kunna ordna de flesta remmar... www.rotera.se. Även butik i Sthlm och nåt mer ställe tror jag.
5 svar · 6,3k läst
M
MMR: Svarar på min egen fråga om någon annan är intresserad. Enligt råd och rön är den skräp... De testade 8 batteridrivna och 8 sladdvarianter av elektriska häcksaxar. AL-KO kom på delad sistaplats med stiga bland de batteridrivna, 10 poäng (av 100 antar jag). Stihl och Ryobi i topp med 66 poäng, kostar visserligen det tredubbla. Dålig klippning i bok, dålig hållbarhet och dålig
1 svar · 1,7k läst
mekar-anders
mekar-anders: Hur har det gått fritz? Har du fått stil på bettan? :)
4 svar · 3,4k läst
Q
quick: En vecka? Nä det där fixar du på en timme eller två om du ligger i.
3 svar · 1,7k läst
Q
qvintus4: jag är lite osäker på i fall det är en husqvarna rider 850 eller en husqvara rider 13 ...och jag är nöjd med köpet en då efter som den är i ny skick bara stått inne i en lada bara körd 10 tal gånger per år och jag fick den med i ett husköp för 5000 kr väldigt bra pris Men är nyfiken på skillnaden på 850 & 13 maskinerna i fall det ens är någon
3 svar · 12,0k läst
U
Uthil: Jo jag har ett artnr på själva axeln som håller borstana. samt ett modell nr så själva modellen, ska söka i husqvarnas system. tack. Mer tips önskas.
2 svar · 3,5k läst
U
Uthil: Jo jag vet, Tankade 95 i crossen och blandade de som man gjort i urminnes tider, men han gick riktigt dåligt pga soppan, och precis som du säger, det är bara skit i 95 bensinen nu för tiden.
16 svar · 7,9k läst
·
H
hyggabus: fullt så illa behöver det inte vara, men det är inte gratis. http://www.nimaab.se/se/grp/bandvagnar.php Kanske kan man hitta dem begagnade i england eller tyskland.
4 svar · 5,9k läst
mekar-anders
mekar-anders: Det funkar skitbra med Multiklippinsats på denna maskin. Nyare 151:or har Multiklippknivar standard, vet inte vilket år det kom, det kan säkert en ÅF kolla lätt. Men du ser på skären vad du har för knivar, är de helt raka är det vanliga bonnknivar för utkast, är de liksom välvda längs med skäret är det multiklipp. Kanske funkar bra med vanliga raka också? Viktigaste är att
1 svar · 3,1k läst
H
hyggabus: jag har en gammal åkklippare med en skuren motor, ( den var kass då jag köpte den, vilket jag inte fattade förrän det var försent) då jag försökte hitta en ersättningsmotor visade det sig att marknaden är full av åkklippare utan motorer... det är tämligen vanligt att motorerna skär. du bör kontrollera att den inte är på väg att ge upp , skuren kolv/cylinder , skurna vevlager
6 svar · 12,3k läst
MB77
MB77: [citat] Precis så är det, i förra huset hade vi Automower, detta var 2003-2007 så vi var riktigt tidiga. När vi bytte hus så var det mycket som skulle renoveras, bygga till/om och fixa trädgården, så Automower gick bort. Har i 7år åktrunt på den där j#@%a åkgräsklipparen, men till denna säsong är den bytt till en ny Automower 320 :thumbup: så nu är ordningen återställd :p
23 svar · 10,1k läst
·
R
Roland112: [citat] mmm du menar att topplockspackningen är ett nytt fel som uppstod då man inte fick igång den och testade med startgas istället. Risken är att det första problemet inte är löst med ny packning.
33 svar · 29,8k läst
·
X
xdigger: Japp, annars mäter du bara på ytfukten, intressantare att mäta i vedbitarna!
74 svar · 23,3k läst
·
Tokslut
Tokslut: Jag tyckte min LT151 var ett skämt till klippare, vart fan tog 15hk vägen!?? Den klarade inte att klippa fint om inte gräset var ett par cm över klipphöjden, annars vart det en rand i mitten... multiklipp fungerade ännu sämre. uppsamlaren korkade igen på vägen till uppsamlaren... Skulle jag vara tvungen att handla en åkgräsklippare hade det blivit en med frontmonterat klippdäck och
16 svar · 52,4k läst
·
R
Revisorn_144: Eller en elgräsklippare. Både tysta och lätta
4 svar · 5,1k läst
Alfredo
Alfredo: [citat] Tack! Nu har jag lärt mig något nytt. Jag hade ingen aning om att det fanns fyrtaktsmotorer som skulle ha oljeblandat, Bifogar en länk till Stihls variant: http://www.stihl.se/4-mix-motorn-laett-och-stark.aspx
30 svar · 18,0k läst
A
Alko: Lyfter tråden för att rekommendera en produkt jag köpte förra veckan. Vet inte om den nämns i tråden redan. Gloria producerar pumpar som verkar vara av en helt annan kvalitet än Gardenas i det här sammanhanget leksaker (avverkat två, både orange och turkos modell, så jag vet) Jag köpte en Gloria Pro 100, en handtryckspruta. Pro 5 är en sån där större man hänger på axeln, se
21 svar · 23,2k läst
·
M
Matajen: Vad menar du med var tråd för hand?
10 svar · 12,3k läst
N
niblom: Jag har en traktor och det krävs inte speciellt mycket för att det skall bli ojämt eller hugga. Nu är det en Partner så billighetsvarianten men för att den inte skall hugga alls så bör den ha ett helt flytande klippdäck och det vet jag inte om någon har (men om någon har så tar jag tacksamt emot tips). Då bör höjdjusteringen skötas av hjul på klippdäcket och inte av höjden
4 svar · 13,2k läst
hsd
hsd: Har inte provat själv men läst och hört att det kan ge problem med gammal skit i förgasaren som släpper å täpper till
7 svar · 27,4k läst
N
Nonkan: Vibrationerna tyder iofs även på att motoraxeln är krokig, och då är det bara att hiva skiten :)
6 svar · 6,8k läst
A
Alko: Lättkörd ja, ingen nackdel. Tycker det ser ut som på youtubeklippen att Allett-klippare och liknande med uppsamlaren fram är mer lättstyrda än typ Alko Ginge motorcylinder som inte går att backa med vilket förtar lite av meningen med friläget. De är riktigt jobbiga att hantera vid 180-graderssvängar, och måste rullas på den där rullen baktill som ska platta ut gräset...
23 svar · 14,5k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.