G
Ganntrader: Tack för alla tips jag får fundera på hur jag gör.
21 svar · 7,1k läst
N
Nonkan: Låter inget vidare. Dock är 9021 ett gjunummer på kåpan och säger inget om modell av Klippo egentligen. Det du behöver i det här fallet är i så fall motornummer, står instansat i plåt på själva motorn. Då kan man får fram sprängskiss via www.briggsandstratton.com
1 svar · 6,8k läst
H
Hallerudsbo: Google där finns massa svar. Ral 1033 står det hos stiga. Sök lite så ser du
1 svar · 5,3k läst
MathiasS
MathiasS: Köp originaltuben, den passar som sagt direkt i vinkelväxelns gänga, så det tar sekunder att fylla på utan kladd.
7 svar · 4,5k läst
anders07
anders07: Hittade en Bosch Isio III med skaft/stång för drygt 700 kr från Tyskland så det fick bli en sån.. M
2 svar · 3,1k läst
N
Nuntia: Jag förstår inte att du vill skruva isär motorn, går den på tomgång utan att du har höjt tomgången så har den normal kompression och det betyder att ventilsätena är någorlunda täta. första jag hade gjort är att göra ren förgasaren och se efter att bränslefiltret är bra
11 svar · 10,9k läst
S
schecter: Ja, du har rätt nu när jag kikar lite närmare. Ett stag som lyfter även fram... Men det ser verkligen ut som att den lyfter mycket mera baktill. Vad gäller fettet vete fan vad jag ska tro? Har googlat men inga resultat, man tycker ju att fler borde undrat. Har också frågat nån kompis som är mer haj på motorer än mig och de har heller aldrig hört talas om det. Kanske lämnar tillbaka
2 svar · 3,5k läst
E
EPG: Jag böjde till blecket på flottören lite (den som styr "reglerventilen" så att det kommer ner bränsle i koppen) för att jag misstänkte att det var detta som gjorde att förgasaren flödade över när motorn inte var igång. Jag kanske böjde lite för mycket så att flottören ligger och reglerar på en för låg nivå så att "bufferten" blir tom ibland. Jag kanske antingen ska försöka
6 svar · 9,2k läst
A
Aknur: Knepigt. Har inget bra förslag men undrar om det löste sig? Min polares maskin hade något liknande för sig, vet dock ej hur det löste sig. Remmen drar knivarna åt fel håll, ska väl vara omöjligt?
1 svar · 2,4k läst
mekar-anders
mekar-anders: Maskinerna tål en hel del. Men nackdelen om de står ute konstant är att reglage, wirar och annat börjar kärva och gå sönder. De mår allra bäst någorlunda torrt under tak
18 svar · 17,0k läst
·
K
Klabbis 3000: Kan rekommendera Black&Decker, finns på Netonnet och Siba. Mycket prisvärda maskiner jämfört med kärcher och nilfisk. Jag har B&D PW1900, kostar 1790:-. Liknande maskin av de andra märkena ligger minst på dubbla det priset. Lycka till!
2 svar · 2,9k läst
mekar-anders
mekar-anders: Kanoners!👍😀 Var inte alls meningen att mästra någon.😀 Precis jag som bonnläpp slipar väl på knivarna tills de är som tandpetare.😀
17 svar · 16,5k läst
·
T
thomasx: Precis, Partner är Husqvarnas varumärke, men används inte längre. Det är McCulloch som gäller numer. Lite synd tycker jag men det är väl globaliseringen som påverkar.
4 svar · 2,3k läst
P
Anonymiserad 134940: Löst! Det var som tur var så enkelt som ni trodde! Det var för hårt spännt samt att vajern från broms behövde smörjas. Fastnade och åkte inte hela vägen tillbaka. Tack!!
7 svar · 3,1k läst
·
G
genes: Som rubriken säger så har jag en gardena jetpump 5000/5 LCD till trädgårdsbevattning. Men nu har denna maskin börjat krångla. Jag har haft den i ca 4år och den har fungerat problemfritt. Nu kan jag inte köra den på auto längre utan bara manuellt. Men kör jag den på manuellt så går den bara 10min åt gången. Och det blir ett väldigt springande och trycka igång pumpen hela tiden.
0 svar · 1,3k läst
mekar-anders
mekar-anders: Toros system lär vara väldigt mjukt och fint. Där styrs hastigheten av hur mycket man trycker på handtaget.
1 svar · 927 läst
N
Nidhögg: Hej! Jag har tittat på att köpa ny gräsklippare då våran gamla Klippo Comet från 2004 börjar bli trögstartad, och jag har fått svetsa om ena axeln en gång (redan svetsad en gång tidigare innan vi fick ta över den med huset) och nu börjar den bli dålig igen.. Jag har tittat på Stiga Combi 53 SEQ, men hur bra är deras Kina-tillverkade motorer? Och hur är kvalitén i övrigt?
0 svar · 1,8k läst
O
Otsef: Hos flera tillverkare går det att året runt hitta klippare för under rekommenderat pris.
4 svar · 2,9k läst
G
glitch: Köpte servicekit i helgen så nu har den fått olja, filter, tändstift :) Kniven är av tallriksmodell och kändes rätt slö men jag kollade på nya såna på Bauhaus och de var slöa från fabrik verkade det som så jag ska testa först. Sen blir det nog byte till Mulcherkniv. Överlag ser den hur fräsch som helst ut, alla vajrar/höljen mm. är i kanonskick, lager rullar fint osv. Men jag
14 svar · 3,7k läst
·
Bo.Siltberg
Bo.Siltberg: Ja, tillkommer gör ju tycke o smak över vad man vill ha också, bensin eller batteri. Kostnaden för batteri o laddare går ju att sprida ut på flera maskiner. Servicekostnaden torde vara i stort lika, man kan ha otur med batteriet såväl som bensinmotorn. Servicevänligheten skiljer ju dock :)
9 svar · 5,6k läst
S
sagan1: Ja,lär väl vara värmenyp,tycker komp verkar u.a. om effekten blivit reducerad återstår att se.Nöjd med denna Partner BV-25,nu finns el blåsar med långt högre effect men tråkigt vara beroende av sladd.Började kolla sprängskisser o res dels nr men ej priser fråga är om det lönar sig köpa vevparti,kolv o cylinder om den visar sig kass?
2 svar · 2,1k läst
Isakare
Isakare: Trevligt med uppdateringar av gamla trådar 😊 Ja det där verkar ju vara en redig maskin för din tomt.
8 svar · 3,4k läst
mekar-anders
mekar-anders: [citat] Som fd mekaniker/säljare av trädgårdsmaskiner. Det finns många vägar att gå.:) Jag har givit min syn på saken.
16 svar · 3,9k läst
M
Marcussjogren: Ja precis, den har inte klippaggregatet fram utan mitt under. Dem brukar ha större däck/hjul och i min mening gå behagligare, bättre fäste. Men är det mycket buskar och kringelikrok så är frontmonterat aggregat att rekommendera.
3 svar · 5,0k läst
C
-chrille-: Var in till lokala ÅF och fick svaret att det inte ska vara nåt problem så jag litade på det och slog till på en👍
2 svar · 4,5k läst
L
Leif Lindqvist: Jag skulle såklart kunna skicka in den på slipning, men gräsklipparen är såpass sliten i övrigt (den var gammal redan när jag fick den), så jag tittar hellre på en ny. Av modellerna som finns idag, av handjagare, vilken rekommenderas? Har hört rätt gott om just Al-ko GU 400, men även om klippo free och gardena 400c.
3 svar · 4,1k läst
D
dillingen: Hej alla, jag skulle behöva lite råd angående en Mcculloch M125-97T. Den köptes ny för 2 somrar sedan, men började krångla redan under sensommaren i fjol. Problemet ligger i pedalerna fram/back, och att man numera behöver använda broms/koppling för att gå mellan framåtdrift- neutral - back. Pedalerna känns alltså stum/kärv när de trycks ner, och man behöver även trycka ner
0 svar · 2,8k läst
Å
Åke L: [citat] Tack! Det stämmer. Detta hittade jag i manualen: "Oljenivån skall ligga mellan de båda markeringarna på stickan. Om så inte är fallet skall motorolja SAE 30 eller SAE 10W-30 fyllas till ”FULL”-markeringen. Vintertid (under fryspunkten) skall motorolja SAE 5W-30 användas."
8 svar · 10,8k läst
K
kva: Har fixat min. Det var kabeln från laddblecket inne i maskinen.
2 svar · 2,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.