25 542 läst ·
38 svar
26k läst
38 svar
Dagens gåta-vilken gräsklippare har jag köpt?
Medlem
· Va: Götaland
· 7 inlägg
Jag skaffade en Gardena robotklippare. Går ljudlöst, ut varje dag klockan 7, och går och lägger sig vid 10 på kvällen. I solsken som ösregn. Den går bara in och laddar då och då under dagen. Bästa köpet jag gjort i hela mitt liv.
Intressant att du skriver "ljudlös". Jag har hört diverse robotklippare som brummar mer än jag skulle vilja. Är den tystast på marknaden? Det blir ju superfina gräsmattor av robotklippare.Anders Myrberg skrev:
Annars föredrar jag handklippare. Jag hade en stor gräsmatta där jag bodde tidigare och jag klippte den lika fort med handklippare som med motorklippare. Då kan man ju klippa på helgen också utan att terrorisera grannarna.
Medlem
· 7 inlägg
Jag hade hört samma sak och gick därför mycket efter den tystaste. Kan bara säga att den hörs överhuvudet taget inte alls. Man får ligga på gräset med huvudet nära, när det passerar för att höra något. Och jag har bra hörsel
Vad som är mycket märkligt är att när jag filmar den med min telefon, så hörs den mycket mer på ljudupptagningen. Måste vara nån frekvensgrej. Men alla som sett den här anser att den är "Ljudlös" 
R
Roland112
Bannad
· Västra Götaland
· 2 165 inlägg
Roland112
Bannad
- Västra Götaland
- 2 165 inlägg
varför låter man den inte klippa på natten istället så slipper man se den om dagarna?Anders Myrberg skrev:
Medlem
· 7 inlägg
Slipper se den? Vi är nästan kära i vår tyste kamrat som idogt tuffar på. Till och med fåglarna tycks gilla den, för dom går där och pickar lite helt utan att bry sig. Vi har en duva som hela tiden återkommer, och det är bara när klipparen börjar närma sig den med en halvmeter som den tycks tycka att det kanske är läge att ta några steg åt sidan. Den har dessutom kämpat utan prut i ruskiga regnskurar som drabbat oss i Augusti. Som sagt, bästa köpet hittills i livet. Måtte batterierna hålla några år bara... 
Skrev samma i en annan tråd men samma gäller ju här, att råkar du ha en soppadriven lövblås kan du gå över gräsmattan lite snabbt och sprida ut klippet som blir i spåren.
R
Roland112
Bannad
· Västra Götaland
· 2 165 inlägg
Roland112
Bannad
- Västra Götaland
- 2 165 inlägg
ja att batterierna håller får man ju hoppas, annars blir de dyr gräsklippning.Anders Myrberg skrev:Slipper se den? Vi är nästan kära i vår tyste kamrat som idogt tuffar på. Till och med fåglarna tycks gilla den, för dom går där och pickar lite helt utan att bry sig. Vi har en duva som hela tiden återkommer, och det är bara när klipparen börjar närma sig den med en halvmeter som den tycks tycka att det kanske är läge att ta några steg åt sidan. Den har dessutom kämpat utan prut i ruskiga regnskurar som drabbat oss i Augusti. Som sagt, bästa köpet hittills i livet. Måtte batterierna hålla några år bara...![]()
Klicka här för att svara