6 116 läst ·
9 svar
6k läst
9 svar
Klippo Comet S driver kun på højre forhjul.
Hej.
Undskyld at jeg kun skriver dansk.
Har arvet en helt ny Klippo Comet S med B&S motor, har desværre ikke kvittering, så jeg tænker der ikke er garanti.
Det er en helt ny 2015 model som jeg selv har taget ud af kassen.
Den driver/trækker desværre kun på højra forhjul. Venstre kører med uden belastning, men stopper straks ved belastning.
Er der nogen der kender en løsning?
Venlig hilsen Jens.
Undskyld at jeg kun skriver dansk.
Har arvet en helt ny Klippo Comet S med B&S motor, har desværre ikke kvittering, så jeg tænker der ikke er garanti.
Det er en helt ny 2015 model som jeg selv har taget ud af kassen.
Den driver/trækker desværre kun på højra forhjul. Venstre kører med uden belastning, men stopper straks ved belastning.
Er der nogen der kender en løsning?
Venlig hilsen Jens.
Den kan ju inte vara sliten eftersom den är ny så jag tror att felet ligger i fälgen. Ta bort den kromade kapseln i navet och kolla om det snurrar där. Det finns en hylsa som axeln driver, jag tror att den hylsan snurrar i fälgen, det ska den inte göra.VET skrev:
Tak!Vasara skrev:
Kommer først i sommerstuga inweekend, og kan kigge på det.
Tror du jeg skal starte med at kigge på venstre hjul? Remtrækket er jo på højre hjul.
Vh. Jens
Ja precis, börja med den vänstra!VET skrev:
Remmen driver höger hjul och i centrum av det hjulet sitter en axel som driver det vänstra hjulet, jag tror att transmission är OK, höger hjul är OK, men vänster hjul är trasigt.
Du kommer att ha sönder navkapseln på vänstra hjulet när du tar bort den, slå en liten skruvmejsel igenom den och bryt bort den. Så här ser den ut:
http://www.entreprenadbutiken.se/grasklippare/tillbehor-klippo-grasklippare/navkapselsats.html
Tak for forslag.Vasara skrev:
Jeg har endnu ikke fået skilt noget ad, da jeg vil være sikker på, at have en klippare resten af sæsonen.
Jeg kan faktisk høre, at det er venstre forhjul der skrider, ved lidt modstand. Det piber lidt, når det skrider, og jeg kan ikke lige regne ud hvad der er galt..
På tegninger ser det jo ud som om det er en firkantaksel, der passer ind i et firkantet hul i hjulet.
Jeg tror jeg venter til klippe sæsonen er slut, men det kan jo ikke udelukkes, at jeg gør skaden/fejlen være, når det skrider.
Jens.
Jag tror det är fälgen det beror på så det är bara att klippa den här säsongen och sen köpa nytt hjul till nästa år!
Hittade en skiss, det är nr 34 som slirar i nr 32
http://st.bygghemma.se/files/327a6638-b9a3-40e4-ab41-92a158bff6fa/sprängskiss.pdf
Hittade en skiss, det är nr 34 som slirar i nr 32
http://st.bygghemma.se/files/327a6638-b9a3-40e4-ab41-92a158bff6fa/sprängskiss.pdf
Klicka här för att svara