N
Niq: Dom maskiner jag har med kinestillverkade motorer så har själva motorn alltid fungerat bra.
4 svar · 13,8k läst
N
n0zen: [citat] Så sjukt nöjd med röjsågen. Den har gått ett par timmar redan och tar sig igenom nästan allt. Selen funkar kanon och även fast jag har dålig rygg känner jag inte av den efter ett par timmars arbete. Det enda som jag är missnöjd med är att den är lite kort för mig. Jag skulle vilja ha haft den 20-25 cm längre för att få en perfekt arbetsställning. Har kört tråd och
77 svar · 41,6k läst
·
gasolgrill
gasolgrill: Sådär, nu har jag precis börjat andra säsongen med maskinen och jag är fortfarande nöjd. Efter vinterdvalan (med bensin i - jag vet!) så startade den på andra rycket och det är dubbelt så många som brukar behövas. Den klipper utmärkt och har inte haft några driftproblem ännu. Det enda är en liten plasthylsa som sitter på handtagets vikmekanism som har gått sönder eftersom den
7 svar · 5,1k läst
Chrissofsweden
Chrissofsweden: [citat] 3700:- betalade jag då. Svaret från en av deras auktoriserade servciepartners sa följande på frågor om den var ok: -du får ju vad du betalar för. Så var det. Kör en Husqvarna nu :) Går som berget.
8 svar · 11,3k läst
P
pozz2: Godmiddag Jag har en Jonsered lm 2147 cmdae. http://www.jonsered.com/se/lawn-mowers/lm-2147-cmdae/ När ja startade den efter vinterdvalan så hade drivingen fått spel. Det väsnas som fanken i den så jag misstänker att det är remen som inte är ok. Men frågan är om det går att spänna den eller ja måste byta den helt?
0 svar · 3,5k läst
G
Gallahad: Detta väcker minnen! När jag var 15 hade farsan inte pengar att köpa en ny moped till mig. Han hade dock ram och hjul av en gammal DT50mx stående efter att ha kört mopedrace många år tidigare. Han byggde ihop en fungerande moppe till mig med trimmad motor. Fulast i byn, men definitivt snabbast, vilket smällde högt i den åldern. Till saken: förgasaren var en överdimensionerad variant
21 svar · 20,8k läst
MathiasS
MathiasS: Hålla handen eller bära på ryggen? Pengarna räcker nog till en beggad ryggburen eller en handburen ny.....
1 svar · 1,6k läst
E
Eld: Första oljebytet ska göras nästan på en gång. Pratade med en tribolog (tribologi=läran om smörjning) en gång. Han bytte själv olja på en sprillans ny bil han köpt så fort han kom hem med den. Det handlar om att det blir mycket föroreningar i oljan i början av inkörningen av en ny motor.
18 svar · 4,3k läst
Q
qvintus4: Är dom inte ihopsatta när man köpt den över nätet , trodde att gräsklippare inte kom i delar ??
4 svar · 12,4k läst
H
Henke2600: [citat] Nilfisk har en vinge som är "tjockare" och i plast. http://www.clasohlson.com/se/Spolr%C3%B6r-Nilfisk-G3/51-24
3 svar · 4,9k läst
B
Berkan: Ja, multiklipptillsatsen är ganska simpel (läs: värdelös), det handlar egentligen bara om ett annat "lock" där man häktar på uppsamlaren, men eftersom det redan finns en lucka där så tillför inte multiklipp-tillsatsen så väldans mycket kan jag tänka mig. Jag har dock inte testat att köra multiklipp utan tillsatsen, så jag vet inte hur resultatet blir.
53 svar · 45,7k läst
Q
qvintus4: Tänkte köpa en ny gräsklippare komplement till åkgräsklipparen har en tomt på 8900 kvm behöver klippa runt byggnader runt lite buskar osv där inte åktraktorn kommer åt . Vill ha en bra som håller länge kanske vill lägga ca 4000-5000 kr tänker då på märken Toro, Stiga,husqvarna med bra motor tex b&s eller honda självgående gärna bränslesnål osv lätt skött mm sen får den
0 svar · 2,4k läst
P
Pumba: Jag hade massa problem med förgasaren och bensinslangar som krånglade på min Stiga jordfräs, min började krångla bara efter att jag kört den 4-5 timmar totalt, över 2 år så garantin var ju borta. Fick inte det att funka förrän jag bytte motorn, är maskinen hyfsat fräsch så kan det ju vara läge att lämna in den, finns ju en hel del firmor som fixar med denna typen av maskiner.
1 svar · 2,1k läst
S
Sverker G: Jo, jag har nån bit fiberduk som jag kan svepa runt den iofs. Men slangarna i marken då? Gissar att det fortfarande är kallt i marken och hur blir det när slangen ligger i marken och det dessutom blir kallt ute, då kryper ju kylan ned i röret som slangen ligger i. Vet ju inte hur mycket en sån där trädgårdsslang isolerar mot kylan heller. Jag tänker att om det är någon koppling som
8 svar · 3,9k läst
yonna
yonna: Lyfter frågan
1 svar · 1,8k läst
H
Husägaren87: Hej. Jag har en Bosch gbh 36v borrhammare med två batterier och undrar om det är samma slags batterier som i en Bosch Rotak gräsklippare? Måste köpa en gräsklippare till huset och vill inte ha bensindriven. Har nog runt 100-150kvm gräs bara så tänker att jag klarar mig men en batteridriven :-)
0 svar · 1,5k läst
P
Polyene: Så enkelt kan det ju så klart vara. Eller så kanske de råkade ha slut på de enkelradiga remskivorna just den dagen. Får väl ta och kontakta Stiga och be att få prata med "Anställningsnummer 429",så att vi kan reda ut det. �� Tänkte först att det nog skulle vara två remmar, så att man skulle kunna ha en chans att upptäcka en trasig rem liggandes på gräsmattan och
2 svar · 2,1k läst
·
T
Thomas_Blekinge: Jag köpte en märkessåg från Klantmännen, och sågen gick stabilt på tomgång men tog inte gas och kom aldrig upp till fullvarv på tomgång. Klantmännen skruvade på garanti och påstod att de skulle byta kolv och cylinder, det hade varit bränt. De gjorde det, ingen ändring. Vad de gjorde näste gång vet jag inte men jag var med en gång när de bara skruvade på inställningarna utan
7 svar · 10,7k läst
·
S
SnickareHobb: [citat] :-) Så är det förstås. Men skönt att ha den i skick till nästa gång den behövs.
4 svar · 5,0k läst
·
T
toolman77: Knivar av den typen är tyvärr ofta lite för slö för att fungera bra. Dessutom blir huvudkniven ännu bredare och ger mer motstånd. Min har funkat till färsk tall med en 7tons klyv.
6 svar · 3,4k läst
·
R
Roland112: jag tog helt enkelt bort plastploppen och satte tillbaka packningen som tätar in mot elektroniken. Då min vedklyv alltid står under tak ska väta inte kunna komma in.
7 svar · 4,4k läst
·
lars_stefan_axelsson
lars_stefan_axelsson: [citat] Du min robot är mycket billigare än en åkgräsklippare. Det skall vi vara på det klara med. :) Och jag går ju mycket hellre en runda i skogen och lyssnar på lundens sus och vågens sorl bland viden än med hörselskydd fram och tillbaka på en ruta bakom en smattrande och stinkande gräsklippare. Dessutom så handlar ju tråden om åkgräsklippare, som ju inte är kända för att
78 svar · 18,2k läst
·
M
Manhunter: Lämna tillbaka till verkstaden.Så kollar dom den.
2 svar · 4,5k läst
johnjensen
johnjensen: Använt min nu en gång. Fungerade utmärkt. Vid andra användningen hade jag nog inte fått bort all is vid skruven för det började ryka även efter avstängning och sedan rörde sig inte skruven mer. Är nog drivremmen och blir projektet i helgen: http://images.clasohlson.com/medias/sys_master/9274831044638.pdf
39 svar · 29,5k läst
B
beppe34: :D Idag skulle det premiärskottas - och det allra första som händer är att vajern som sköter "skovel" regleringen small av. Blev motion istället. puh! Att det inte skall gå att tillverka grejer som håller liiite mer än några timmars aktiv användande!
47 svar · 38,8k läst
·
M
Manhunter: Bättre att köpa nya däck .Snålheten bedrar klokheten.
2 svar · 2,7k läst
MathiasS
MathiasS: [citat] Bra länk. Då kan man konstatera att Briggs&Prutton och Honda är överens om att man inte måste köra på SAE30 ("gräsklipparolja") för att motorn ska funka, tvärtom finns det bättre alternativ. Det är bara dom som säljer denna olja på 0,5liters burk som tycker det är livsviktigt. Konstigt....
17 svar · 16,9k läst
mekar-anders
mekar-anders: Framhjulen är nog ingen fara. Majoriteten av vikten ligger på de breda bakdäck på zeroturn.
8 svar · 7,3k läst
elpaco
elpaco: Dina problem är gemensamma för alla cylinderklippare. Hand eller motordrivna.
3 svar · 4,8k läst
U
urhunden: Var hittar jag reservdelskatalog och service manual till slaglippare PA409 typnr 13-3902-11 ???
0 svar · 3,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.