Min honda gräsklippare har tvåtaktsmotor, och då behöver bensinen blandas med tvåtaktsolja.
Antkngen direkt i tanken eller genom en separat oljetank, då fixar motorn blandningen själv.
Vad har du för gräsklippare? Bild?
Antkngen direkt i tanken eller genom en separat oljetank, då fixar motorn blandningen själv.
Vad har du för gräsklippare? Bild?
För gräsklipparens del precis vad som helst bara det är bensin. Om du tankar alkylatbensin som finns på dunk i många butiker så luktar det inte lika mycket när du kör den.
En liten brasklapp är om gräsklipparen skulle ha tvåtaktsmotor. Då måste det vara oljeblandad bensin. Tvåtaktsmotor på gräsklippare är inte så vanligt, men det finns.
En liten brasklapp är om gräsklipparen skulle ha tvåtaktsmotor. Då måste det vara oljeblandad bensin. Tvåtaktsmotor på gräsklippare är inte så vanligt, men det finns.
Visste inte ens att Honda gjorde 2 taktare och absolut inte till gräsklippare men där ser man.harry73 skrev:
Jag förstår det som att något membran far illa av vanlig bensin över vintern men också att trånga passager i förgasaren sätts igen av skräp i vanlig bensin. Vet inte hur en "modern" gräsklipparförgasare är konstruerad så jag kan inte ha någon uppfattning om riktigheten i detta.
För att undvika bekymmer ska man använda 98 oktan eller alkylat.
Hållbarheten på 95 oktan är under all kritik, det bildas små gelebollar i tank/förgasare och förr eller senare ställer de till bekymmer.
Många använder 95 utan problem (för tillfället
) men risken för problem är större med den, utan tvekan.
Hållbarheten på 95 oktan är under all kritik, det bildas små gelebollar i tank/förgasare och förr eller senare ställer de till bekymmer.
Många använder 95 utan problem (för tillfället