googla

Det var inte frågan utan frågan var helt enkelt någon här på forumet som har erfarenhet av denna maskin ....

Och bäst att ni som vet svarar ni som inte vet behöver inte svara .... det är ju det som är meningen med ett forum

Tjena Qvintus! Det där är en bra maskin. Motorn är riktigt bra. Den modellen är att räkna som mellan segmentet kan man säga. Inte för små tomter och ingen proffsmaskin heller. Tror inte du blir missnöjd. Rattstyrd zeroturn är lite speciellt men manöverbarheten är otrolig.
Kolla bara att din lokala mek skruvar Cub Cadet. Inte alla som gör det i Sverige. Nu kan väl andra ta hem delar och skruva med dessa också men det är en fördel med en märkeskunnig på orten.

Det låter bra tycker priset verkar ok också och skönt att höra att det är ett mellanting mellan proffs och vanlig tomten är på ca 7000-8000 kvm ..... blir att titta på en sån nästa år då höra med lokala mecken.. :thumbup:

Priset lät helt ok. Det är ju en mellanmaskin, säkert kommer någon att säga att du måste ha Toro, Jacobsen jadajada, maskiner som parkförvaltningen har. Men jag tror räknat på hur många timmar du kör per år och en gång i veckan kanske kommer den att hålla fint i bra många år. Och skulle dudå behöva köpa en ny maskin liggerdu fortfarande på plus, utan förmodade större reparationer.
Har själv drygt hälften av din area och har en lite större rider, den går ungefär 50h per år
Pratade med en kille som hade fastighetsbolag senast igår när jag var på Biltema, vi kom samtidigt på parkeringen och han hade en Husqvarna R112 på släpvagnen efter sin firmabil. Det är alltså Hq minsta rider dimensionerad för max ca 2000kvm. Så jag frågade om han var nöjd med den och hur mycket den gått.
Den var tre år gammal och han var jättenöjd och körde den ca 2-2,5 hela dagar varje vecka under högsäsong. Den såg väldigt välvårdad och fin ut.
Men det ger ju lite perspektiv på det här med att dimensionera klippare.:)

Ja precis förstå , har en äldre rider 850 funkar faktiskt relativt bra en då trotts sin ålder , men den börjar bli lite gammal så det får bli nått nytt eller eventuellt nyare begagnat .

Framhjulen är nog ingen fara. Majoriteten av vikten ligger på de breda bakdäck på zeroturn.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.