Gasreglaget till snöslungan hade fryst fast i morse (körde med den igår). Testade att lirka med den fram och tillbaka och tryckte till slut lite mer och då gick reglaget hela vägen. Startade snöslungan och insåg att varvtalet var väldigt lågt. Det gick ej att styra varvtalet.
Har plockat bort tanken och tagit en titt. Det är en grej som lossnat. Trodde först att den skulle i hålet (gröna ringen). Men det fungerar ej. Pinnen är för lång, så även om man vrider på max gaspådrag så rörs ej själva pinnen som går till förgasaren.
Jag har ritat in pilar i bilden. Röd pil är det håll allt ska röra på sig vid gaspådrag. Blå pil är då man minskar på gasen.
En bild där man ser den lösa pinnen vid när man stänger av maskinen:
Här gasar jag manuellt genom att trycka:
Jag kan inte begripa hur det här är tänkt att fungera. Är det någon del som saknas? Kan det vara ytterligare en fjäder som ska finnas? Någon som har någon aning?
Maskinen är en Toro.
Och förresten.. Varför alla dessa fjädrar? Har sett liknande konstruktioner i andra motorer tidigare..
Har plockat bort tanken och tagit en titt. Det är en grej som lossnat. Trodde först att den skulle i hålet (gröna ringen). Men det fungerar ej. Pinnen är för lång, så även om man vrider på max gaspådrag så rörs ej själva pinnen som går till förgasaren.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har ritat in pilar i bilden. Röd pil är det håll allt ska röra på sig vid gaspådrag. Blå pil är då man minskar på gasen.
En bild där man ser den lösa pinnen vid när man stänger av maskinen:
Logga in
Skapa konto
Här gasar jag manuellt genom att trycka:
Logga in
Skapa konto
Jag kan inte begripa hur det här är tänkt att fungera. Är det någon del som saknas? Kan det vara ytterligare en fjäder som ska finnas? Någon som har någon aning?
Maskinen är en Toro.
Och förresten.. Varför alla dessa fjädrar? Har sett liknande konstruktioner i andra motorer tidigare..
Ser ut som örat i gröna ringen har böjt sig uppåt åt vänster.
Ingen fara, du har ett helt år på dig att klura - idag har våren kommit till Stockholm. 
Klicka här för att svara