J
jnse: Jag köpte en ny snösläde med tipp från Bolist (Coop Forum i Kiruna), men det är ju inte alls samma kvalité som den gamla jag har, den kommer knappast hålla många år. Enda fördelen är att den glider mycket bättre.
51 svar · 54,0k läst
·
dof
dof: Jo nya drev och lite annat smått och gott är på väg från usa redan. Var en kalkylerad risk men samtidigt har gamla drevet suttit där i nästan 40år också , så var nog inte helt friskt till att börja med.
17 svar · 29,7k läst
·
Andes1414
Andes1414: [citat] [citat] [citat] [citat] [citat] [citat] [citat] [citat]
16 svar · 23,1k läst
·
F
fritz76: Hej på er Har en gammal Norlett 5-23 slunga som går kanon men idag gick handtaget av som styr drivningen. Såg att partner hade ett exakt lika på en slunga. Undrar om någon vet om partners delar passar norlett?
0 svar · 3,0k läst
K
kahnilainen: nu fungerar den som den ska! Tack för hjälpen Liteavvarje :)
12 svar · 12,6k läst
·
K
Kaboj: Det verkar som att jag har fått till problemet med utkastaren. På utkastarens "rör" långt nere så sitter det mutter på bult. Det finns flera av dom runt om. Dessa dras åt hårdare. Dessa verkar fungera som en sorts broms. Utkastaren går nu trögare. Jag har även vridit öglebulten som veven går igenom. Det gjorde att det blev ännu trögare. Har efter detta testat snöslungan och nu så
7 svar · 8,2k läst
·
L
Liteavvarje: En glödlampa bryr sig inte om AC eller DC
3 svar · 9,9k läst
·
DonPablo
DonPablo: Ja vi bor ju i Sverige, så man får räkna med att det kommer snö här under vintermånaderna, vi har fått oss en rejäl dos här i Norrbottten, det som kommit hittills är ungefär vad vi får på en hel vinter, så det har kommit mycket. Skottade av garagetaket i lördags, och det var 80cm, och då har vi haft 2 blidväder med ordentliga regnskurar som ändå packat ihop snön. Sålde min
16 svar · 19,2k läst
·
Åsa Lund
Åsa Lund: Kolla annars att köpa en på Blocket och sälj för samma peng igen efteråt?
1 svar · 2,3k läst
M
Meonlyster: Vad tror ni om 5-6 år gamla Stiga och Husqvarna snöslungor? Båda ca 10-11hk. Ägaren påstår ca 25-30h använt. Börjar de bli glappa mm? Annat att tänka på?
9 svar · 15,8k läst
K
karlmb: Gammal tråd men detta är nog en faktor i sammanhanget. Bosch är kända för njugg reklamationspolicy, men Ryobi skiter å andra sidan med att hålla med reservdelar mer än ett par år: https://www.byggahus.se/forum/threads/ryobi-verktyg-maskiner-oserioesa.304575/
20 svar · 25,8k läst
L
lob: Hej Jag har använt mig av filmer på Youtube när jag justerat förgasare på min Tecumseh 8hp. Kanske samma sätt på din motor. /LOB
4 svar · 8,9k läst
norrbottenssnickaren
norrbottenssnickaren: Nu har vi i malmfältens översta kommuner överlevt ett par riktigt 'sjuka' snöfall... och utan snöslunga vore man väl 20kg lättare... men också inskriven på psykakuten kanske? Jonsereden presterar grymt bra och vi (jag och snöslungande frugan) är jättenöjd med en så stor maskin.
18 svar · 13,5k läst
J
jonaslatt: Tack
2 svar · 7,5k läst
norrbottenssnickaren
norrbottenssnickaren: Honda och Yamaha verkar ha bäst renommé av alla snöslungor. Men då kostar de ju en slant också.
1 svar · 5,8k läst
A
Allmänobildad: Det närmsta du kommer är nog Stihl med axelrem till säcken. Annars får du ta en sån lövblås som fastighetsskötare har och vända motorn så att den suger istället. [MEDIA=youtube]vVksYrf8bms[/MEDIA] - Black+Decker har en, dock bara säcken som är ryggburen
1 svar · 3,7k läst
S
Skooda: Idag har min Klippo Comet S fått lite kärlek:) [bild]
0 svar · 1,8k läst
·
K
Kane: Kolla här, http://www.briggsparts.se/grp/reservdelar-akklippare.php eller https://www.reservdelaronline.se/artiklar/49-stiga-reservdelar
1 svar · 2,2k läst
Kloge
Kloge: Vad är tanken med elåkgräsklipparen? Man känner sig tvingad att ta fram den, ta ett högt pris, sedan lägga ner den och skylla på inget intresse hos kunderna? Så mycket dyrare är det inte med litiumbatteri. Stiga skulle som Boltis säger ta runt 40-45' för den. Ha en mindre marginal men tjäna mycket på miljötänkandet hos folk. Dessutom,ju fler man säljer destu billigare att
7 svar · 3,7k läst
E
eviljava: De tar ingen skada av kyla, däremot är inte hög luftfuktighet så nyttigt. (Vid kyla ökar dock den relativa luftfuktigheten, eftersom mättnadsvärdet sjunker) Själv tar jag in mina batterier och laddar dem till 75%. Elverktygen låter jag vara kvar i garaget.
1 svar · 6,6k läst
D
_David_: Hade samma symtom på en Kubota F3060 från 1996 för något år sen. Inget hände när man vred på nyckeln om man inte drog en kabel direkt från tändningen utan att passera säkerhetsbrytare mm. Trodde det var fel på någon av brytarna tills jag testat dem. Misstänkte kabelbrott och följde alla kablar för att se om någon var av. De var de inte, hittade däremot en "elbox" (ingjutna
4 svar · 5,5k läst
C
Claes N: [citat] Hej! Sökte efter delar till min partner B341, så denna gamla annons! Vet ej om ditt behov kvarstår, men annars så kan du få köpa min trimmer. Mvh Claes 072-7176627
1 svar · 5,3k läst
T
Thesvensk: [citat] Får man fråga hur gammal din åkgräsklippare är? Köpte själv en ny Husqvarna med Intek motorn i somras i tron om att B&S gjorde bra motorer, men efter en djupdykning på Google så insåg jag att Intek serien inte är mycket att hänga i granen, ska de vara något så är det Vanguard motorerna. Därför blev det ingen Husqvarna snöslunga som tanken var först, utan det blev en
10 svar · 9,4k läst
R
Rolle85: Hmm så de finns inget vax?
5 svar · 2,3k läst
B
Baron Von Helsing: [citat] Snyggt! Kul att det gick bra! Jag har inte fått fingrarna ur än att fixa men skall göra det snart...hoppas jag :)
9 svar · 15,4k läst
nikasp
nikasp: Det lät ju helt uselt på en två år gammal maskin. Kolla om du inte kan ta det via andra kanaler.
21 svar · 29,4k läst
L
Liteavvarje: Ett tips , kör en sväng med klipparen , mal ner löven till flisor först , så får du plats med mycket löv i den häcken , Jag snurrar runt i lövhögarna först och sedan med samlare , stor skillnad på upptag , blir lite kvar som gödning
1 svar · 1,3k läst
·
galento
galento: [citat] Det är nog först på senare tid folk köpt robotklippare så man borde sett någon igelkott tycker man.
14 svar · 9,9k läst
GoForIt
GoForIt: Nej, när det är större ytor så kopplar jag terasstillsatsen till högtryckstvätten. Då åker allt med. Men man får foga på nytt efteråt.
3 svar · 6,1k läst
R
Rolle85: Kom fram till att kopplingen som är slut.
8 svar · 5,9k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.