useless
useless: [citat] Ja, har man regelbundet behov av att gräva lite här och där så kan det vara ett alternativ. Det jag jämförde med är att hyra en 'märkesmaskin' för 2-3000:- per helg.
27 svar · 13,5k läst
·
T
Tobbew55: [citat] Har en norlett 6006 som jag ska sälja. Mvh Torbjörn Wendel
11 svar · 5,8k läst
B
bergquist: Hej mm möjligtvis att det blir ett test av den för det priset. Ser ut att vara en vinchvajer som kan höja och sänka den och helgalvat chassi,.ska åka och kolla på en
11 svar · 12,3k läst
13th Marine
13th Marine: Jag kör 32mm PEM och 1"/25R kopplingar. Har velat ha lågt tryckfall då jag har upp till 70m slang sen (varav 50m 40mm på längsta stället). Har också bytt så jag har en unionkoppling på vatten ut från pumpen, det var alldeles för jobbigt att få i två rör samtidigt när man lossar pumpen.
9 svar · 3,8k läst
·
K
Kane: Med Stihls DuroCut-huvud 40-4 med 2 trådar i kan du köra 4 mm kvadrat. [bild]
5 svar · 1,4k läst
·
Ulf Stenberg1
Ulf Stenberg1: Hejsan, någon av er som har monterat detta på denna maskin och kan hjälpa mig, måste jag köpa någon extra sak för att det ska passa? Har skruvat bort pinnen (se bild) då kan man montera, men då kommer den så nära ”växeln” och man måste ha så kort tråd för annars tar den i skärmen. skulle jag ha den då så behöver jag en mutter som är ”felgängad” några förslag?
0 svar · 1,7k läst
·
T
tergo: [citat] jag har en sådan som jag har använt ett par gånger.skall snart testa den igen jag ställde dosering lite aning under vad tillverkaren skrev, det jag skall testa nästa gång är ha locket kvar på dunken och borra 2 hål i locket ett exakt hål för slangen och ett för luften,så inte slangen glider upp över ytan i dunken
8 svar · 3,1k läst
Åsa Lund
Åsa Lund: Gissar du ska lägga på Grön Fri eller motsvarande. Vi gör det arbetet själva vart femte år på vårt hus med hjälp av en högtryckstvätt med lans och kemdosering. Står på marken nedanför och når att behandla hela taket på vårt 1 1/2-plans hus. Har en Nilfisk.
1 svar · 4,0k läst
K
kurre_kul: Har en Stiga SGT 24 AE (som jag vann i en byggahus- tävlig), knappt 5 år gammal, som helt plötsligt dog och sedan vägrar starta. Jag har inte tagit isär motorn, men får ström fram till skaftskarven (delbart skaft). Det noterades inget märkvärdigt när den stannade, vi trodde batteriet var slut bara. Trimmerhuvudet roterar lätt när man snurrar det manuellt, så inget blockage där.
0 svar · 2,7k läst
VidarH
VidarH: Jag kan ju ta ett nytt par från lådan, men jag brukar dra en fil över dem för att få bort de lite större islagen och sedan dra över ett sandpapper tills jag är nöjd. Har tre uppsättningar gamla jag roterar runt. Slit och släng är lite för bekvämt ibland.
3 svar · 1,7k läst
F
fuentes: [citat] stämmer, tack!
2 svar · 1,0k läst
·
Adrian Lundberg
Adrian Lundberg: Maskinen gått fel fritt innan. Satte grabben på att klippa gräset. När han körde i ett mossigt parti gick maskinen tungt och sen dog. Gick då inte att dra igånen med snöret då den inte ville snurra. Lät den svalna ett par timmar. Bytte olja, bränsle under tiden. Tippade maskinen åt höger mot avgasdämparen. Med bensin i.. Efter den svalnat gick det smärtfritt att gra runt med
0 svar · 1,4k läst
N
Nucky: Körde ett första pass idag på ca 3-4h effektiv tid med en fika paus och några krattningar. FS131 var en rolig apparat. Selen som medföljde var helt okej. Slyklingan slaktar mycket i sin väg. Tack för tipset att välja den maskinen.
34 svar · 6,0k läst
·
skoge
skoge: [citat] Hmm.. Ja tror likvärdig maskin kostar runt 750 kr och mer... ny.. Då har du garanti också..
15 svar · 3,1k läst
·
Patric Coric1
Patric Coric1: Dom är samma storlek 12,5hk. Kan det vara en kabel till lyse?
5 svar · 4,3k läst
·
P
Ponnyfarm: Perfekt. Istället för 5000kr så kostar det mig som mest 1000kr samt att förvaltningspengen lär vara billigare
16 svar · 62,1k läst
·
MeanMike
MeanMike: Min går som en klocka fortfarande
9 svar · 7,7k läst
G
Galten: [citat] Jättestort tack!
13 svar · 4,2k läst
Eccoes
Eccoes: [citat] Om det inte är där man kopplar på slangen så kan det vara start/stop-ventilen som fryst sönder, kostar någon hundring att byta och är inte speciellt svårt.
5 svar · 4,2k läst
·
possum77
possum77: Håller med övriga om att byta till rätt anslutning. För övrigt är du sent ute att starta maskinen. För att få bäst effekt ska de gå i början av säsongen så att de tar de honmyggor som kläcks, innan de hinner föröka sig. I Värmland innebär det normalt slutet av Maj.
5 svar · 3,2k läst
·
Cheesen
Cheesen: [citat] Annan motor men samma chassi. Chassit för en 1500w motor lär nog funka dåligt med en motor på 3000w. Likaså lär nog en 1500w motor funka dåligt i ett chassi gjort för en 3000w motor.
25 svar · 4,2k läst
skoge
skoge: [citat] enligt Hva som äger flymo så skall det gå att montera en trådrulle istället för de där trådarna... Vilket blir billigare..
58 svar · 8,1k läst
·
Mugmaz
Mugmaz: Har en Partner 12-105E. Problem att få i backen. Verkar som att jag inte får spaken tillräckligt långt bak. Nån justering? [bild]
0 svar · 1,7k läst
·
Andreas_kalmar
Andreas_kalmar: Har inte klipparen tillgänglig nu men den sitter bakom plastkåpan på höger sida av växelspaken
11 svar · 15,1k läst
C
celticjunk: Tack för tips Har lastat in den i bilen, ska snart ta mig till Jula och se vad dom säger. Bor 2 stenkast från affären. Kniven har inte fastnat och jag har försiktigt gjort ren den på undersidan MvH
4 svar · 2,6k läst
·
Stickan59
Stickan59: Hej Har köpt gräsklippare i flera år från Jula, den sista nu har gått problemfritt hela förra sommarhalvåret och startade på första draget nu i våras. Sista klippningen så började den knacka något så kopiöst, lät som det kunde göra i gamla bilmotorer där det gått något lager. Den startar lika lätt, ingen missfärgning i oljan som förövrigt är på jämn nivå och är ljus i
0 svar · 2,1k läst
·
M
Manhunter: [citat] Eller laga med stålplast
2 svar · 1,9k läst
·
S
sinclairhacker: [citat] Jag kör en 36 volt ryobi trimmer numera , med 2 mm grov tråd , men har på garanti lyckats att sänka totalt tre olika trimmers tidigare. De som fungerar, både på 18 volt o 36 volt är de som är borstlösa motorer i. Modellerna har ändrats sedan jag köpte men rekar just borstlösa, perfekt om man fastnar eller tar i för hårt. Inga andra av mina ryobi verktyg har krånglat , bara
2 svar · 3,3k läst
skoge
skoge: skulle tro att den inte ligger på som den ska emot spännaren. Och att magen på remmen ligger emot varandra...
6 svar · 15,8k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.