yonna
yonna: Dottern inredde en balkong med större zinkkrukor. Hon sparade många slantar på att borra hål i krukorna själv - de med hel botten var mycket billigare.
2 svar · 3,6k läst
·
L
LUDDET: Har också kommit fram till att vänta är enda lösningen. Håller dock på med att snygga upp huset inför försäljning. Tänker framföra humlorna som ett plus mot en omålad bräda minus till hugade spekulanter. Tror att humlorna är på "lyset" när de kommer hem. De letar länge innan de hittar rätt springa. Det är inte lätt att bo i radhus om man skall testa nyckeln i alla dörrar.
2 svar · 2,1k läst
F
fredwel: Kolla in den här tråden: http://www.byggahus.se/forum/byggmaterial-byggteknik/41788-putsat-sjaelv-med-gott-resultat.html /fredrik
4 svar · 6,0k läst
F
Flyttad
F
Flyttad
H
Håkan.E: Hej på er! Vi har ett gänt blåklint i våra rabatter som ser minst sagt hängiga ut nu....hur skall man pyssla om dessa...skall man klippa stjälkarna? Tackskam för hjälp!
0 svar · 1,3k läst
M
Mats: Har gjutit lite på 0-18 och det funkade. Dock måste man testa fram receptet lite. Har för mig att jag har skrivit om det tidigare. Har även gjutit en hel del på 0-8 kross plus 8-16 somm ballast. Samma sak här. Man måste justera receptet lite och köra mer 0-8 och mindre 8-16 för att få en bra betong. 0-32 tror jag kan bli lite tufft beroende på hur "grovmald" den är. Misstänker att
2 svar · 7,7k läst
Z
zniff: Har planer på att köpa ett partytält. Ser att det finns en massa alternativ, och känner väl igen de allra sämsta. Men, det kanske finns någon prisvärd juvel där ute. Någon som vet? Vad jag är ute efter är ett tält som man kan ha och ta fram vid stort besök. En bonus är om man kan göra det semipermanent, genom att slå ner permanenta beslag, och låta det stå ute hela sommaren.
0 svar · 2,9k läst
Kalleman
Kalleman: Vet inte hur markfästena ser ut och därför säger jag en ordentlig plint. Det är ju skönt att slippa tiltade pollare även efter tionde vintern. :)
3 svar · 6,5k läst
M
Mats Bengtsson: [citat] Se där! :) Nu tar det inte lång tid förrän du säger "det har hänt att jag använt 3dsmax och printat ut en eller två 2d-vyer för att visa principskissen i 2d därifrån". :) Att använda 3dsmax även när det är overkill kan vara ett bra exempel på att optimera sin egen nytta istället för att använda programmets kapacitet maximalt. Ungefär som att köra bil med 100 hästar
27 svar · 45,6k läst
·
C
Ceril: [citat] En stensättare jag pratade med rekommenderade någon form av bärlager 20 cm (t.ex. dräneringsgrus), därefter tunnt med 0-18 och packa ner detta i gruset för att få ett bra underlag. På detta läggs ett sättlager på några cm av flis (ex. 2-5). Poängen med detta är att fliset är lättare att få jämnt för sättning och det dränerar dessutom lite. Mvh Helena
11 svar · 3,6k läst
Kalleman
Kalleman: De hybrider jag har sett har haft fullt jämförbara blomklasar med sydgullregnet. Hybridens egenskaper är just den tidiga blomningen från alpgullregnet och blomklasarnas storlek från sydgullregnet. Har sett att det finns en pelarform av sydgullregnet (Laburnum anagyroides 'Fastigiata') i många plantskolors kataloger. Har dock inte sett nån med den rena arten. /Kalle
2 svar · 14,8k läst
·
H
husis: [citat] Det finns ju förgyllare, kolla med en sådan om vad det kostar. Och finns det ingen förgyllare på orten så kan du eventuellt höra i en ramaffär förgyllning - Eniro Gula Sidorna
4 svar · 3,0k läst
P
Flyttad
P
Flyttad
M
Marex: Utmärkt, tack för länken. Där fanns ju en hel del användbart. mvh / Marex
2 svar · 5,3k läst
M
Mats: Jag har gjutit några murar i trädgården och priset på dessa varierar kraftigt med antalet meter man ska göra. Detta på grund av att formvirket brukar bli en stor del av investeringen. Kan man då gjuta i steg så att man kan återanvända formvirket så blir det betydligt billigare Gjorde 32 L-element som var 1X1X0.6 meter sommaren 2004. Den muren gick på ca 10' men då ingår en
1 svar · 3,4k läst
M
Mats: Ditt gräs plus lite hästgödsel och en skvätt planteringsjord kanske inte skulle bli så dumt. Hästgödsel kan du få gratis på närmaste ridskola, de brukar millt sagt ha överskott. Dock ska den ligga på en kompost minst ett år innan du lägger ut den i trädgården, annars blir den för stark
1 svar · 2,8k läst
Hobbit
Hobbit: Även här har man börjad med utförsäljningen : Partner Trädgårdstraktor P12597 Mina funderingar/förutsättningar : - fritidstomt på 11.953 m² - har klarad oss utan grässklippare sedan 1998 - bonden bredvid klipper 1 gång per år i augusti - dock inte nära träd, lykt- eller elstolpar, uthusen - frugan är sugen på en klippare och att ägna sig mera åt trädgårdsarbete - klippare
2 svar · 2,2k läst
L
Lagge: jag vet då att mina katter inte gillar doften av citron, dessutom innehåller de flesta anti-katt sprayerna citron så det måste ju ska funka i de flesta fall. prova plantera in citronmeliss eller nåt liknande. ett plus är att mygg inte heller gillar detta. Sedan tror jag att du föredrar att katter får knalla omkring utomhus och ta hand om gnagare och annat otyg. man har gjort den
19 svar · 33,8k läst
yonna
yonna: Ett förslag: Lyft upp dem ur groparna. Gräv väldigt mycket djupare gropar. Fyll på med ett antal säckar planteringsjord. Sätt ner bambun igen. Göd inte mer i år (planteringsjorden innehåller gödning). Men vänta med dessa åtgärder till slutet av augusti. Jag tror inte bambun har en chans att utvecklas med det underlag du skriver att de har. Att höja bädden ger ingen långsiktig
4 svar · 6,4k läst
M
msFalke: Tack för hjälpen! Har jag tur så blitr det bara klematisen som behöver flyttas, så kan vi åtgärda resten på något annat sätt. Kan vara skönt att få behålla lite grönska mitt i den här leråkern.
4 svar · 3,9k läst
Spiderman
Spiderman: En närbild av projektet:
11 svar · 2,9k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.