galento
Hej,är det nån som har tips var man kan köpa gullregnsträd,alltså inte hybridsorten utan den giftiga sorten med större blommor och klasar.Verkar som man kanske måste bra långt söderut i landet enligt de plantaffärer vi har varit i kontakt med,de har bara haft hybridsorten.

Vet personer som har denna sort i bygden och den verkar trivas bra.Men det kanske kan gå att köpa på typ postorder ?Är dock osäker på om den giftiga modellen finns i trädform,de vi sett har varit stora buskar.

• Gullregn.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu vet jag inte var du bor. Men Tofta Trädgård brukar kunna ta hem det mesta i buskar och växter. Handlade där till min fd sommarstuga och kommer definitivt att åka dit igen när det är dags för trädgård när huset är klart....men det blir iofs en bit och köra för en annan. :)
Du kan hitta nummer på Tofta Trädgård - Grimstofta Frukt och Grönt AB

De hybrider jag har sett har haft fullt jämförbara blomklasar med sydgullregnet. Hybridens egenskaper är just den tidiga blomningen från alpgullregnet och blomklasarnas storlek från sydgullregnet.

Har sett att det finns en pelarform av sydgullregnet (Laburnum anagyroides 'Fastigiata') i många plantskolors kataloger. Har dock inte sett nån med den rena arten.

/Kalle

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.