Ja jag blev inte så mycket klockare med lite ideer har jag fått... :rolleyes:
Tänkte börja med någon variant av "getoff", har hört på jobbet att dom tror att det finns på pinnar som du sticker ner i marken.
Alternativ nr2 är att köpa katt och hundskrämman med högt ljud, men jag är inte så förtjust i det. Det är katterna i detta fall som är problemet, inte hundarna.

Visst det finns många andra förslag jag fått, men jag vill INTE skada katten, den gör ju bara enligt sina instinkter, sedan behöver ju jag INTE gilla det, nog om det.

Men som ylven skrev, jorden där är fin och torr och sedan så tror jag att katten får lite skydd där.

Har även en rabatt på min baksida, samma jord, men ingen katt. SÅ det måste vara skyddet och torrheten den gillar.

Men jag lovar att berätta hur det går.

Tack för all er respons, men har någon mer ytterligare förslag är det MYCKET välkommet!

Har själv haft problem med katter som använder sanden under vår gäststuga som toalett. Fick tipset att ta en flaska med lite ättiksprit i botten och ställa där katterna går in. Det funkade för oss. Ättikspriten dunstar ju bort så det krävs påfyllning då och då men lukten sitter i ett tag även fast flaskan är tom.

Vattenspridare och ir detektor funkar men är ju en del bök att använda och hantera

Burkar med sågspån och terpentin tycker inte katterna om, men det bör väl inte regna in i burkarna. Det hade jag på min altan och katten försvann snabbt.
Annars kan man spänna hönsnät över landet så tycker inte katterna om att gå där.

/Evagreta

jag vet då att mina katter inte gillar doften av citron, dessutom innehåller de flesta anti-katt sprayerna citron så det måste ju ska funka i de flesta fall. prova plantera in citronmeliss eller nåt liknande. ett plus är att mygg inte heller gillar detta.

Sedan tror jag att du föredrar att katter får knalla omkring utomhus och ta hand om gnagare och annat otyg. man har gjort den bedömningen att Pesten spred sig genom eropa som en löpeld just för att man inte tillät katter under den eran.

Jag har nu mina katter inomhus just för att dom inte är steriliserade. man vill ju inte vara en bidragande orsak till att polisen får faa ut och skjuta katter för att dom inte har någon ägare.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.