T
Tifo_Olle: ingen som vet?
1 svar · 2,1k läst
T
thomasx: Någon som testat Töutansalt. Ska visst vara kolsyrebaserat. Funkar det? Även på lite tjockare is? Hur tjockt lager tar det bort?
0 svar · 3,7k läst
Suhagg
Suhagg: Tänker mig någon lite större låda där man kan ta emot lite mindre paket. Sett någon med brevlucka och paketlucka typ. Vill ha en genomskinlig lucka så man ser om det är post men det kan jag bygga själv i efterhand. Hittade några exempel här dock rätt dyra. http://www.viivilla.se/Sakerhet/Sakra-postlador-ska-stoppa-brevtjuv.aspx Vad finns det för smarta lådor? [bild] [bild]
0 svar · 2,5k läst
Tyresö
Tyresö: Verkar vara ett omständigt sätt att göra en stensättning på. Om han nu ändå ska köra med paddan, varför då inte göra det innan plattorna ligger - då slipper han lyfta redan lagda stenar för att korrigera. Kör han med paddan över dyra blanka "snygg-stenar" också? Dom blir ju repiga och fula av paddan. Att köra med paddan över stora stenplattor eller skiffersten.....dom
7 svar · 2,1k läst
N
Neta: Det blir nog en designer, ska kontakta en som verkar intressant imorgon. Tack för infon, kan också vara bra att veta hur mycket någon annan betalat så man har något att jämföra med.
3 svar · 1,6k läst
T
TheThe: Hej! Tänkte bygga en spaljé eller ett lågt plank ut mot gatan. Då skulle det vara skönt att passa på att dölja soptunna och brevlåda på en gång. Jag har bara ingen aning hur det skulle kunna se ut. Nu söker jag alltså inspiration till både spaljé och hur man döljer soptunnan. Jag vet att det finns många här inne som hittat på både listiga och snygga lösningar! /Johan
0 svar · 6,7k läst
B
BigGitt: Du kan visa ngt från huset. Snälla? Eller har du snö i huset?
27 svar · 8,3k läst
·
B
Bror: Bror - man måste vara medlem för att se artikeln vilket du säkert är men alla är det nog inte.[/QUOTE] Om man klickar på bilden ser man en hyggligt stor bild, annars kan man köpa artikeln för 35 kr.
6 svar · 25,8k läst
M
MiaSthlm: Jag söker ett ankare ett rejält sådant som skall vara som prydnad. Någon här som har något tips på var man kan hitta något, gärna i Stockholmstrakten.
0 svar · 2,6k läst
Anna_H
Anna_H: Grrr! Nu har "gubben" tre hus bort gjor som förra året: skottat ut ALL sin snö över gatan, inte bara plogvallen alltså. Går knappt att köra. Motiveringen: "Gräsmattan blir ju förstörd om jag lägger snön där".
149 svar · 32,2k läst
saturnus
saturnus: [citat] ligger något i det, kan man inte få koppla in sig på elverkets returstöm..........:cool:
10 svar · 6,9k läst
Tyresö
Tyresö: [citat] Ska du bygga på ett sätt som inte tillåter att marken rör sej (puts, murat tegel), då kräver den konstruktionen markarbetet som jag beskrivit i mina tidigare inlägg. Bygger du med lösa sprängstenar, då tillåter den konstruktion att marken rör sej - du kan inte bygga bort markrörelser - du kan enbart anpassa ditt byggande efter markförutsättningarna - marken rör sej varje
11 svar · 8,1k läst
gbak
gbak: Vi gjorde ungefär det du nämner för ett par år sedan, dvs snabbt ut med gräs på lite jord. I år har schaktat bort 1/3 av det som vi lade på förra året! Blev ju rena Ebberöds bank! Eftersom underarbetet var dåligt så fick vi också in tistel och annat ogräs överallt så man höll på att bli tokig! Om jag skulle ge ett råd så blir det att sätt er ner i lugn och ro nu över
4 svar · 13,8k läst
T
Tokyoboy: Bygg ett fagelbad med fontan. Billigt och enkelt. Samla in natursten i lampliga former och mura upp med cement. Detaljer finns det gott om pa natet. Kombineras garna med en liten solpanel till pumpen sa blir den bade miljovanligare och naturligare. Nar solen gar upp startar pumpen, nar solen gar ner stanger den av sig sjalv. Perfekt.
1 svar · 3,0k läst
yonna
yonna: Jag har satt en bokhäck som ska bli 180 cm hög. Den kommer att hindra snödrivor från öster. Men det tar naturligtvis ett par år innan den stabiliserat sig tillräckligt.
2 svar · 5,4k läst
Tyresö
Tyresö: En minidumper är helt överlägsen om du ska transportera bort urgrävda massor, och transpotera ex.vis 8-16 kross från uppfarten till ditt byggprojekt. Då är det bra med en självlastande dumper. [bild]
2 svar · 2,1k läst
S
Szture: Ja, det är normalt. Vårt hus står på gammal sjöbotten och putsen sprack vart femte år (enligt gamla ägaren). Tillslut pålade vi ner till berg (2-5 meter) och blev av med problemen.
2 svar · 4,7k läst
saturnus
saturnus: Någon annan företagare på forumet som har synpunkter på min uträkning, och varför man som företagare ska ta alla ekonomiska risker (brist på jobb utan "skyddsnät") för 73 kr/tim efter skatt? ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Jo jag, en företagare som endast lyckas få ihop
12 svar · 23,3k läst
johanirr
johanirr: http://solarlab.se/solpanel/solcellpaket/fritt/sommarstuga.html är ett ställe som har solceller. En sida med mycket bra information är http://www.fritidsliv.se/
1 svar · 2,7k läst
Tyresö
Tyresö: [citat] Då gräver du ner till berget och formsätter ett fundament och sen dubbar du i armeringspinnar i berget med c/c 20 cm eller 30 cm (beroende på belastningen på muren) som du låter sticka upp genom fundamentsgjutningen. Dom uppstickande armeringsjärnen, bygger du vidare på när du ska armera, formsätta och gjuta själva muren på fundamentet. Antingen gjuter du muren ända upp till
15 svar · 9,0k läst
J
JakeoMalin: Om du nu har bestämt dig för granitkross så köp då hellre en stor säck, tror det är 0,8 kubik då det är billigare än att köpa småsäckar för att få 0,4 kubik. du får ju då dubbelt så mkt för mindre pengar. Men du behöver inte lägga 10 tjockt snarare 5-6cm. Glöm heller inte att sätta markduk under. Min personliga åsikt är att granitkross är lite för liten fraktion. Har
3 svar · 2,2k läst
MathiasS
MathiasS: Ska göra sista gjutningen idag. Kanske är det så att murstenarna staplas i vår istället.
15 svar · 2,5k läst
·
yonna
yonna: Skall den inte vara högre än 90 cm skulle du kunna sätta gabioner längs slänten - du kan ha gräs in i halva gabionen. Ett litet tips bara - om du inte vill gjuta en sula för mur.
6 svar · 6,1k läst
Fotografen
Fotografen: Snöade häre också, urk...lite tidigt, först asnön som läger sig brukar inte komma förrän andra halvan av November.
2 svar · 2,0k läst
O
Ophelia: Om man ska använda Round Up mot slide (vilket jag är tämligen säker på att det är) ska man använda den (till skillnad mot vad som annars rekommenderas) när växtens tillväxt börjar sacka, d v s på hösten. Sedan ska man försöka att droppa ner blandningen i växtens stjälk om det är möjligt. Sedan måste man även ta och använda handkraft genom att plocka, gräva, plocka, gräva,
14 svar · 22,3k läst
·
B
BigGitt: [citat] Så fort jag sett att Marlene skriver, tänkte jag "vad har jag gjort nu?" ;) Tackar för förslaget! :D
3 svar · 3,8k läst
O
ottto: Gick det bra fick du fräsa djupt för att få bort roten
3 svar · 3,8k läst
Benny_o_Lina
Benny_o_Lina: Bästa uppvärmningen kan nog ingen här svara på men du kan ju få tips på olika uppvärmningssätt kanske. Dessa t.ex.: http://www.willabgarden.se/tillbehor.asp?AvdID=184 En annan: http://www.skanskabyggvaror.se/produkt/vaxthusvarmare_senior-7410
1 svar · 2,2k läst
Y
Yrrol: Såhär sexigt ser det ut... vill nolla och komma på något annat.. fast osäker hur jag nollar det.. [bild]
4 svar · 1,4k läst
Swamp
Swamp: Roundup hjälper på sliden. Jag hade penslat på det även i ditt fall, då grävschaktning lär inverka negativt på vattenmarken också. När jag blev kvitt dem väntade jag till det hade blivit högt. skar ner hela ****** och sprayade på roundup i rekomenderad koncentration. Upp kommer då väldigt konstiga nödskott som enkelt kan tas bort för hand eller penslas med mer roundup. sedan
11 svar · 6,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.