Müssli
Müssli: Det är samma uttag. Köper du direkt från Macab kallas de M6, från Schneider har de magiskt bytt namn till S6.
3 svar · 1,8k läst
·
I
Ispep: Vet att många kör Vera och tycker det tar tid att logga in via webgränssnittet, delar därför med mig av mitt gränssnitt till Vera UI7. För tillfället så fungerar det att byta status på enheter och mode. Knapparna "Aktviera Alla" och "Stäng Alla" är det jag tycker är smidigast. Programmet är gjort för UI7 (Har inte testat den alls mot UI5), ingen installation krävs. Det är bara
0 svar · 1,0k läst
·
T
tomlan: ok, Om det sitter vanliga antennuttag i rummen så kan de bytas ut mot sattelituttag istället (3 kontakter) om de ligger i serie (vilket jag inte tror) då de som ritar elritningar nuförtiden lärt sig att det ska vara stjärnnät måste du ha ett sk satcr/single Cable lnb och CD boxar stöder det. Ligger uttagen i stjärnnät (troligast) så behöver du även byta splitter i centralen till en
10 svar · 3,1k läst
T
tomlan: Kolla även switchade väggvårtor och nätdelar dessa switchade nätdelar kan störa om de blivit felaktiga eller dåligt konstruerade
15 svar · 4,6k läst
·
pelpet
pelpet: Särskilt begagnade hembioförstärkare är väldigt billiga. En hembioförstärkare kan tappa 90% av värdet på några år eftersom teknikutvecklingen är så snabb. Jag köpte en äldre Onkyo utan HDMI men med fin förstärkardel för en femhundring förra året. Man ser inte samma prisfall på beg 2-kanalsutrustning.
51 svar · 10,8k läst
·
Peter2400
Peter2400: Tror det är svårt att laga, men dom säljer urverk på Co för 49:-, kanske finns något som passar. http://m.clasohlson.com/se/Kvartsverk/34-1322
1 svar · 8,5k läst
·
tommib
tommib: Som vanligt då :) Tänk om dygnet kunde ha 48 timmar....
5 svar · 4,4k läst
·
Müssli
Müssli: Härligt! Tack för återkopplingen också, det är alltid kul att läsa om hur det har gått.
16 svar · 3,6k läst
A
Anubiz: Sant, hittade heller inget om BT i den. Ska kika lite vad som finns. Tack för tipset om sidan förresten. Den har jag inte noterat tidigare.
7 svar · 1,2k läst
lars_stefan_axelsson
lars_stefan_axelsson: [citat] Och att just bli dränkt i musik man inte vill lyssna på hör ju till bland det mest legitima man störs av... Det är inte för inte som forskningen visar att just buller är bland de värsta miljöbovarna vi har. MEN, om någon vill spela lite försiktigt i sin trädgård så är väl det OK. Så länge vederbörande håller sig nykter. Enligt samlad erfarenhet så ökar problemen med
35 svar · 8,2k läst
Mattias_Jo1
Mattias_Jo1: Ok. Det blev en med Kvitto. Ändå bra att veta. Tack!
5 svar · 1,3k läst
J
Jocke Best: Visst, det är sant om vi ska märka ord, men rätt ska vara rätt, visste inte jag talade med en ingenjör :-) Rätta ordet är väl krympt, en slarvig översättning från shrinking, som jag använde. Samtidigt, du har missförstått ordet piratkopia, när det borde vara privatkopia, åtminstone i Sverige där du har rätt att kopiera din egen egendom.
29 svar · 4,0k läst
hsd
hsd: HoHo Jag avinstallerade säker surf, startade om och installerade F-Secure (inte säker surf) annars kan Du testa Norton Security http://buy-static.norton.com/norton/ps/3up_se_sv_navnis360_brand_fr_tw.html?om_sem_cid=hho_sem_sy:se:bng:sv:e|kw0000022535|5885652488&country=SE
20 svar · 6,5k läst
·
M
Mats: satfinder lite kör jag med på i-fånen
34 svar · 32,2k läst
·
J
jdahlgren: Nu har jag inte läst hela tråden men jag kan rekomendera PhotoRec. http://www.cgsecurity.org/wiki/PhotoRec_Step_By_Step
87 svar · 14,2k läst
lars_stefan_axelsson
lars_stefan_axelsson: [citat] Då har jag med framgång gjort min egen "antenn" genom att bara skala upp lite antenkabel (dra centrumledaren åt ett håll och coaxskärmen åt det andra och häng horisontellt) och låta den hänga fritt från TVn. :) Men det finns snyggare lösningar. :)
6 svar · 1,7k läst
R
Roland112: fyfan
3 svar · 2,5k läst
R
J
JOW: Antal blink ger förbrukad energi. Om du delar antal blink per tidsenhet får du effekten.
236 svar · 108,2k läst
·
G
Gnarpjohan: Köpte en Samsung Smartcam HD för motsvarande SEK 1500:- under en USA-resa häromdagen. Mycket nöjd. Den är rörelseaktiverad och skickar bilder direkt in i "molnet", i mitt fall till Picasa på Google. Tar skarpa bilder. Kostar inget i drift och tjuven kommer inte åt datakällan. Trasslade en halv dag med en D-Link-kamera köpt på Clas Ohlson men konstaterade ett det var trassligt skit och
25 svar · 7,7k läst
AndersMalmgren
AndersMalmgren: Kommer dröja innan det blir bra utan någon som helst handpåläggning
11 svar · 1,5k läst
·
Demmpa
Demmpa: Vad händer om du kopplar internetanslutningen direkt till datorn/plattan?
2 svar · 810 läst
OXYD
OXYD: Video on demand sväljer en hel del trafik. Annars är det MC med en ström per kanal.
18 svar · 10,6k läst
fgo
fgo: Kolla på http://www.rapoo.com/ProductList.aspx?PType=8fQpYH%2b%2b7i8%3d där har du några som är ganska lika dinovo mini.
1 svar · 1,2k läst
E
erik5678: Jag vågar satsa ett bättre begagnat batteri på att den plattan inte skickar ljud över HDMI. Det är väldigt vanligt både på äldre plattor och modernare lågprisplattor.
4 svar · 1,3k läst
sir_daniel
sir_daniel: Kanske göra så istället och vänta med det tills nya tv rummet är klart :)
17 svar · 2,4k läst
I
Ispep: * uppdatering :cool: Har nu kört övervakning med loggning sedan 12 januari, fungerar riktigt bra! Det enda problemet jag dykt på är när pelletsnivån når 15%. Har då ibland fått flera larm eftersom nivån kan "stiga" över 15% igen för att sedan sjunka under och larma. :confused: Lösningen blev en virtuell knapp i Vera som triggas (ON) när nivån understiger 15% och stängs när nivån
13 svar · 3,2k läst
·
D
dhanjel: Som sagt, jag vill inte kunna titta på en kanal och spela in på en annan. Och behöver man en kombiner om man inte är intresserad av "vanliga"-tv-signalen med? Jag har ju inget att kombinera med då. [citat]
2 svar · 2,4k läst
hek
hek: Jo.. har gått "all-in" på nodejs också. Man måste bara älska det.
7 svar · 9,2k läst
N
Nerre: Går även att se i äldre versioner av mjukvara, men då måste man in på System Log och fliken Wireless Log. Där ser man uppkopplad hastighet och rssi för klienterna.
60 svar · 8,0k läst
·
U
unsolved: Hänga tavlan på skena,, motor med utväxling, snöre och ändbrytare bör göra susen :-) Antingen byggt med logikkretsar eller reläer för styrningen. blir inte dyrt heller. Vill man ha fjärr så finns det billiga enheter på ebay att köpa.
17 svar · 3,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.