Hej, jag vill byta uttagen i min hall till ett par i samma serie i en dubbelram. Det är indraget från openuniverse, och bilder på hur det såg ut när jag öppnat uttagen syns nedan. Det är alltså ett trehåliväggenuttag där vi bara använder TV-uttaget någon gång ibland, och ett dubbeluttag för data. Kablarna från datauttaget går till routern som sitter bredvid proppskåpet. Det kommer sitta dolt och behöver inte vara särskilt snygga, så länge de är vita. Vad rekommenderas?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Halland
· 4 507 inlägg
Cat5 är jobbigare att byta än TV, så jag hade köpt en 3-håls TV-uttag i ELKO samma serie som datauttaget. Men helst hade jag inte gjort någonting alls. Om du byter TV-uttaget så tänk på att få rätt genomgångs- och uttagsdämpning, dvs samma som på det befintliga uttaget. Kanske kan leverantören av TV-signal svara på frågan?
Fast jag vill inte ha utanpåliggande montage av datauttaget, jag har redan två rotdosor på plats. Vad är jobbigt med att byta? Många trådar att pilla i eller är det något djupare?
Jag kan tänka mig att behålla den funktionella delen ovan på tv-uttaget och bara montera ett nytt lock som passar i en dubbelram om det är möjligt. Men jag ska skicka iväg en fråga om genomgångs- och uttagsdämpning, tack för tipset. Det går inte att utröna genom att titta noga på den dosa jag har? Jag kan ta fler bilder om det behövs!
Jag kan tänka mig att behålla den funktionella delen ovan på tv-uttaget och bara montera ett nytt lock som passar i en dubbelram om det är möjligt. Men jag ska skicka iväg en fråga om genomgångs- och uttagsdämpning, tack för tipset. Det går inte att utröna genom att titta noga på den dosa jag har? Jag kan ta fler bilder om det behövs!
Besserwisser
· Västra Götalands
· 11 209 inlägg
Tja, om du aldrig kontakterat ett nätverksuttag förut så kolla i Mats eminenta nätverksskola ovan, så står det klart vad det innebär att byta ett. Det är inte rocket surgery direkt, men man måste göra rätt.
Klicka här för att svara