D
Om du vill ha mer balans i anläggningen hade jag gjort enligt följande:
Uttag 1, 3 och 4 kör du med M6. 3:an ska dessutom ha slutmotstånd på utgången.
Uttag 2 och 5 kan du köra M1 som du redan har föreslagit.
Här är en länk till de olika sorterna (och slutmotstånd): https://www.elbutik.se/product.html/antennuttag-r/-tv-standarduttag?category_id=2084

Egentligen är det överkurs, du kan säkert lika gärna köra på som du har föreslagit och sätta M6-uttag på 1 och 4. Då sparar du in ett slutmotstånd.

M6-uttag - E:6075672
Slutmotstånd - E:6061552
 
Redigerat:
Det är samma uttag. Köper du direkt från Macab kallas de M6, från Schneider har de magiskt bytt namn till S6.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.