P
Jag ska nu koppla in mitt larm på telejacket i gen. Efter lite ombyggnad. klantigt nog så glömde jag hur kablarna satt!:thumbup: någon som kan hjälpa mig? :) IMG_3386.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_3389.png
Tacksam för svar! :)

Redigerat av moderator:
P
Någon som vet? Telefonkabeln är ansluten mot motsvarande färger i telefonjacket. :thumbup:

Redigerat av moderator:
P
Demmpa skrev:
Vit & blå är det normala inkommande på och turkos & lila är utgående.
Punkt 6 sid 4
[länk][1]%20%281%29.1%20Installation%20Manual.pdf
Vart ska kablarna in då? Är ganska kass på just det här med Telekopplingar:x:o

Redigerat av moderator:
P
:screwy:Länken fungerar inte.

P
Någon som kan förklara. :)

Under förutsättning att det är korrekt kopplat i jacket, dvs inkommande vit + blå är skarvad till vit och blå mot larmet, och grön / lila från larmet går vidare till efterföljande telefonjack, så ska du koppla enligt följande:

Vit - RNG (A)
Blå - TIP (B)
Grön - R1 (C)
Lila - T1 (D)

• Gilla
1
  • Laddar…
P
i Jacket är det kopplat mot samma färger dvs:
Vit-vit
blå-blå
lila-lila
grön-grön.

P
hur ska jag koppla i jacket. Har bara ett telefonjack inkopplat. därifrån går en separat kabel till larmet. Är detta rätt? :)

P
Våra 2 telefonjack
Är splittade ute i teleskåpet. Så det kommer en kabel till vårt telejack som slutar i jacket (första jacket) Exakt hur ska den nya vidaregående kabeln till larmet kopplas då?

Är jacken parallellkopplade eller seriekopplade ute i teleskåpet? Vilket jack är förstahalvlek? Eller har ni två teleabonnemang så att bägge jacken är förstajack?
Lägg upp bilder på: jack1, jack2 & koppling tekeskåpet, så kan vi hjälpa dig lättare.

Om du ska koppla in larmet via telepjugg i jacket så ska blå-vit vara på nedre skruvarna och lila-turkos på dom övre.
Ska larmet kopplas in efter jacket så ska vit-blå till larmet kopplas in på dom övre skruvarna i jacket.

• Gilla
1
  • Laddar…
P
Vi har bara ett jack inkopplat. Och det är det ända som används. kommer ett kort snart:thumbup:

Redigerat av moderator:
P
Såhär är det inkopplat. image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.