Teknik
possum77: Vad är riktigt bra ljud? Det beror på vem du frågar. Jag tyckte att de högtalare som finns på den svenska marknaden var så dyra att jag köpte från ebay istället. Jag har anslutit dem till ett högtalaruttag i väggen och matar dem med en vanlig hifi-receiver. Enligt mig låter det så bra man kan förvänta sig från takhögtalare. Köpte dessa:
Martin684: Tack för hjälpen, får köra förbi clas nästa gång jag är i stan!
kva: [citat] Enkel? Nja... Men en Raspberry tillsammans med 1-wire och en display.
lars_stefan_axelsson: [citat] Ja, det är ett lite annat problem. Men särskilt i hemmamiljö, där större delen av datat är "dött" dvs inte används aktivt så är det helt nödvändigt att se till att "skrubbning" är aktiverat om man kör RAID. Annars så är chansen väldigt stor att man kommer att stöta på ett till läsfel när man försöker bygga om sin array med en ny disk när man fått sitt första
Kjell_G: [citat] Jo, den inställningen är ibockad på både WAN och LAN. Har dock inte kollat extendern ännu, kanske ska koppla ur den för jag minns inte inloggningsuppgifterna till den...:o Men skrivaren fungerar att använda via Wi-Fi direct, kollat o klart. Lite trist kanske att behöva logga in men huvudsaken är att det funkar de gånger man använder iPad eller iPhone. Och det var sååå nära
Kjell_G: Om! En del som inte finns på Spotify, och dessutom är det plats för mer som jag har på vinyl och CD. Ett projekt som fortfarande väntar på att slutföras - och påbörjas också ;)
Dethåller: Tack så mycket för svaren. Måste nog läsa in "Högtalarinstallation för dummies".
jockelindstrom: Hallå gott folk. Fick en ide igår kväll och försökte genast samla inspiration. Men till min besvikelse så hittade jag ytterst lite av den varan. Jag har funderingar att slakta en dataskärm och fälla in den i väggen på någe vis för att sedan koppla den mot en dator för att kunna visa diverse nyttig information inför och under dagens gång. Jag vet att jag har sett folk som detta
Erlind: Tack för alla svar. Det fick bli ett nytt kylskåp på mellandagsrean. :)
cpalm: Däri ligger ju också svaret på den ursprungliga frågeställningen. De allra flesta VoIP-abonnemang torde vara sådana som på ett eller annat sätt ingår i bredbandsabonnemanget. Skulle gissa att en väldigt stor andel av dessa i princip aldrig används. Tyvärr har ju marknaden blivit sådan att det är relativt dyrt att ringa från det fasta nätet. PTS siffra skulle nog bli väldigt
Stefan N: Drar upp en gammal tråd men jag undrar vart man köper påsar, helst original till Nilfisk Supreme 250? Hittar inget vettigt på nätet. Kan bara tillägga att skaffa centraldammsugare va bland det bästa som hänt mig, renare hemma då man inte virvlar upp nytt damm och smidigt med fjärr för start/stopp.
ricebridge: Precis, detta är DIN-standard som användes åtminstone in på 70-talet till högtalare. Kontakterna är tydliga förlängare, som sitter mot "högtalaränden". Klipp du av hjärtats lust, strömförande är de inte.
Yrrol: Jag har dubbla cat6 i samtliga rum i vanlig flex och det var inte så besvärligt förutom där jag kanske gjort för hård böj. Minns inte om jag köpte rullen ifrån Ahlsell eller Kjell. Troligen var det schneider-electric's sortiment. Tog bort en bit av ytterhöljet så dom isolerade ledarna syns ~ 8cm. Sen höll jag dom två intill varandra, men lät ena vara lite före den andra (blir lite
Mikael_L: [citat] http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.562881/linksys-wrt1900ac-fantastisk-nostalgi-router kanske ... (Inte provat den själv dock)
Müssli: Jag är installatör för Canal Digital och kan säga att det är i princip omöjligt att dra 3 kablar i samma rör. Åtminstone om vi pratar om 16 mm rör och vanlig storlek på kabeln. Det finns tunnare kabel men den ingår inte i paketet och kan i vissa fall dämpa signalen för mycket. Prata med installatören om hur du vill ha det. Om installatören anser att det tar för lång tid eller
theh: Kollade en massa olika kina motorer på nätet det verkar vara många Honda kopior, Loncin, Lifan, är väl det som är mest lik Honda, har inte öppnat och kollat vilken typ svänghjul utan invändig magnet är monterat på denna 13hp. har planer att titta hur svänghjulet ser ut och om den har samma triangel skruvhål som Honda på utsidan sådana svänghjul finns massor på Ebay frakten från
camaro1969: hej på er! NASen snurrar på och jag använder den bara för att köra backup av bilderna som finns på mobilen. både från min och frugans telefon, kanon att det fungerar automatiskt! men själva downloadcentre, jag är rätt dålig på den biten... det finns knappt något att ladda ner när man söker. nån som har tips på vad man ska göra? MVH
peternicklas: Jag kör WindowsServer 2012 R2, men jag får det gratis. Det fungerar bra utan några problem så här långt. Dock så är det nackdelen med MS att uppdateringar kräver omstart. Jag har slängt in 16 GB minne och satt en SDD disk på DVD anslutningen. Vad jag se så här långt så hade det räckt med 8 GB minne. CPU är inte några problem, ligger under 10% i utnyttjande. Det som ska kollas
AndersMalmgren: Jag såg något coolt papper på ett AI som skulle förstå vad bilden föreställde och sedan kunna skala upp bilden i princip i oändligheten pga att den kunde uppskatta detaljer pga den visste vad scenen föreställde. Lär dröja innan det kommer på marknaden men då skulle man kunna få äkta HD-upplösning på SD-content.
ccf: Perfekt (jag visste inte vad det hette). Den här kanske funkar också: http://www.eibmarkt.com/cgi-bin/eibmarkt.storefront/566737da0060355227604debae50065f/Product/View/NS1909066 [bild]
fredrik.johansson: Om du kan tänka dig att tumma på ett av kraven, priset i det här fallet, så skulle nog den här passa fint: https://www.hifiklubben.se/stereo/kompaktanlaggningar/nad-d3020-forstarkare/ 3990:-
Mats: 230 intag finns på kjell o CO http://www.kjell.com/se/sortiment/el/el-produkter/starkstrom/kontakter/apparatkontakter/apparatintag-c14-for-chassi-p39602 230 uttag finns på tex elfa
Avemo: [citat] Försök själv att städa bort ett bilbatteri med nämnda redskap så förstår du varför jag inte orkat.
AndersS: Eller "bromsar i en uppförsbacke", vet inte vad det talesättet har med ASUS eller Win10 att göra det lät bara bra.;)