plaggis
plaggis: Vi har en Roborock V2. Gör sitt jobb med bravur!
19 svar · 4,4k läst
E
etompau: Ta ett redigt dekadmotstånd, ratta in det på några önskade temp.värde för pannan. Köp sedan fasta motstånd som matchar dessa värde och koppla ihop allt med en passande vridomkopplare. Montera hela härligheten i en liten fin plastlåda sidan om pannan.
18 svar · 3,3k läst
·
Müssli
Müssli: [citat] Renovalocket kommer passa om TS klipper bort "öronen" på uttaget men de säljs inte separat. Schneider har valt att inte sälja centrumplatta till Renova av den enkla anledningen att då hade ingen köpt deras uttag för Renova. Det är exakt samma som bl. a. Televés (f.d. Macab) säljer fast hörnen är klippta. Så Renovas antennuttag säljs bara komplett med centrumplatta och lock.
3 svar · 4,0k läst
·
J
jojo123: Här finns det http://nfgab.se/sv/fastelement/3_gangstang-vagnsbult-och-maskinskruv/300_helgangad-stang/1339_hgs-46-fingangad-din-976/
4 svar · 5,0k läst
J
j-o75: Ska testa det.
15 svar · 2,9k läst
·
Solvskaftet
Solvskaftet: Dra i två nya med hjälp av befintliga tp-kabeln?
3 svar · 2,8k läst
Dan_Johansson
Dan_Johansson: [citat] Ok, det är det lilla handtaget på bilden? https://bilwebauctions.se/traktormuseum/husqvarna-112-tv-500-cc-1033 Här har du ju en del bilder på en annan likadan hoj .. Den har bara ett... Det kan ju vara så att man plockat styre från nån annan cykel ...
3 svar · 2,7k läst
·
bygga_bo
bygga_bo: Det står 2017 på den, och Hörmann har 5 års garanti på sina motorer. Kan iofs bli svårt om felet orsakats av åska, men det kan kanske vara värt ett försök? Vår SupraMatic gick också sönder, men efter garantin gått ut. Jag var inne på att beställa en från tor7.de, men det visade sig att hemförsäkringen täckte det hela mot en självrisk på 1500 spänn. Så det var bara att
2 svar · 3,9k läst
·
P
Prodigys: En tumregel för diverse optokablar är att det inte ska vara snävare än radien på en snusdosa
7 svar · 3,4k läst
·
Müssli
Müssli: Jag är riktigt imponerad över vad Google Home klarar. Har nästan slutat använda miniräknaren nu. :D
7 svar · 1,7k läst
Zenon
Zenon: Vattenfall lägger ju ner sina grejer den 1a februari, så bara kasta sin utrustning, så behöver nu hitta nya grejer. Smartplug har jag beställt en, finns ju 3-4 olika vettiga. Smarttemp hittar jag denna: https://www.svenskatermoinstrument.se/sortiment/oevriga-instrument-oevriga-artiklar/wifi-temperatur-pro-.html Någon som provat? Tips på andra? Liknande? max 1000kr Skulle också behöva
0 svar · 678 läst
A
aaberg: Tack för snabba och bra svar! Jag har talat med en bekant som har elfirma och han bekräftade att det är ett smidigt sätt att lösa kabelfrågan.
5 svar · 1,8k läst
B
biggles34: En annan lösning kan vara att använda smarta högtalare, ex Google home el Amazon's Alexa. Dyrare men med fler funktioner, går att ställa in för det mesta och styrs med rösten. En del av dem lyser även upp inför en notis så funkar även för de med hörlurar. Går att göra de mesta efter de blivit konfade, så länge det finns stöd för kommando via nätverket på det du vill styra.
105 svar · 17,6k läst
·
Y
yens: Jag har börjat titta så smått på att försöka göra mitt hem lite smartare. Just nu är dock problemen smartare än undertecknad, så jag behöver lite input. Ett problem är att jag vill använda en centralt placerad förstärkare för att spela musik i olika rum. Idag har jag en analog högtalarswitch och därifrån går kablar till högtalare på fyra platser (8 högtalare) runt om i
0 svar · 2,2k läst
E
etompau: Man ska ju inte skriva inläggs som "googla", men när jag gjorde det så dök det upp många träffar på T2 NRG-termostat. https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=5&ved=2ahUKEwiVuqCmjPXeAhXKhSwKHQVlCcIQFjAEegQIBRAC&url=http://www.elbutik.se/dokument/t2-nrg-temp-bruksanvisning.pdf&usg=AOvVaw0gC4OjUnJ9cY_jIX6vL-LQ
1 svar · 12,1k läst
M
Millox: Försök förklara med kortare meningar med avstånd mellan. Men, min gissning baserat på nått om 3-fas och nått om 1-fas: Du kan inte belasta det aggregatet med full 1-fas last, det klarar inte spänningsregulatorn av. Behöver du använda en enfas last som inte funkar så prova att lasta med två andra enfas laster på de andra faserna och se om det inte funkar. Tänk också på att du inte
5 svar · 4,7k läst
·
lars_stefan_axelsson
lars_stefan_axelsson: [citat] Ah, ja, det går ju. Med stora element (typ "golvhögtalare") så går suben typiskt bara på LFE-spåret i ljudet, och det kan kvitta för det mesta (om du inte tittar på skyskrapan rasar, jordbävningsfilmer osv.) En bra receiver fattar själv vid uppmätning att du har "fullfrekvens"-högtalare och ställer in efter det. (Min egen Onkyo ignorerar helt min sub, jag får ställa upp den
10 svar · 2,3k läst
·
E
etompau: Om man öppnar telefonen/hållaren och snokar runt på kretskorten går det nog att få blinkanordningen att gå igång genom att mata spänningen till själva blinkkretsen.
6 svar · 3,8k läst
·
4eyes Simpa
4eyes Simpa: [citat] Vilken chef du är. Fick hem tv:n igår och har inte lyckats hitta något på telenors hemsida eller tillverkarens hemsida eller samsungs sida, men du löste det så simpelt. Tack som fan
8 svar · 16,4k läst
trähandtag
trähandtag: Vi fick ett reklamblad i brevlådan och jag hittade inget digitalt, om det var frågan? ANM: skrev föregående inlägg i IPad och tydligen finns inget ord för dubbelpaket, så den bytte det till dubbelparkera????
4 svar · 2,0k läst
D
Drosen: Ja nu såg jag den skrivna guiden också. Köp ingen tv utan att ha läst den!
13 svar · 1,6k läst
·
putte22
putte22: [citat] Bygg in en KBsound med rds radio och bluetooth då? Går att gömma lite varstans med lös IR mottagare. I fjärren som är dubbelriktad ser man rds info eller låt man spelar från någon strömmande källa. Antingen utanpåliggande hörnhögtalare eller infällda.
9 svar · 6,0k läst
Peter2400
Peter2400: [citat] Nu finns ju SonOff som ett alternativ, fungerar nog lika bra, https://www.styrahem.se/p/401/strombrytare-paav-wifi-16a-forbrukning
11 svar · 9,1k läst
·
fgo
fgo: Ja du det här jag inget bra svar på. Men nu har jag bestämt mig. Allt ska in på samma hårdvara.
17 svar · 2,1k läst
tommib
tommib: Alltså, jag fattar nöjet med att bygga något själv men om du bara vill ha en lampa som blinkar i takt med musiken är det nog lättare att köpa en färdig produkt. Särskilt som du verkar ha en del uppförsbacke vad gäller ellära och elektronik. Thomann har ett bra utbud.
13 svar · 2,6k läst
·
anders07
anders07: Google home låter förvånansvärt bra med tanke på storleken (och priset) om man lyssnar i ett normalstort rum. Google home Max har rejält tryck (men säljs inte i Sverige ännu)
1 svar · 1,7k läst
kisumisu
kisumisu: [citat] Haha jag kan bara nicka och hålla med! Mycket därför jag har min parabol abb kvar också. Dels för det och dels för att inte ha allt från samma medium. Nu har fiber fungerat riktigt bra inga avbrott från Telenors håll så. Men lite då och då förekommer elavbrott och då dör fibern oavsett hur mycket backup man har till el i hemmet. Har även märkt det där du nämner på tv,
121 svar · 77,3k läst
·
L
Leif i Skåne: Om man använder en dospuck så kan man ha hur många återfjädrande brytare parallellt att tända/ släcka/dimma med. Det går åt en signalkabel bara.
8 svar · 798 läst
Staffans2000
Staffans2000: [citat] Om jag hade haft något vettigt att säga hade jag till fullo följt din nydanande rekommendation. Men eftersom jag just nu inte har telefonen med mig har jag inte mycket att tillföra. Läser göra jag däremot, och med stort intresse! Staffan
37 svar · 4,0k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.