3 269 läst ·
18 svar
3k läst
18 svar
Förslag/omdöme robotdammsugare
Sida 1 av 2
Funderar på att köpa en robotdammsugare för att underhålla behovet av dammsugning. Vi har tre katter som hårar en del, i övrigt har vi ett enplanshus i vinkel byggt 2016 på 166 kvm.
Jag förstår att köpa den billigaste jag hittar kommer med största sannorlikhet gör mig besviken så jag har börjat spana in Irobot Roomba serien prisspan på ca 3000kr till 8600kr på Elgiganten.
Kan ni hjälpa mig med förslag/omdöme på dessa?
Jag tar självklart emot förslag på andra robotdammsugare med.
Ps jag har läst m3 test av robotdammsugare men vill höra från brukare istället.
Jag förstår att köpa den billigaste jag hittar kommer med största sannorlikhet gör mig besviken så jag har börjat spana in Irobot Roomba serien prisspan på ca 3000kr till 8600kr på Elgiganten.
Kan ni hjälpa mig med förslag/omdöme på dessa?
Jag tar självklart emot förslag på andra robotdammsugare med.
Ps jag har läst m3 test av robotdammsugare men vill höra från brukare istället.
Är mycket nöjd med denna:
https://www.neatorobotics.com/sv/robot-vacuum/botvac-connected-series/botvac-connected/
Har haft en äldre modell i ett antal år, som funkat fint.
Utvecklingen har dock gått framåt, den här är betydligt mer "intelligent".
https://www.neatorobotics.com/sv/robot-vacuum/botvac-connected-series/botvac-connected/
Har haft en äldre modell i ett antal år, som funkat fint.
Utvecklingen har dock gått framåt, den här är betydligt mer "intelligent".
Hej. Köp en Roomba om du vill ha kvalite.
Jag har 3 st. Två som damsuger (en per våning) och en som svabbar golvet.
Köpte min första roomba runt 2008 och den går fortfarande. Jag har bytt batteri en gång samt borstarna några ggr på den.
Man måste robotsäkra huset för att få bra funktion. Den gillar att "äta" upp tex mobilladarens kabel osv.
Vi kör alltid våra roombor när vi inte är hemma för att slippa ljudet + att det är skönt att komma hem till ett nystädat hus.
Om du läser neato tråden på detta forum så kommer du att köpa en roomba efter det.
Jag har för övrigt katt.
Jag har 3 st. Två som damsuger (en per våning) och en som svabbar golvet.
Köpte min första roomba runt 2008 och den går fortfarande. Jag har bytt batteri en gång samt borstarna några ggr på den.
Man måste robotsäkra huset för att få bra funktion. Den gillar att "äta" upp tex mobilladarens kabel osv.
Vi kör alltid våra roombor när vi inte är hemma för att slippa ljudet + att det är skönt att komma hem till ett nystädat hus.
Om du läser neato tråden på detta forum så kommer du att köpa en roomba efter det.
Jag har för övrigt katt.
Lånar denna tråd lite - har kollat på Roomba 980 men även på 966, försöker kolla skillnader mellan modellerna men hittar inte några större skillnader, bortsett från att 966:an är betydligt tystare 58 ist f 67 db och har kortare drifttid (1,2 tim ist f 2 t). Sedan ser jag att 966:an saknar display. Är det samma funktionalitet i övrigt, tro?
Och en fråga till TS - är ni fortfarande lika nöjda med er Roomba 980?
Och en fråga till TS - är ni fortfarande lika nöjda med er Roomba 980?
Redigerat:
Allvetare
· Västra götaland
· 10 928 inlägg
Vi har en Roomba med, av enklare modell, och den funkar klockrent... enda bekymret är att den är ganska ointelligent, och hittar rätt sällan tillbaka till laddstationen (här kanske längre driftstid kunnat hjälpa till, vi har trots allt bara 125 kvm som den ska städa) .... men städar gör den utmärkt!
Administrator
· Skåne
· 8 667 inlägg
Psst! Vi håller på med ett test av robotdammsugare som kommer snart.
Administrator
· Skåne
· 8 667 inlägg
Vi testar 6 olika.
Redigerat:
Administrator
· Skåne
· 8 667 inlägg
Snart, kan inte säga inte exakt.