Allvetare
· Västra Götaland
· 12 292 inlägg
En helt normal TV.
Om du vill veta läs denna guiden först.
https://m.sweclockers.com/artikel/26529-infor-mellandagsrean-sweclockers-guide-till-tv-utbudet-2018
Om du vill veta läs denna guiden först.
https://m.sweclockers.com/artikel/26529-infor-mellandagsrean-sweclockers-guide-till-tv-utbudet-2018
Tack!
Är det värt att lägga till en tusing för denna lite tunnare lite nyare, är det prisvärt är väl rätta frågan, kommer jag märka någon skillnad?
https://www.netonnet.se/art/ljud-och-bild/tv/55-60tum/lg-55uk6750pld/1003474.9118/
Mvh
Är det värt att lägga till en tusing för denna lite tunnare lite nyare, är det prisvärt är väl rätta frågan, kommer jag märka någon skillnad?
https://www.netonnet.se/art/ljud-och-bild/tv/55-60tum/lg-55uk6750pld/1003474.9118/
Mvh
Medlem
· Västerbotten
· 3 275 inlägg
Några mm tunnare syns väl aldrig? Kanske lite om den hängs på väggen, och skall den hängas på väggen så är det lösningen som Tex Samsung kör med fiber mellan tv och connectmodullen där allt kablage är, fibern är 3m lång.
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 292 inlägg
Personligen gillar jag Android TV som operativsystem med inbyggd google cast. Vill du ha en tunn TV är det upp till dig, tycker inte tjockleken är viktig utan bra bild är nummer ett.
Sony har generellt sett jämnast bildkvalitet på budget TV sortimentet där en del kan diffa lite och behöva justeras
En sak bara, gå inte på Samsungs QLED marknadsföring. Det är en vanlig LCD.
Sony har generellt sett jämnast bildkvalitet på budget TV sortimentet där en del kan diffa lite och behöva justeras
En sak bara, gå inte på Samsungs QLED marknadsföring. Det är en vanlig LCD.
Medlem
· Västerbotten
· 3 275 inlägg
Jo men grym bild, samt bästa Tv’n att hänga på väggen.
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 292 inlägg
Vilken är bäst att hänga på väggen och varför?
Frekvensen är inte av intresse på plattskärmar.
CRT flimrar med uppdateringsfrekvensen, det gör inte en LCD. Så det räcker att den är snabbare än bildhastigheten. Klassisk Bio film är 24bilder per sekund. Om nya filmer på digital media har mer än så vet jag inte. Men över 50 är det säkerligen inte.
CRT flimrar med uppdateringsfrekvensen, det gör inte en LCD. Så det räcker att den är snabbare än bildhastigheten. Klassisk Bio film är 24bilder per sekund. Om nya filmer på digital media har mer än så vet jag inte. Men över 50 är det säkerligen inte.
TV är 50 bilder/s. klassisk film är som du säger 24 bilder/s men med 48Hz uppdateringsfrekvens.
Många TV som anger 100Hz eller mer syftar till att de har algorithmer som beräknar nya bilder. Det brukar inte se bra ut och det introduceras ofta fel som syns. Jag tycker att det är bäst att slå av...
Många TV som anger 100Hz eller mer syftar till att de har algorithmer som beräknar nya bilder. Det brukar inte se bra ut och det introduceras ofta fel som syns. Jag tycker att det är bäst att slå av...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej,
Det blev den dyrare jag beställde då den hade lokal dimming vilket jag läst ger mycket bättre bild. Sen ser den betydligt modernare ut med sin mer slimmade utformning, både kanten runt på framsidan och tv:ns tjocklek.
Tack för tips och råd!
Det blev den dyrare jag beställde då den hade lokal dimming vilket jag läst ger mycket bättre bild. Sen ser den betydligt modernare ut med sin mer slimmade utformning, både kanten runt på framsidan och tv:ns tjocklek.
Tack för tips och råd!
Vad är det för marknadsföring du tänker på?Johannes Carlsson skrev:
Förövrigt så skiljer det en del mellan vanlig LED och QLED. QLED har en hel del filter, local dimming mm. Samt quantum dots som du inte hittar i en "vanlig" LED. Om någon ska använda den Samsung tekniken i sina tvs så är det en qled.
Samsungs Q9FN QLED serien är framröstad som en av de bästa tvn 2018 i många av de stora rating siterna. Där man tävlar mot LGs Oled flaggskepp C8an.
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 292 inlägg
Jo men dom som gjort dom reviews måste vara blinda, även Samsungs bästa QLED är inte i närheten av någon av OLED skärmarna i bildkvalitet. Sen finns det såklart andra parametrar som spelar in.
Det som stör mig med QLED är att man med ett namn väldigt likt OLED lurar en del kunder
Det som stör mig med QLED är att man med ett namn väldigt likt OLED lurar en del kunder
Det håller jag inte med om. Då de livnärar sig på sina reviews och många är professionella bildkalibrerare och experter så tror jag de vet vad de pratar om.
Och deras kalibreringsverktyg tror jag inte ljuger. Det finns tester i sin helhet om man pallar titta 20 min på tuben. Men nu skiter vi i det.
Och deras kalibreringsverktyg tror jag inte ljuger. Det finns tester i sin helhet om man pallar titta 20 min på tuben. Men nu skiter vi i det.
Och en LED är en LCD med fräckare namn. Det skulle inte förvåna mig om någon tillverkar en LCD TV med OLED bara för att lura lite folk.