S
solhej: [citat] personsökare finns faktiskt fortfarande att köpa och går att använda i sverige. https://www.generic.se/en/tjanster/minicallmottagare/ [citat] nej, du kan inte lyssna på webradio, det är olika system. dab sänder ut från master och torn, precis som FM radio. webradio/mobiltelefon får sin dataström via internet. många radio har flera mottagare och kan ta emot fm, dab, am osv flera
8 svar · 509 läst
pacman42
pacman42: [citat] Som jag dock skrivit tidigare, det är plomberat i mitt skåp. Jag kommer inte åt.
100 svar · 11,5k läst
·
C
Chippe: Lyfter denna tråd. Vad gäller nu oktober 2025? Grannen har gammal parabol med klassisk antennkabel direkt till tv:n där han fått in svenska kanaler tills nyligen. Någon som vet ifall det fortfarande bör funka eller har något gått sönder alternativt förlorat kanalplatser?
8 svar · 2,0k läst
Davidbagare
Davidbagare: Ta ut ett batteri - håll in knappen som finns där (kan behöva ett gem eller liknande), sätt i batteriet igen medans du fortfarande håller in knappen. Släpp knappen och invänta hälsningsfrasen.
1 svar · 527 läst
J
jonaserik: Syns det att det är flöde i mätaren ovanför, så stänger du med att vrida på den blå delen, tills markeringen är i topp. Sen skruvar du ner den blå nertill i botten, då ska det vara stängt mot bad-slingan Skriv upp vad flödet är innan du stänger, det ska ju tillbaka sen.
1 svar · 392 läst
·
rakt09
rakt09: [citat] det var ju ändå ett förekommande upplägg, men som sagt inte ett universellt tryggt...
10 svar · 1,4k läst
·
R
Rolle85: Köpte en begangnad dammsugare. Förra ägaren har satt en brytare på kontakten. Detta för att dammsugaren annars står och lyser som på bilden hela tiden. Ska den alltid lysa när man tryckt på off knappen ovanpå dammsugaren? [bild] [bild]
0 svar · 263 läst
·
E
etompau: https://golvvarmebutiken.se/storage/297E38E7A6F28D59FB0EE79F44254193E019AC4B928EB8003DA41CE896A212D6/2336088bd5c14111a8f78a0ddbe8aef0/pdf/media/71603d815f5c4e758499ee24262fe3b3/sv-nrgdm-im-eu0381_tcm507-45188.pdf
2 svar · 515 läst
kisumisu
kisumisu: Nu har jag haft det här problemet sen sommaren. Uppdatering efter uppdatering har släppts men verkar ej lösa det här problemet. Min kamera i Oneplus mobilen går till nån jäkla "video bilder". Man må tycka det är en bra funktion och tanken är väl god. Dvs du tar en vanlig bild så spelar den in en sekvens med flera bilder. Bra kanske så man slipper ta flera bilder och har nån som
0 svar · 430 läst
·
AndersMalmgren
AndersMalmgren: Var inte helt nöjd med den första PD triggern jag hittade. Den glappade lite pga att innerdiametern var för stor. Vilken kan skapa värme om man får dålig kontakt. Denna sitter mycket bättre även om den också är lite för stor 1.3mm istället för 1.2. men den sitter stabilt. Som en bonus har den volt och effektmätare. [bild] [bild] Kan verkligen rekommendera om du har en 19V / 2.37A /
2 svar · 536 läst
·
rakt09
rakt09: som prenumerant på råd och rön sedan decennier tycker jag deras artiklar är bättre än deras tester. de ser jag mer som en marknadsöversikt poängsystemet är för trubbigt, oviktiga parametrar får för stor relativ tyngd, och kvalitetsaspekter tillmäts åas för liten tyngd. sen sitter man där med en testvinnande skruvdragare som är på tok för tung för sitt ändamål (det har hänt)
149 svar · 18,1k läst
·
Alfredo
Alfredo: [citat] Jag har fått en faktura från en advokat på 30 minuter efter lite telefonrådgivning. Mycket rimligt. Datakonsulter är en annan ras. 😎
24 svar · 1,1k läst
1
123abc: [citat] Elgiganten har aldrig varit kända för sin support. Yale Doorman Classic säljer inte speciellt mycket sedan L3 lanserades så inte oväntat om de som inte huvudsakligen säljer lås tar den ur sortimentet.
19 svar · 21,0k läst
P
pxp: Jag har denna: Eufy s330 Den driver jag från transformator tillsammans med mekanisk pling.
6 svar · 938 läst
X
xxargs: Resistans/impedansmätning i Voltacraft IPC3 (quick test-mode) av gamla NiMh-batterier säger nog mer om användbara skicket än andra kapacitetsmätningstester. 'quick test' ger antalet milli-Ohm och är den hög (typ > 500 för AAA och > 200 för AA-batterier) så börja de närma sig sluttampen av livslängden och det finns ingen sätt att motionera den till lägre inre resistans. dom
2 svar · 682 läst
A
alfista: Allente har legat två timmar fel över samtliga kanaler men det verkar som om de börjat städa upp i oredan. Kollade precis och det enda som såg ut att ligga fel var SVTs kanaler.
1 svar · 1,0k läst
H
Hygglo74: [citat] 13 år gammal tråd, finns du ff tillgänglig för råd om hur jag ska få en gammal Westerstrand skolklocka (63 cm i diam) att fungera utan huvudnr? Mvh Henke
30 svar · 19,0k läst
K
Krogxx: [citat] Det är inte möjligtvis att du harmanualen kvar som man kan få ta del av? Mvh Tobias
7 svar · 2,3k läst
13th Marine
13th Marine: Okej, Hade satt batterierna i 1 och 4, flyttade ena till en annan plats och då fick båda 750mA.
11 svar · 1,1k läst
A
A-Man_08: [citat] Ja precis metricen är lägre för eth. skev fel. Adresserna är rätt och det fungerar om jag konfigurerar pivpn att använda eth eller wifi, men jag får inte ha båda interfacen enabled, Jag satte valde först wifi när jag satte upp pivpn det fungerade utmärkt men ville sedan använda eth det fungerar också utmärkt så länge wifi inte är aktiverat, slår jag igång wifi så
2 svar · 305 läst
fubar
fubar: Hej! De har haft samma operatör under flera år. Men nu efter snart två veckor hoppade telefonen igång igen. De har inte lämnat nån förklaring vad som var fel.
4 svar · 1,5k läst
RoTe
RoTe: Beror ju lite på hur förutsättningarna ser ut också, i vissa äldre installationer kan man åka på merjobb.
2 svar · 462 läst
·
arneri68
arneri68: Om ts använder en Mac med Intel CPU och Windows 10 gissar jag att hen använder Apples bootcamp. I och med att Apple övergivit Intels CPU sedan flera år lär de inte uppdatera bootcamp för Windows 11. Finns dock många på nätet som har lösningar för att köra Win 11 på Intel CPU, dock utan officiell support.
2 svar · 629 läst
[SKPG]Zamora
[SKPG]Zamora: Så här ser min 'laddstation' ut. Det ska laddas telefoner, klockor, hörlurar, pannlampor (blir snart mörkt att springa) osv. En väggbrytare (Zigbee) kör efter schema så det laddas 22.00 till 07.00. 2 vuxna 2 barn så det blir lite grejer på en bokhylla i 'biblioteket' [bild]
1 svar · 450 läst
·
Frida Bäckman1
Frida Bäckman1: Jag har precis samma problem. Men jag saknar den där lilla metallbiten som du visar på bilden. Jag skulle vara väldigt hjälpt om jag kunde få se hur det såg ut när ni har dragit loss vredet så jag vet vad det egentligen är. Jag saknar. Jag har en liten fjäder som sitter till höger På bilden ligger en lös, men den sitter i själva verket rakt ut från en platt detalj på den sidan
3 svar · 1,3k läst
·
L
LemonWatah: [citat] Den breda var den som var inkopplad i kåporna när hjälmfästet var inkopplat. Den smala är på bygeln som jag köpte, som ska passa på x,xp och xpi. Känns jävligt lustigt att det inte ska finnas ett alternativ att byta bara för att det är en ny modell.🤔
2 svar · 576 läst
·
P
PochM: Jo men för att hålla undan kondensen i det lilla pumprummet utan att generera värme så det blir ökad kondens osv fungerar det bra för oss iaf. 250 Spänn.
5 svar · 1,4k läst
I
in-ka: Hej alla! Är det någon som köpt seperoni ejektorpump via nätet?
0 svar · 261 läst
S
styren: edit
0 svar · 441 läst
Oliver Jensson
Oliver Jensson: [citat] Ok tack för svar!
6 svar · 4,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.